kapusta pekińska
fot. pxhere.com

Kolorowa i soczysta surówka z kapusty pekińskiej

Kto z nas wyobraża sobie pełny obiad bez surówki? Ten dodatek jest nie tylko pyszny, ale często dostarcza niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu witamin i składników mineralnych. Dziś prezentujemy prosty przepis na smaczną i zdrową surówkę z łatwo dostępnej w sklepach kapusty pekińskiej.

Surówka z kapusty pekińskiej jest nie tylko smaczna i zdrowa, ale również niskokaloryczna. Osoby przebywające na diecie odchudzającej mogą zajadać się nią dosłownie bez końca – bez obaw o swoją masę ciała.

Prozdrowotna surówka z kapusty pekińskiej

Kapusta pekińska jest prawdziwą skarbnicą witaminy C. 100 g tego warzywa zawiera tyle samo kwasu askorbinowego, co jedna cytryna. To sprawia, że surówka na bazie kapusty idealnie sprawdzi się zimą – witamina C odgrywa ważną rolę w prawidłowym działaniu układu odpornościowego. Ponieważ warzywo zbiera się w okolicach października, w sklepach jest najlepiej dostępne właśnie w okresie jesienno-zimowym. To bardzo dobrze, bo właśnie wtedy powinniśmy myśleć o spożywaniu produktów z dużą zawartością witaminy C.

Nie tylko kwas askorbinowy sprawia, że warto zwrócić uwagę na właściwości kapusty pekińskiej. Warzywo stanowi także bogate źródło witamin K i A oraz wapnia, potasu, żelaza, folianów czy pirydoksyny (witaminy B6). W kapuście pekińskiej znajdziemy też beta-karoten – ten sam, który występuje w marchwi i odpowiada między innymi za prawidłowe widzenie oraz ładny, zdrowy koloryt skóry i utrzymywanie długotrwałej opalenizny.

Warzywa krzyżowe nie są może lekiem na całe zło świata, ale zdecydowanie warto włączyć je do swojej diety. Spożywanie kapusty pekińskiej na pewno nie zaszkodzi – warzywo wzmacnia nasz organizm, będąc przy tym po prostu przepysznym.

Orzeźwiająca surówka z kapusty pekińskiej – składniki

Składniki na pyszną surówkę z kapusty pekińskiej możemy kupić w sklepie przez cały rok. Dzięki temu ten pyszny i zdrowy dodatek do obiadu nie jest zależny od pory roku. Potrzebujemy:

niewielka kapusta pekińska
marchewka
jabłko
łyżeczka soli
łyżka jogurtu naturalnego lub kwaśnej śmietany
Surówka z kapusty pekińskiej – przepis na pyszny dodatek do obiadu

Wszystkie warzywa dokładnie myjemy pod bieżącą wodą. Kapustę pekińską drobno szatkujemy w cienkie paski i przekładamy do miski. Nie musimy dodawać białej końcówki warzywa. Całość posypujemy łyżeczką soli i ugniatamy chwilę tłuczkiem, by kapusta puściła sok. Odstawiamy naczynie na bok.

Marchewkę obieramy i ścieramy na tarce o dużych oczkach. Podobnie postępujemy z jabłkiem. Gatunek owocu możemy dobrać do swoich preferencji – zarówno słodkie, jak i bardziej kwaskowate jabłka będą dobrze pasowały do surówki.

Kapustę przekładamy do miseczki z tartym jabłkiem i marchewką, wszystko razem dokładnie mieszamy. Na koniec dodajemy łyżkę jogurtu naturalnego lub śmietany. Opcjonalnie możemy ten składnik zamienić na majonez i doprawić wszystko szczyptą pieprzu – wtedy surówka będzie nieco bardziej kaloryczna, ale równie pyszna.

Taka zdrowa i kolorowa surówka z kapusty pekińskiej to doskonały dodatek do każdego obiadu. Możemy podawać ją obok klasycznych ziemniaków i kotletów schabowych albo dowolnych innych mięs. Danie jest lubiane przez dzieci, dzięki czemu dostarczymy im porządną dawkę witamin!

Następny artykuł