Jajka i ich gotowaniePixabay / jackmac34

Ile czasu gotujesz jajka? Mnóstwo osób popełnia kardynalny błąd

Jajka uchodzą za pożywne i zdrowe śniadanie, które daje nam energię na cały dzień. Niektórzy przygotowują je na twardo, a inni na miękko. Niezależnie od preferencji, warto unikać często popełnianego błędu. Okazuje się, że jajka nie powinny być gotowane dłużej niż 10 minut. Takie postępowanie pozbawia je wielu cennych składników odżywczych.

Smakowite jajka są prawdziwym bogactwem witamin i minerałów, dzięki którym nasz organizm może lepiej funkcjonować. Mało kto spodziewałby się, że zbyt długie gotowanie może znacząco je ich pozbawić. Jajka mogą stracić nawet 50% składników odżywczych.

Ania Lewandowska podała rewolucyjny przepis na placki ziemniaczane. Skład sosu powala na kolanaAnia Lewandowska podała rewolucyjny przepis na placki ziemniaczane. Skład sosu powala na kolanaCzytaj dalej

Co w swoim wnętrzu skrywają jajka?

Jajka należą do tych produktów spożywczych, które z pewnością warto dodać do codziennego jadłospisu. Zdaje sobie z tego sprawę, chociażby Mariusz Pudzianowski, który na śniadanie zjada ogromną jajecznicę. Warto wziąć pod lupę składniki odżywcze, które skrywają się pod skorupką.

Zgodnie z informacjami opublikowanymi na portalu WP Kuchnia, jajka są źródłem łatwo przyswajalnego białka. Na szczególną uwagę zasługuje lizozym. To szczególne białko cechuje się niecodziennymi właściwościami bakteriobójczymi i antywirusowymi.

Jajka mogą nam pomóc w dostarczeniu witamin takich jak D3, A oraz B12. Pod skorupką znajdziemy również selen, cynk, miedź i żelazo. Taka mieszanka z pewnością pozytywnie wpłynie na nasze zdrowie. Jednak co z osławionym cholesterolem?

To prawda, że jajka zawierają cholesterol. Trzeba jednak zauważyć, że jednocześnie zmieniają jego strukturę. Dzięki temu jajka nie przyczyniają się do rozwoju chorób sercowo-naczyniowych. W związku z tym możemy jadać je bez większych obaw. Bez wątpienia lepiej nie tracić takich właściwości przez nieodpowiednie przygotowanie.

Teksty wybrane dla Ciebie:

Jak najlepiej przygotowywać jajka?

Jajka można przyrządzić na rozmaite sposoby. Smakosze z pewnością uwielbiają smażony chleb maczany w jajku. Jednak najzdrowszą alternatywą jest gotowanie. Należy pamiętać, że obróbka termiczna dłuższa niż 10 minut może pozbawić je nawet połowy witamin i minerałów.

Jeżeli robimy jajka na twardo i żółtko ma zielonkawy nalot, wówczas oznacza to, że gotowaliśmy je za długo. Zabarwienie wynika z reakcji siarki i żelaza. Najlepiej gotować jajka przez mniej niż 7 minut. Wtedy będą one najzdrowsze.

Jeżeli nie mamy ochoty na jajka na twardo oraz na miękko, warto spróbować ich wiedeńskiej odsłony. Wystarczy zagotować wodę z dodatkiem octu. Zamieszać ją tak, aby powstał wir i powoli wlać jajko. Po 2-3 minutach będzie gotowe. Najłatwiej odłowić je przy pomocy łyżki.

Smakowite jajka są świetnym pomysłem na pożywne i zdrowe śniadanie. Z pewnością sprawdzą się lepiej niż płatki śniadaniowe, które zawierają ogromną ilość cukru. Nasz organizm z pewnością doceni wzbogacenie codziennego jadłospisu o jajka.

Spożywasz imbir? Wspaniale, ale uważaj, nie wszyscy powinni go jeśćSpożywasz imbir? Wspaniale, ale uważaj, nie wszyscy powinni go jeśćCzytaj dalej

Zobacz także w naszych serwisach:

Źródło: WP Kuchnia

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł