Jajkapixabay.com/pixelRaw

Zjedz 1 jajko dziennie - nie mniej i nie więcej. Zauważysz zmiany, o których wcześniej tylko śniłeś

Jajka spożywane codziennie mogą przynieść rewelacyjne efekty. Wystarczy jedno na dzień, aby wzmocnić naszą pamięć, wzrok, a nawet odporność, która szczególnie teraz jest bardzo ważna. Jeśli jeszcze nie włączyłeś tego produktu do swojej codziennej diety, to idealny moment na prozdrowotną zmianę.

Jajka poza wieloma wartościami odżywczymi, charakteryzują się również uniwersalnym wykorzystaniem ich w codziennej diecie. Stanowią nieodłączny element pożywnych śniadań, obiadów, ale i kolacji. Tak naprawdę większość potraw w przepisie wspomina o wykorzystaniu właśnie jajek.

Na miękko, na twardo, w formie omleta, jajecznicy, po benedyktyńsku - jest mnóstwo smakowitych rozwiązań. Polecamy również przepis na nietypowe jajka po szkocku, który znajdziecie tutaj. Każdy znajdzie coś dla siebie, a co więcej, poza wykorzystaniem jajka, możemy czerpać korzyści z jego skorupki. Zanana jest ona ze swoich niecodziennych zastosowań. O 9 sposobach na jej wykorzystanie pisaliśmy w tym artykule.

Od lat toczą się dyskusję na temat dopuszczalnej ilości jajek oraz ich wpływu na nasz organizm. Jak we wszystkim, należy zachować umiar, jednak jajka są pełne drogocennych właściwości i tego nie można im ująć. Okazuje się, że wystarczy jedno dziennie, aby dostrzec pierwsze zmiany w naszym organizmie i po prostu poczuć się lepiej.

Jajka to sposób na wzmocnienie odporności

Biorąc pod uwagę, że pogoda w obecnym okresie jesienno-zimowym nie sprzyja, powinniśmy ze szczególną dbałością podchodzić do swojej odporności.

Zacznie się w poniedziałek. Lidl zaskoczył swoich klientówZacznie się w poniedziałek. Lidl zaskoczył swoich klientówCzytaj dalej

Jeśli zależy nam na naturalnych sposobach wzmocnienia odporności i wspierania codziennego samopoczucia, warto zdecydować się na regularne spożywanie jajek. Głównie z uwagi na zawarty w nich selen. To składnik, który poza wzmocnieniem naszej kondycji zdrowotnej opóźnia proces starzenia się organizmu. Selen zalecany jest często przez lekarzy w trakcie leczenia depresji czy chorób tarczycy.

Jajka zawierają również witaminę D, która jest niezbędna nie tylko przy zachowaniu odporności na właściwym poziomie, ale również przy zachowaniu pięknego uśmiechu. Zęby będą dzięki niej mniej podatne na próchnicę oraz wypadanie.

Sposób na poprawę sylwetki i skóry

Jajka są często polecanym produktem w ramach diet redukcyjnych. Wpływają pozytywnie na przemianę materii oraz zapewniają uczucie sytości. Dzięki temu nie robimy się szybko głodni po ich spożyciu. Jajko ma w sobie mnóstwo łatwo przyswajalnego białka. Najlepiej spożywać je w koszulkach lub na miękko.

Witaminy z grupy B zawarte w jajkach wpływają na poprawę kondycji skóry, włosów oraz paznokci. Co więcej, witamina B wspiera naszą odporność oraz funkcjonowanie układu nerwowego.Stan skóry i włosów ulega również poprawie z uwagi na obecność witaminy A i D w jajkach. One również mają nieoceniony wpływ na pracę naszego organizmu.

Lepsza pamięć i wzrok to często zasługa jajek

W trakcie spożywania jajek dostarczamy naszemu organizmowi również luteinę czy związki niezbędne do zachowania wzroku w dobrej kondycji. Mówi się, że jajka dzięki zawartym składnikom wpływają na zmniejszenie ryzyka wystąpienia zaćmy, która często doprowadza do ślepoty. Szczególnie jeśli chodzi o osoby starsze.

Co więcej, jedno jajko zaspokaja jedną trzecią zapotrzebowania na cholinę. Cholina działa przede wszystkim na koncentrację, zapamiętywanie oraz pobudza układ nerwowy do działania. To związek, będący budulcem komórek mózgu i neuronów.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: gotowanie.onet.pl

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł