Potrawy wigilijne i zdrowieWikipedia / Przykuta / CC BY-SA 3.0

Najzdrowsze danie wigilijne, jedz bez wyrzutów sumienia. Zalety można wymieniać godzinami

Wielu smakoszy nie może się już doczekać, aż potrawy wigilijne zagoszczą na stołach. Niestety, część z nich nie należy do najzdrowszych. Każdy powinien wiedzieć, co można jeść bez większych obaw. Najlepszy jest rzecz jasna kultowy barszcz.

Nie da się ukryć, że potrawy wigilijne przeważnie uchodzą za dosyć ciężkostrawne i kaloryczne. Niektórzy mają wręcz wyrzuty sumienia po świątecznych ucztach. Jednak część smakołyków wpływa pozytywnie na nasze zdrowie.

Po które potrawy wigilijne warto sięgnąć?

Potrawy wigilijne niejednokrotnie przyprawiały nas o szybsze bicie sercach. Na naszym portalu pojawiło się już wiele rozmaitych przepisów. Z pewnością warto zwrócić uwagę na przepysznego łososia od Roberta Makłowicza. Dziś przyjrzymy się bliżej właściwościom, które posiadają niektóre ze świątecznych dań.

Bez wątpienia potrawy wigilijne charakteryzują się niecodziennymi walorami smakowymi, którym ciężko się oprzeć. Nie jest zaskoczeniem, że najzdrowszy ze wszystkich jest barszcz. Wszystko za sprawą znajdujących się w nim buraków.

Potrawy wigilijne na bazie burgundowych bulw mogą wykazywać właściwości takie jak pobudzenie procesów trawiennych oraz regeneracja wątroby. Warto również zauważyć, że buraki są bogate w antyoksydanty, które mają działanie przeciwnowotworowe. Oczywiście nie można zapomnieć o ich nisko kaloryczności.

90% Polaków nie wie, jak sprawdzić czy karp jest świeży. Wystarczy spojrzenie w jedno miejsce90% Polaków nie wie, jak sprawdzić czy karp jest świeży. Wystarczy spojrzenie w jedno miejsceCzytaj dalej

Oczywiście potrawy wigilijne nie mogłyby się obejść bez karpia. Najzdrowszy będzie ten serwowany w galarecie. Danie zawiera zdrowe tłuszcze, które wpływają pozytywnie na układ sercowo-naczyniowy. Oprócz tego dostarczymy sobie białka i witaminy D.

Jakie jeszcze potrawy wigilijne możemy zajadać bez obaw?

Potrawy wigilijne są bogate w grzyby. Uchodzą one za ciężkostrawne, jednak są bogate w błonnik, który poprawia funkcjonowania układu trawiennego. Jego dodatek może okazać się zbawienny w przypadku zaparć. Oczywiście powinniśmy je dusić, a nie smażyć.

Skoro wspomnieliśmy o grzybach, nie możemy pominąć kapusty. Kiszonki zawierają kwas mlekowy. Wspiera on florę jelitową, a co za tym idzie, wpływa pozytywnie na trawienie i ogólną kondycję organizmu. Jakie potrawy wigilijne warto zjeść w te święta?

Potrawy wigilijne to również desery takie jak makowiec. Oczywiście ze słodyczami należy uważać, jednak sam mak jest uznawany za zdrowy. Dostarcza on organizmowi wapń, mangan, miedź oraz witaminy z grupy B. Każdy kto chce przygotować na święta makowiec, powinien wiedzieć co zrobić, aby nie pękał.

Mówiąc o wypiekach, należy wspomnieć również o przyprawach korzennych. Wiele z nich wykazuje właściwości przeciwzapalne. Ponadto niwelują wzdęcia i przyśpieszają procesy trawienne. W związku z tym uczta nie będzie dla nas tak dotkliwa.

Artykuły polecane przez redakcję Smakoszy:

Źródła: Polska Times; Pomorska

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł