Pieczarkipixabay/Laila_

Czy warto jeść pieczarki? Wiele osób jest w ogromnym błędzie

Jadasz pieczarki? Gratulacje, naukowcy orzekli, że te grzyby mają doskonały wpływ na zdrowie człowieka. Wiele osób nie docenia ich zalet, co jest sporym błędem. Zdradzamy, dlaczego warto jak najczęściej sięgać po pieczarki.

Pieczarki nie od dziś goszczą w naszych kuchniach. Tanie i łatwo dostępne grzyby są składnikiem wielu potraw. Robimy z nich między innymi: zupy, sosy, czy sałatki. Są również doskonałym dodatkiem do różnych mięs i makaronów.

Wiele osób uważa, że pieczarki nie mają cennych dla zdrowia wartości odżywczych. Jest to spory błąd. Jak się okazuje, te niepozorne grzyby zawierają wiele ważnych dla naszego zdrowia składników. Jakich? Odpowiedź poniżej.

Pieczarki i ich zalety. Kiedy warto sięgnąć po popularne grzyby?

Pieczarki zawierają między innymi białko, dobrze przyswajalne węglowodany i tłuszcze oraz potas, miedź, selen, jod i witaminę A, E, witaminy z grupy B (w tym kwas foliowy). Robi wrażenie? Nic dziwnego, że warto dołączyć je do swojego menu. Sprawdź, w jakich przypadkach są one szczególnie pomocne.

W dodatku te grzyby są niskokaloryczne i zawierają mało tłuszczu (za to sporo błonnika), co zapewnia na długotrwałe uczucie sytości. Z powodzeniem można je polecić osobom, które chcą schudnąć kilka kilogramów.

Niezwłocznie sprawdź, czy masz ją w kuchni. Ogromne zagrożenie dla zdrowiaNiezwłocznie sprawdź, czy masz ją w kuchni. Ogromne zagrożenie dla zdrowiaCzytaj dalej

Badania laboratoryjne wykazały, również że dieta bogata w pieczarki może przyczynić się do obniżenia poziomu szkodliwego cholesterolu we krwi. Dodatkowo dzięki obecności potasu (100 g pieczarek zaspokaja 10 proc. dziennego zapotrzebowania na potas) i niskiej zawartości sodu wpływają na obniżenie ciśnienia krwi.

Pieczarki dobre na odporność! Zaskakujące doniesienia.

Czy wiesz, że pieczarki mogą również pozytywnie wpłynąć na naszą odporność i uchronić przed niechcianymi infekcjami. Jest to zasługa zawartego w nich selenu, który pozytywnie wpływa na zwiększenie liczby przeciwciał w organizmie.

Te popularne grzyby są również polecane kobietom w ciąży. Powód? Zawartość kwasu foliowego, który jest niezwykle istotnym składnikiem w diecie przyszłym mam. Ten składnik odgrywa kluczową rolę w rozwoju płodu, a jego niedobór powoduje zahamowanie wzrostu i odbudowy komórek organizmu, anemię, zaburzenia trawienia, niedożywienie, biegunkę, zmniejszenie apetytu, stany zapalne błony śluzowej jamy ustnej i języka, bóle głowy.

Czy pieczarki są w Waszym menu? Jeśli nie, to czas to zmienić! Polecamy nasz tekst, w którym zdradzamy, w jaki sposób je wykorzystać w kuchni. Link znajdziecie tutaj.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

źródło: gotowanie.onet.pl

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł