mięsopixabay

Objawy jedzenia zbyt małych ilości mięsa są uderzające. Poznasz je i polubisz kotlety schabowe

Mięso jest doskonałym i dostępnym źródłem tej witaminy, która jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania mózgu. Już jeden, 100 gramowy kotlet z wołowiny powinien pokryć nasze dzienne zapotrzebowanie. O jaką witaminę chodzi?

Mięso (w tym podroby), ryby, owoce morza, sery żółte, jajka, mleko, jogurty i pieczarki - co łączy te produkty?

Przez tydzień piła wodę po ogórkach kiszonych. Osłupiała już 2 dnia widząc spektakularne efektyPrzez tydzień piła wodę po ogórkach kiszonych. Osłupiała już 2 dnia widząc spektakularne efektyCzytaj dalej

Mięso i inne produkty pochodzenia zwierzęcego dostarczają nam witaminę B12. Jeśli ich nie spożywamy, musimy ją suplementować

Wszystkie są źródłem niezwykle ważnej dla naszego funkcjonowania źródłem witaminy B12. W pieczarkach występuje jednak stosunkowo mała ilość tej witaminy. Najlepszym jej źródłem jest mięso i produkty mleczne.

Organizm ludzki potrzebuje B12 głównie do wytwarzania czerwonych krwinek, nerwów, DNA. Ma ona kluczowe znaczenie dla naszego układu nerwowego i jest niezbędna do zachowania zdrowia psychicznego i sprawności umysłowej. Jak większość witamin, witamina B12 nie może być produkowana przez organizm. Zamiast tego, musi być pozyskiwana z jedzenia lub suplementów.

Mimo, że ilość witaminy B12, której potrzebujemy każdego dnia, jest mała, niektórzy ludzie nie spożywają jej wystarczająco dużo. Często zdolność do jej wchłaniania spada z wiekiem. W związku z tym niedobór witaminy B12 jest stosunkowo powszechny, szczególnie wśród osób starszych. Szacuje się, że 3,2% osób dorosłych powyżej 50 roku życia ma bardzo niski poziom witaminy B12, a nawet 20% może mieć skrajne niedobory. Jeśli masz więcej niż 50 lat, rozważ suplementację.

Dzisiaj grzeje: 1. Jest w każdym sklepie za kilka złotych. Opóźnia starzenie i wzmacnia serce, ukryte efekty jedzenia produktu ścinają z nóg

2. W panice robili wszystko, by chronić się przed koronawirusem. Film z samolotu odbiera mowę

Istnieje wiele przyczyn niedoboru witaminy B12. Oprócz zaburzeń, które zakłócają wchłanianie składników odżywczych istnieją też dwie częste przyczyny. O dziwo, dwie z ważnych przyczyn to praktyki często podejmowane w celu poprawy zdrowia: dieta wegetariańska i odchudzanie. Rośliny nie wytwarzają witaminy B12. Nawet jeśli zawierają jej śladowe ilości to nie stanowią wystarczającego jej źródła. Jedynymi produktami spożywczymi, które ją dostarczają, są mięso, jaja, drób, produkty mleczne i inne produkty pochodzenia zwierzęcego. Wegetarianie i weganie są w dużym stopniu narażeni na niedobór witaminy B12, jeśli nie jedzą płatków śniadaniowych, które zostały wzmocnione witaminą lub biorą jej suplement. Odchudzający się też często mają za niskie poziomy witaminy B12. Obie te grupy koniecznie muszą suplementować ten składnik diety.

Niedobór witaminy B12 może rozwijać się powoli, powodując, że objawy pojawiają się stopniowo i nasilają się z czasem. Może on również pojawić się stosunkowo szybko. Biorąc pod uwagę szereg objawów, które może powodować niedobór witaminy B12, stan ten może zostać przeoczony lub pomylony z czymś innym. Wczesne wykrycie i leczenie jest ważne. Nieleczony niedobór może powodować poważne problemy neurologiczne i choroby krwi.

Najlepsze newsy:

  1. Co najmniej 15 osób rannych, w tym dzieci. Tragiczne wydarzenia podczas imprezy karnawałowej
  2. Kinga Rusin apeluje do samego Prezydenta. Chodzi o skandaliczny materiał TVP
  3. W McDonald's doszło do horrendum. Rodzice nie będą już tak chętnie brać tam dzieci?
  4. 10 najgorzej wpływających na mózg produktów. Ich zjedzenie nas ogłupia?
  5. Cennik sejmowej restauracji ścina z nóg. Naleśnik 2 zł, kaszanka 3 zł, schab 5 zł cała lista powala
  6. Chłopiec chory na niezwykle rzadką chorobę nie chce żyć. Wszystko przez rówieśników, którzy go wyśmiewają

Źródło: health.harvard.edu

Następny artykuł