blog kulinarnyCanva

Jak zwiększyć ilość odbiorców bloga kulinarnego?

Najpierw przestań powtarzać, że piszesz tylko dla siebie. Jeśli coś robisz dobrze, rób to dla innych i czerp z tego korzyści. Poznaj podstawowy sposób, żeby powiększyć grono odbiorców.

Kto uważa, że analityka jest dla niego za trudna i nie zamierza jej wykorzystywać do zwiększania popularności i swoich zysków, ten jest w poważnym błędzie. Czy wiesz, że z podstaw analityki internetowej korzystają nawet młodzieżowi blogerzy i początkujący influencerzy?

Już samo monitorowanie zasięgu posta, ilości reakcji i udostępnień wpisu jest działaniem analitycznym, więc nie bój się używać dostępnych narzędzi, które ułatwią zarządzanie treścią na blogu lub stronie internetowej.

Chciałbyś pewnie wiedzieć, które przepisy przyciągają największą uwagę użytkowników oraz czy są takie, które twoi czytelnicy wykorzystują w swojej kuchni? Warto mieć takie informacje tworząc blog lub stronę kulinarną.

To, w jaki sposób dobierasz i komponujesz treść, wpływa na jej atrakcyjność. Masz do wyboru tekst, grafikę, zdjęcia, video, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne oraz niezliczoną liczbę sposobów ich ułożenia na stronie.

Sprawa byłaby prosta, gdyby nie różne preferencje użytkowników. Jedni wchodzą na przepis kulinarny tylko po to, by sprawdzić listę składników, a inni by uważnie przeczytać sposób przygotowania potrawy. Są też tacy, którzy przychodzą na przepis i zaraz klikają na kolejny i kolejny.

Z taką sytuacją świetnie dają sobie radę internetowe koncerny medialne, dysponujące ogromnymi środkami finansowymi na tworzenie lub kupowanie technologii. Dzięki nim analizują zachowania użytkowników na stronie, a często również zarządzają publikacją treści w sposób automatyczny. Globalna strona allrecipes.com wydaje budżet liczony w milionach dolarów na technologie pozwalające lepiej dopasować treść do potrzeb użytkowników. Do takich technologii bloger kulinarny nie ma dostępu.

Jak badać efektywność treści na blogu i na co zwrócić uwagę?

Na co zwrócić uwagę?

  • Jaki temat zyskał największą popularność?
  • Czy wpis został przeczytany w całości?
  • W którym miejscu czytelnicy stracili zainteresowanie?

W powyższych działaniach z pomocą przyjdą różne narzędzia analityczne. Przed ich wyborem należy sprawdzić, czy można za ich pomocą zmierzyć takie wskaźniki jak np. głębokość i prędkość scrollowania treści oraz liczbę przepisów kulinarnych odwiedzonych przez jednego użytkownika.

Głębokość i prędkość scrollowania >tu znajdziesz narzędzie do pomiaru głębokości scrollowania< mówią dużo o tym, w których miejscach na stronie użytkownik spędzał najwięcej czasu. Ważne aby pomiar głębokości i prędkości był jak najbardziej precyzyjny.

Pracę ułatwi wtyczka iSlay.tech przeznaczona do przeglądarki Chrome, która wskazuje na jakiej głębokości znajduje się suwak do scrollowania strony. Można za jej pomocą zmierzyć z dokładnością do setnych procenta, na jakiej głębokości znajduje się dowolny element na stronie.

Bierz przykład z najlepszych i analizuj konkurencję

  • Zajrzyj na strony, które cię inspirują i sprawdź, jak są zbudowane ich wpisy
  • Zobacz, w którym miejscu twoje ulubione blogi zamieszczają przepisy kulinarne, zdjęcia i reklamy (product placement).
  • Odkryj tajemnice zarządzania contentem u twojej konkurencji

Zapamiętaj strategię najlepszych i zacznij ją wdrażać u siebie. Pamiętaj, że nie ma niczego złego w inspiracji i w naśladowaniu działań prowadzących do pewnego sukcesu.

Możesz zacząć od mierzenia głębokości na jakiej zostały umieszczone zdjęcia, teksty i grafiki na najbardziej popularnych stronach i blogach kulinarnych. Zainstaluj iSlay Scroller i poświęć trochę czasu na analizę konkurencji. W kolejnym kroku zacznij wprowadzać zmiany w elementach i układzie treści. Obserwuj jak to wpływa na poprawę zachowania użytkowników na stronie. Do tego potrzebny będzie system analityczny, który mierzy głębokość i prędkość scrollowania. Musisz wiedzieć, czy np. wymiana zdjęcia w przepisie kulinarnym wpłynęła na wydłużenie czasu spędzonego na tym przepisie i czy zdjęcie przyciągnęło uwagę użytkowników na dłużej, niż poprzednie. Darmowej wtyczki iSlay Scroller możesz używać razem z Google Analytics. Nie każdy swobodnie porusza się w prezentowanych tam liczbach. Jeśli ten system wydaje się zbyt skomplikowany, powinieneś wybrać najbardziej intuicyjny program do analityki. Lista darmowych i płatnych systemów analitycznych przeznaczonych do content marketingu – znajduje się tutaj: www.kronosny.com

Ważne informacje umieść tam, gdzie wszyscy je zobaczą
Jeżeli dane w twoim systemie analitycznym wykazują, że statystycznie wpisy nie są czytane w 100%, to łatwo ustalić, że najważniejsze informacje powinny się znaleźć przykładowo w pierwszych 20 lub 50%.

Które informacje są ważne?

  • Zachęcenie do polubienia twoich kanałów w social media
  • Prośba o udostępnienie wpisu
  • Lokowanie produktu (reflinków, zdjęć, nazw marek), które mamy sprzedać lub o których wizerunek dbamy
  • Odnośniki do innych wpisów, na których zasięgu nam zależy
  • Motywacja do przeczytania całego wpisu

Kto korzysta z wtyczki iSLAY?

  • Wydawcy np: zdrowie.tvn
  • Marki spożywcze np: kamis, almette
  • Blogerzy kulinarni
  • Sklepy z artykułami spożywczymi np netto
  • Marki produkujące sprzęt do gotowania np: akademia kulinarna whirlpool

Zainstaluj Widget iSlay Scroller >więcej informacji< >pobierz<

Następny artykuł