ŚniadanieWikipedia / autor: Koefbac/ licencja: CC 4.0

Najlepsze śniadanie na kaca? Faworyt jest tylko jeden, bije o głowę tłustą jajecznicę

Śniadanie po sylwestrowej zabawie jest bardzo istotne. Powinno dostarczyć nam niezbędnych witamin i minerałów, które straciliśmy w trakcie wieczoru. Wbrew pozorom jajecznica na boczku nie jest najlepszym pomysłem, a zdecydowanie bardziej skuteczne będą pełnowartościowe tosty z awokado czy prozdrowotne smoothie. Dzięki ilości zawartych minerałów i wartości odżywczych twój organizm szybko wróci do stanu sprzed zakrapianej imprezy.

Śniadanie, na które decydujemy się zazwyczaj dzień po spożywaniu wysokoprocentowych napojów, składa się głównie z tłustych produktów. Za najlepsze danie na kaca uważa się jajecznicę na boczku. Okazuje się jednak, że przepustką do lepszego samopoczucia nie są wyłącznie tłuste propozycje.

Sylwester nie należał w tym roku do najhuczniejszych, ale wielu z nas przywitało nowy rok w towarzystwie drinków czy smakowitych przekąsek. Tradycji musiała stać się zadość, a więc wysokoprocentowe napoje i szampan musiały się znaleźć w sylwestrowym menu. Jak poradzić sobie z uczuciem kaca i na jakie śniadanie najlepiej się zdecydować?

Okazuje się, że teoria o konieczności spożywania ciężkich, tłustych śniadań to mit. Tak naprawdę powinniśmy zadbać o pełnowartościowy posiłek, który dostarczy naszemu organizmowi tego, co niezbędne. Mowa tutaj o witaminach oraz minerałach, które straciliśmy w trakcie wysokoprocentowej zabawy. Podajemy kilka pomysłów na śniadanie, które postawi was na nogi.

Śniadanie zacznijmy od wody z cytryną

Tuż po przebudzeniu najlepiej sięgnąć po szklankę wody i wycisnąć do niej sok z połowy cytryny. Eksperci mówią o aspirynie, którą powinniśmy zażyć tuż przed snem, jednak często o tym zapominamy. Kiedy rano nie będziemy czuć się najlepiej, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wzbogacić przygotowaną wodę o jedną tabletkę aspiryny.

Od jutra znikną z półek w Biedronce. Pozostałe sklepy już potwierdziły, nadchodzi wielka zmianaOd jutra znikną z półek w Biedronce. Pozostałe sklepy już potwierdziły, nadchodzi wielka zmianaCzytaj dalej

Jeśli chodzi o cytrynę, warto skorzystać z jej dobrodziejstw w trakcie ciężkiego poranka. Poza dodaniem jej prozdrowotnego soku do pierwszego napoju możemy skropić nią również pierwszy posiłek. Na przykład warzywa, które przygotujemy do kanapek czy jajecznicy.

Cytryna znana jest ze swoich bogatych właściwości, jednak te, które interesują nas najbardziej po nocy w towarzystwie procentów, to usuwanie toksyn czy ułatwienie oczyszczania organizmu. Sok cytrynowy wesprze nadwyrężoną wątrobę oraz dostarczy przeciwutleniaczy, które pozwolą zapomnieć o przykrych objawach po imprezowego kaca.

Zielony koktajl na kaca

Silny ból głowy, zawroty oraz nudności to najczęstsze dolegliwości kaca Warto przygotować zdrowy koktajl z dodatkiem chlorelli. To źródło witaminy B, magnezu, cynku, żelaza, cennych aminokwasów oraz przeciwutleniaczy. Co więcej, przypisuje się jej właściwości oczyszczające.

Ta niezwykła w działaniu alga wspomaga usuwanie szkodliwych substancji z organizmu i pomoże w szybkim, noworocznym detoksie. Na uczucie kaca nie ma zatem niczego lepszego niż porcja chlorelli. Sproszkowaną możemy wzbogacić szklankę wody czy warzywno-owocowy koktajl.

Dla wielu osób uczucie kaca jest na tyle uciążliwe, że nie są w stanie myśleć o żadnym posiłku. Idealnym rozwiązaniem będzie zatem smoothie, które przygotujemy w dosłownie chwilę. Koniecznie dodaj do całego miksu banana bogatego w potas i łatwo przyswajalny cukier. Taka mieszanka szybko dostarczy ci energii, jaką miałeś jeszcze wczoraj w trakcie zabawy. Świeże owoce i warzywa to obowiązkowe składniki mikstury, ponieważ pełne są cennych witamin, które utraciliśmy po zakrapianym wieczorze.

Zachęcamy do wyboru szpinaku, jarmużu, pomarańczy czy właśnie banana. Całość uzupełniamy mlekiem lub napojem roślinnym i kilkoma łyżeczkami sproszkowanej chlorelli.W tym artykule znajdziecie przepis na prozdrowotny sok z buraka, który również pozwoli wam poprawić swoje samopoczucie.

Proste śniadaniowe propozycje

Jeśli jajecznica na boczku to nie to, na co czujesz ochotę o poranku po całonocnej zabawie, jest kilka smakowitych propozycji, które poza smakiem, dostarczą twojemu organizmowi tego, co niezbędne. Koktajl to jedno, ale możemy wybrać tego dnia pełnowartościowe tosty w towarzystwie smakowitego awokado.

Awokado zawiera mnóstwo kwasów tłuszczowych, które są niezbędne przy doprowadzeniu organizmu do porządku. W swoim smaku i konsystencji jest niezwykle delikatne, dzięki czemu stanowi idealny dodatek do wytrawnych posiłków, a nawet zielonego koktajlu.

Kolejnym składnikiem, o który warto wzbogacić swój posiłek tuż po alkoholowej zabawie, jest kiszona kapusta. Od lat wiadomo o jej prozdrowotnym wpływie na organizm, jednak jak się okazuje, jest również idealnym dopełnieniem śniadania, którym raczymy się o ciężkim poranku. Więcej informacji na temat prozdrowotnego działania kapusty kiszonej znajdziecie w tym artykule.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: menshealth.pl; zywienie.abczdrowie.pl; joanna-wasiluk.kafeteria.pl

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł