Burakipixabay.com/congerdesign

Masz słoik z kiszonymi burakami? Idealnie, zrób z nich pyszną i zdrową surówkę

Buraki kiszone to często przygotowywany przysmak, który trzymamy w domowych spiżarniach. Jeśli posiadacie takie w swoich domach, wykorzystacie je do przygotowania smakowitej surówki. To nic innego jak zdrowie na talerzu. O właściwościach prozdrowotnych tego warzywa mówi się od dawna. Surówka z buraków w towarzystwie jabłka, słonecznika i cebuli to prawdziwy rarytas.

Buraki są znane ze swoich prozdrowotnych właściwości, jednak to ze względu niebanalny smak, są częstym dodatkiem do wytrawnych potraw. W kuchni polskiej podaje się często w ich towarzystwie schabowe, kotlety mielone czy karkówkę.

Tak naprawdę buraki smakują rewelacyjnie pod każdą postacią. Możemy je piec, ale i gotować. Stanowią nieodłączny element prozdrowotnych sałatek czy surówek. Dodając je do przygotowywanych potraw, możemy być pewni rewelacyjnego wpływu na nasz organizm.

Szczególnie w obecnej sytuacji epidemiologicznej warto zadbać o zdrową dietę. Ta jest podstawą dobrego samopoczucia oraz nienaruszonej kondycji naszego organizmu. Podajemy przepis na surówkę z wykorzystaniem buraków, którą pokochają wszyscy goście.

Buraki znane są ze swoich prozdrowotnych właściwości

To jedno z warzyw, które jest prawdziwą bombą witaminową. Cechuje je przede wszystkim niska kaloryczność, dzięki czemu mogą być spożywane bez wyrzutów na dietach redukcyjnych. Poza tym są jednak bogate w mnóstwo składników odżywczych.

Pilne ostrzeżenie z sanepidu, wycofują ukochany produkt. Partie właśnie znikają ze sklepówPilne ostrzeżenie z sanepidu, wycofują ukochany produkt. Partie właśnie znikają ze sklepówCzytaj dalej

Między innymi charakteryzuje je wysoka zawartość witaminy A, C, E, K czy tych z grupy B. Nie zabrakło również składników mineralnych takich, jak potas, żelazo, wapń, magnez czy fosfor. Jak wiemy, to nieodłączne składniki prawidłowo funkcjonującego organizmu.

Co więcej, kiszone buraki są bogate w kwas mlekowy. Na temat kiszonek mówi się bardzo dużo i kto jeszcze nie włączył ich do swojej codziennej diety, powinien natychmiast to zrobić. Jeśli chodzi o buraki, możemy również przygotować z nich prozdrowotny napój, który zadziała rewelacyjnie na naszą krew, skórę, włosy czy paznokcie. W tym artykule pisaliśmy na temat efektu, jakie przyniosło codzienne picie zakwasu z buraków. Polecamy również przygotowanie domowego koktajlu, o którym pisaliśmy tutaj.

Przepis na surówkę z buraków

Składniki:

  • 350 g kiszonych buraków w plasterkach (z zakwasu buraczanego)
  • 1 duże jabłko
  • 1 nieduża cebula
  • 2 łyżki ziaren słonecznika
  • 1 łyżka świeżo posiekanej natki pietruszki
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • sól, pieprz

Sposób przygotowania:

Przygotowanie surówki zaczynamy od uprażenia ziaren słonecznika na suchej patelni. Czekamy, aż te będą o złotym kolorze i pozostawiamy je do wystygnięcia. Następnie zabieramy się za obranie cebuli i pokrojenie jej w drobną kostkę.

Szklimy ją na łyżce oliwy. Przygotowaną odkładamy na bok. Buraki prosto z zakwasu ścieramy na tarce o grubych oczkach.Jabłko, jako ostatni składnik prozdrowotnej mieszanki, myjemy, obieramy i ścieramy. Również na tarce o grubych oczkach.

Przekładamy starte jabłko do przygotowanych buraków i dodajemy cebulę oraz uprażony słonecznik. Całość wzbogacamy o natkę pietruszki i 2 łyżki oliwy z oliwek. Surówkę doprawiamy do smaku solą oraz pieprzem.

Idealnie sprawdzi się w towarzystwie dań mięsnych, jednak taką przekąskę warto podjadać w ciągu innych posiłków. Codzienna dawka buraków może okazać się nieoceniona dla zachowania odpowiedniej kondycji zdrowotnej. Życzymy smacznego.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:


Źródło: kuchnia-domowa.pl; medonet.pl

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł