Kiwi/lekarzObrazy: Photo Mix z Pixabay / Free-Photos z Pixabay

Kiwi jest najzdrowszym owocem świata. Zjesz 1 dziennie i zauważysz 9 piorunujących zmian w organizmie

Kiwi do śniadania to z pewnością zdrowy nawyk. Codzienne spożywanie ich zapobiegnie pojawieniu się niektórych nowotworów i ograniczy ryzyko chorób układu krążenia, polepsza nasz wzrok i trawienie. Ale to nie wszystko.

Kiwi są małymi owocami, które mają wielkie zalety. Ich zielony jest pełen składników odżywczych, takich jak witamina C, witamina K, witamina E, foliany i potas. Mają również dużo przeciwutleniaczy i są dobrym źródłem błonnika. Ich małe czarne nasiona są jadalne, podobnie jak brązowa skórka, choć wiele osób woli obierać kiwi przed jego spożyciem.

Zajrzała do śmietnika pod znanym polskim sklepem, odkryła skandal i w pośpiechu zaczęła robić zdjęcia. Jest aferaZajrzała do śmietnika pod znanym polskim sklepem, odkryła skandal i w pośpiechu zaczęła robić zdjęcia. Jest aferaCzytaj dalej

Kiwi uznawane jest przez wielu za najzdrowszy owoc świata. Jak nam pomaga?

Kiwi zawierają błonnik, potas i antyoksydanty, które mogą wspierać zdrowie serca. Potas rozluźnia naczynia krwionośne, co pomaga w kontrolowaniu ciśnienia krwi, a osoby z prawidłowym ciśnieniem mają mniejsze skłonności do rozwoju chorób układu krążenia. Zawartość błonnika w kiwi może być również korzystna dla układu sercowo-naczyniowego. Według badań, osoby spożywające duże ilości błonnika mają mniejsze ryzyko rozwoju chorób układu krążenia.

Wysoki poziom wolnych rodników w organizmie może powodować uszkodzenia DNA, które mogą prowadzić do różnych rodzajów raka. Kiwi zaopatruje nas w cały szereg przeciwutleniaczy, które pomagają usuwać wolne rodniki z organizmu. Ponadto, osoby, które jedzą dużo błonnika są mniej narażone na rozwój raka jelita grubego niż osoby, które jedzą mało błonnika. A w kiwi błonnika jest pełno.

Nowe badania naukowe wykazały, że spożywanie kiwi ze śniadaniem znacznie spowalnia uwalnianie się cukrów ze śniadania do krwiobiegu. To zdecydowanie świetna wiadomość dla cukrzyków, ale i osób odchudzających się. Kiwi są niskokaloryczne, a to czyni je doskonałym wyborem, jeśli chcesz schudnąć.

Co więcej, błonnik zawarty w kiwi jest naturalnym środkiem wspomagającym trawienie, a badania wykazały, że regularne spożywanie kiwi pomaga zapobiegać zaparciom.

Kiwi są gęste odżywczo i pełne witaminy C. Ten owoc może wspomagać funkcjonowanie układu odpornościowego i zmniejszać prawdopodobieństwo rozwoju przeziębienia czy grypy.

Dzisiaj grzeje: 1. Przez tydzień piła wodę po ogórkach kiszonych. Osłupiała już 2 dnia widząc spektakularne efekty

2. Media: Koronawirus na pokładzie samolotu Ryanair. Pierwszy przypadek

Kiwi nie tylko pomagają nam w ustabilizowaniu ciśnienia krwi, ale także pomagają zmniejszyć jej krzepliwość. Spożywanie dwóch do trzech owoców dziennie znacznie obniża ryzyko powstawania skrzepów. Stwierdzono również, że spożywanie kiwi zmniejsza ilość tłuszczu we krwi.

Kiwi mają są naturalnym źródłem zeaksantyny i luteiny, które wykorzystywane są przy produkcji suplementów diety pomagających zachować zdrowy wzrok. Zwyrodnienie plamki żółtej jest główną przyczyną utraty wzroku. Jedno z badań wykazało, że osoby spożywające trzy porcje tych owoców dziennie, zmniejszyły ryzyko zachorowania na tę przypadłość o 36 procent.

Najlepsze newsy:

  1. Przyjaciółka ujawnia treść ostatniej rozmowy z żoną Królikowskiego. Serce pęka
  2. Córka Ewy Błaszczyk zapadła w śpiączkę 20 lat temu. Po 18 latach nastąpiła poprawa, stało się niezwykłe
  3. Szaleństwo w Biedronce, włoska pizza za 1 złoty. Ukryty haczyk powala
  4. 10 najgorzej wpływających na mózg produktów. Ich zjedzenie nas ogłupia?
  5. Ziemniaki znikają z gazetek supermarketów. Powód wywołuje wściekłość
  6. Przez lata mówiono nam, że wzmacnia kości. Teraz naukowcy powiązali je z nowotworem

Źródło: onet/healthline

Następny artykuł