Kiwipixabay.com/silviarita

Jedz codziennie 1 owoc, a wzmocnisz odporność i ukoisz swoje nerwy. Efekty widać już po 2 tygodniach

Kiwi należy do owoców o licznych właściwościach zdrowotnych, co sprawia, że warto włączyć je do naszej codziennej diety. Już po dwóch tygodniach regularnego jedzenia zauważymy pierwsze efekty. Kiwi wspiera nie tylko naszą odporność, ale również cały układ nerwowy.

Kiwi należy do owoców, które zachwycają bogactwem witamin oraz składników odżywczych. To przede wszystkim źródło antyoksydantów, które spowalniają powstawanie wolnych rodników. Owoce zaraz obok warzyw cechują się prozdrowotnych właściwościami, które są nieocenione w walce o lepszą kondycję zdrowotną i ogólne samopoczucie.

Jak się okazuje, regularne spożywanie kiwi może doprowadzić do osiągnięcia niesamowitych efektów, które zauważymy już po dwóch tygodniach.

Nie ma lepszych. Hit obiadowy - kotlety schabowe po amerykańskuNie ma lepszych. Hit obiadowy - kotlety schabowe po amerykańskuCzytaj dalej

Kiwi ma wiele zdrowotnych właściwości

Z uwagi na to, że jest powszechnie spożywanym owocem, warto zdecydować się włączenie go do naszej codziennej diety. Charakteryzuje się specyficznym, lekko kwaśnym smakiem oraz futerkową skórką, która jak się okazuje, również jest jadalna. Wiele osób nieświadomie pozbywa się jej za każdym razem.

Jeśli chodzi o wartości odżywcze kiwi, to przede wszystkim owoc bogaty w związki przeciwutleniające. Jest źródłem witaminy C, której w 100 g kiwi znajdziemy aż 60 mg. Dzięki zjedzeniu jednego owocu dziennie, mamy dostarczoną praktycznie większość zapotrzebowania dziennego na witaminę C.

Teksty wybrane dla Ciebie:

Kiwi to owoc prawdziwie dietetyczny

Warto wspomnieć również o niskiej kaloryczności kiwi. W jednej sztuce znajdziemy około 45 kcal. Dodatkowo jest źródłem błonnika, który wpływa na nasz układ trawienny oraz witaminy E czy B. Ponadto w kiwi znajdziemy potas, wapń, cynk, fosfor oraz magnez.

Z uwagi na zdrowotne właściwości, ale i niską kalorykę, zachęca się do częstego spożywania kiwi. Ma ono jedynie pozytywny wpływ na naszą sylwetkę oraz stan naszego organizmu.

Idealnie sprawdzi się jako niskokaloryczna przekąska czy dodatek do owsianek oraz innych, słodkich śniadań. Warto zadbać o to, żeby nasze posiłki były pełnowartościowe i bogate nie tylko w owoce, ale i warzywa. Kiwi możemy wykorzystać do przygotowania zdrowotnych koktajli, sałatek owocowych czy słodkich omletów z jogurtem oraz owocami.

W czym może nam pomóc regularne spożywanie kiwi?

Z uwagi na bycie dietetycznym owocem, zaleca się jego spożywanie osobom z nadmierną masą ciała. To również idealne rozwiązanie dla cierpiących na choroby sercowo- naczyniowe. Kiwi obniża również trójglicerydy we krwi. Sprawdzi się również jako remedium na przeziębienia i ogólne osłabienia organizmu.

Jakiś czas temu pisaliśmy też o innej zalecie kiwi. Okazuje się, że warto zjeść ten owoc przed snem.

Na co uważać w trakcie jedzenia kiwi?

Należy wspomnieć o tym, że kiwi może prowadzić do uaktywnienia się alergii pokarmowych. Nie tylko u dzieci, ale i dorosłych. Objawia się ono świądem, obrzękiem gardła, języka oraz jamy ustnej. Może doprowadzić również do wstrząsu anafilaktycznego. Zachowajmy zatem ostrożność, jeśli nie jesteśmy pewni o posiadanych alergiach. Warto zatem zrobić próbę uczuleniową lub wykonać konieczne badania dla potwierdzenia obecności takich alergii.

Rozgrzewa i wzmacnia naszą odporność. Obłędne zalety naparu z imbiruRozgrzewa i wzmacnia naszą odporność. Obłędne zalety naparu z imbiruCzytaj dalej

Zobacz także w naszych serwisach:

Źródło: mamadu.pl

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł