Kawa z mlekiem? Wielki błądNAPA74, Getty Images

Zaczynasz dzień od kawy z mlekiem? Niestety, nie mamy dobrych wieści

Kawa ratuje poranki milionom osób na całym świecie, lecz niewielu wie, że połączenie jej z mlekiem może mieć tragiczny wpływ na organizm. 50 ml mleka ma tyle kalorii co 2 łyżeczki cukru, więc dodanie go do czarnego naparu, może okazać się wielkim błędem. W nabiale pełno jest kalorycznych tłuszczy, które mogą odkładać się w naszych tkankach.

Kawa jest bardzo popularnym napojem wśród ludzi chcących zrzucić zbędne kilogramy. Kofeina w niej zawarta zmniejsza łaknienie, pobudza metabolizm oraz dodaje energii, która pozwala spalić zbudowany zapas pod postacią zimowej oponki na brzuchu. Niestety, wystarczy wlać do kubka mleko, a wszystko możemy zniszczyć.

Składnik ten jest bardzo kaloryczny, a wysoka zawartość tłuszczu negatywnie wpływa na odchudzające działanie kofeiny. Dlatego dla ludzi będących na diecie odradzamy częste łączenie tych dwóch produktów - inaczej chudnięcie może być znacznie cięższe.

Kawa nie dla odchudzających się

Cappuccino jest bardzo popularnym rodzajem kawy, który uwielbiany jest głównie za delikatność i lekkość mlecznej pianki na powierzchni. Ceniony jest także charakterystyczny smak, za który, jak czytamy na portalu kawa.pl, odpowiada kazeina, czyli białka zawarte w mleku.

Choć czarny napar, po dodaniu do niego mleka, nie traci przeciwutleniaczy takich jak polifenole, a zawarte w nim minerały i witaminy pozytywnie oddziałują na procesy zachodzące w organizmie. Mimo wszystko kaloryczność wzrasta drastycznie, a mieszanie całości z cukrem, całkowicie neguje odchudzający wpływ kawy.

Wlej ocet do rosołu. Powód zachwyca, tak robią szefowie kuchniWlej ocet do rosołu. Powód zachwyca, tak robią szefowie kuchniCzytaj dalej

Skład mleka

W nabiale tym znajduje się około 75% kazeiny, 15% białka serwatkowego, około 4% tłuszczu, a także laktoza, witaminy i minerały. Jak podaje medycznewiadomosci.pl, wymyślna kawa w kawiarni, do której dodano syropów i śmietanki, może zawierać aż 500 kcal, co można porównać do kaloryczności przeciętnego obiadu.

Poszukujesz ciekawych propozycji na niecodzienne przygotowanie kawy? Zajrzyj do tego artykułu, w którym zdradzamy przepis na kawę po arabsku. Tutaj opisujemy metodę na zwiększenie redukcyjnych właściwości kawy.

Będąc na diecie naszym najważniejszym celem, jest spalenie określonej ilości nadprogramowej tkanki tłuszczowej, a biała kawa skutecznie opóźnia proces redukcji. Jeden taki kubek z łatwością spowalnia metabolizm - wystarczy wypić jednak kawę bez mleka, a odchudzające właściwości natychmiast zaczynają działać.

Jak się okazuje, zabielony napój może również sprzyjać powstawaniu cellulitu. Choć szacuje się, że przypadłość ta dotyczy aż 90% kobiet, a negatywny odbiór cellulitu został wytworzony sztucznie przez koncerny farmaceutyczne i współczesne standardy piękna, kawa z mlekiem wywołuje tycie, które jest jednym z czynników odpowiadających za tworzenie się pomarańczowej skórki.

Na szczęście można wykorzystywać naturalne zamienniki, które powinny ułatwić odejście od mleka krowiego. Zamiast niego można korzystać z napojów roślinnych wytwarzanych z soi, ryżu, migdałów czy kokosa. Ich delikatny smak i słodycz świetnie współgrają z intensywną kawą.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: medycznewiadomosci.pl, kawa.pl, ilewazy.pl

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł