Owsiankapixabay.com/StockSnap

Owsianka w połączeniu z 1 napojem ma niesamowite właściwości. Znacząco wpływa na odporność

Owsianka owiana została wśród dietetyków oraz entuzjastów właściwego odżywiania prawdziwą chwałą. Wszystko za sprawą licznych właściwości odżywczych, które są niezbędne do tego, aby zacząć właściwie dzień. Przygotowana z dodatkiem owoców czy innych nasion to prawdziwa bomba witaminowa. Podając ją razem z kawą, jesteśmy w stanie wesprzeć naszą odporność, o którą szczególnie teraz powinniśmy dbać.

Owsianka uznawana jest za prawdziwy hit wśród pozycji śniadaniowych. Nie tylko przez dietetyków i entuzjastów zdrowego odżywiania, ale również lekarzy. Owies to główny składnik zróżnicowanej diety, dzięki czemu zapewniamy swojemu organizmowi to, co najważniejsze. Często spożywamy ją z dodatkiem nasion, suszonych lub świeżych owoców oraz mleka czy innego napoju roślinnego. Podawana razem z aromatyczną kawą, wprost zachwyca właściwościami prozdrowotnymi.

Jeśli klasyczne kanapki czy jajecznica już ci się znudziły, warto urozmaicić swoją dietę o kolorowy posiłek, który dostarczy energii na cały dzień. Dietetycy wciąż przypominają o tej formie pełnowartościowego posiłku, który poza rewelacyjnym smakiem, pomaga nam zadbać o kondycję zdrowotną. Prawidłowe odżywianie to podstawa, która gwarantuje nam lepsze samopoczucie. Szczególnie w okresie jesienno- zimowym, powinniśmy przemycać do swojej diety jak najwięcej składników odżywczych.

Owsianka może być podawana na różne sposoby

Najczęściej przygotowywana jest na mleku, jednak entuzjaści zdrowej kuchni wciąż modyfikują klasyczne przepisy. Dziś pełno jest tych, które bazują na napojach roślinnych, a między innymi napoju owsianym czy migdałowym. Te poza rewelacyjnymi właściwościami, nadadzą jej nietuzinkowego smaku. Takie śniadanie jest idealną propozycją dla osób, które zmagają się z nietolerancją laktozy obecnej w klasycznym mleku.

Poza samym napojem, który jest jej bazą, możemy użyć jogurtu, a nawet wody. Wzbogacona o suszone, świeże lub nawet mrożone owoce, zyska na smaku, ale i właściwościach odżywczych. To idealna mieszanka wszystkiego, co zdrowe, a przyrządzać możemy ją na wiele sposobów w dosłownie kilka minut. Dodając przy tym słonecznik, pestki dyni czy inne mieszanki orzechów, które mają nieoceniony wpływ na nasz organizm, otrzymamy źródło witamin, na których najbardziej nam zależy.

Nowe doniesienia w sprawie limitu osób na kolacji wigilijnej. Policja będzie stanowczo reagowaćNowe doniesienia w sprawie limitu osób na kolacji wigilijnej. Policja będzie stanowczo reagowaćCzytaj dalej

Istnieje wiele przepisów, które zakładają podanie owsianki zapieczonej w piekarniku, co może być rewelacyjną alternatywą dla tych, którzy klasyczną owsiankę jedzą na co dzień. Sama w sobie zachwyca prozdrowotnymi właściwościami, jednak warto podawać ją na przykład z kawą. Dzięki temu otrzymamy energetyczny duet, który wesprze naszą odporność.

Kawa to idealne dopełnienie pożywnego śniadania

Dietetyk, gastroenterolog, blogerka kulinarna Nuria Dianowa w wywiadzie dla portalu Sputnik określiła właściwie skomponowaną dietę jako podstawę do walki o naszą odporność. W diecie musi znaleźć się białko, mikroelementy i zestaw witamin, zwłaszcza C i D. Najważniejsze, aby każdy posiłek zawierał jakieś białko - wyjaśniła Nuria Dianowa. Jak zatem skomponować idealne menu, w którego skład wejdzie odżywcze śniadanie? Należy zwrócić uwagę na owsiankę i energetyczny napój.

Warto podawać ją razem z kawą. O jej właściwościach mówi się od lat. Spożywana w odpowiednich ilościach wzmacnia nie tylko naszą odporność, ale rewelacyjnie wpływa na wiele aspektów zdrowotnych. Lista składników odżywczych kawy jest naprawdę długa, a kofeina to związek, który zapewnia jej rewelacyjny wpływ.

Kawa nie tylko pobudza nas do działania, ale również wspiera nasz metabolizm, zmniejsza ryzyko wystąpienia cukrzycy, rozwoju nowotworów czy chroni przed chorobami serca. To również źródło witaminy B, która jest jedną z witamin odpowiedzialnych za naszą odporność. Przypominamy o przepisie Ani Lewandowskiej na kawę z dodatkiem oleju, która zapewni nam mnóstwo energii na cały dzień. Pisaliśmy o tym w tym artykule.

Co z resztą posiłków w ciągu dnia?

Po aromatycznej kawie i bogatej odżywczo owsiance warto zadbać o odpowiednią podaż warzyw, źródła zdrowych tłuszczy i jeszcze więcej białka. Idealnym obiadem mogą być warzywa podane z łososiem, w formie przekąsek warto sięgnąć po jogurt naturalny z dodatkiem owoców. Jeśli chodzi o kolację, kolorowe kanapki z dodatkiem hummusu będą nieocenionym źródłem składników odżywczych, które zamkną nasz dzienny jadłospis i pozwolą cieszyć się pełnym zdrowiem. Przypominamy o przepisie Makłowicza na aromatycznego łososia, który sprawdzi się nie tylko w trakcie wigilijnej uczty, ale i codziennego obiadu. Pisaliśmy o nim tutaj.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: pl.sputniknews.pl; gorillacoffee.pl

Zapraszamy na nasz profil na Instagramie

Następny artykuł