Śniadaniepixabay.com/palacioerick

Jedz zamiast dużego obiadu. Efekty zobaczysz już po paru dniach

Śniadanie powinno być stałym elementem naszego poranka. Warto zadbać o to, żeby było pełne wartościowych produktów, które zapewnią nam energię na resztę dnia. Regularne spożywanie pierwszego posiłku to nie tylko nawyk, który służy naszemu zdrowiu, ale i figurze. Jedzenie większych śniadań, zamiast obfitych obiadów pozwala zmniejszyć masę ciała, ale i chroni przed chorobami metabolicznymi.

Śniadanie jest niezwykle ważnym elementem w trakcie naszego dnia. Po porannym posiłku organizm zużywa znacznie więcej kalorii, niż po zjedzonym w porze obiadowej, co ustalili niemieccy specjaliści.

Niewielka porcja śniadania zwiększa między innymi ochotę na słodycze, przez co przez resztę dnia możemy marzyć jedynie o słodkich łakociach. Okazuje się jednak, że jedzenie śniadań to nie tylko kwestia ważna dla naszego zdrowia, ale i figury.

Wiele osób skarży się na to, że nie odczuwa rano apetytu. U niektórych nie ma nawet czasu na to, żeby zjeść pożywny posiłek przed wyjściem z domu. Po raz kolejny okazuje się jednak, że jedzenie śniadań to podstawa zdrowego trybu życia. W tym artykule pisaliśmy o tym, czego unikać w trakcie pierwszego posiłku.

Śniadanie jest według dietetyków najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia

To pierwszy posiłek ma zagwarantować nam energię oraz składniki odżywcze, których potrzebujemy na start w ciągu dnia. Warto zatem zadbać o to, żeby śniadanie nie tylko stanowiło element codziennej diety, ale było również pełnowartościowym posiłkiem. W tym artykule znajdziecie informacje na temat drogocennego składnika, który warto dodać do swojego śniadania.

Policjanci nagle pojawili się w restauracji i dokonali porażającego odkrycia. Fatalne konsekwencjePolicjanci nagle pojawili się w restauracji i dokonali porażającego odkrycia. Fatalne konsekwencjeCzytaj dalej

Dzięki regularnemu spożywaniu śniadań czujemy się bardziej syci w ciągu dnia, a co najważniejsze, nie ciągnie nas do kalorycznych przekąsek.Częściej sięgamy po owoce czy warzywa, dokonując przy tym świadomych wyborów żywieniowych.

Śniadanie ma również wpływ na poprawę funkcji poznawczych. Dzięki regularności spożywania pierwszego posiłku możemy zauważyć spadek nastrojów depresyjnych, ogólne zadowolenie, lepszą koncentrację czy większą kreatywność. Co ważne, poprawie ulega również pamięć krótkoterminowa i epizodyczna.

Lepiej wybrać większe śniadanie niż obfity obiad

Podczas spożywania pokarmów nasz organizm zużywa spore pokłady energii na trawienie, wchłanianie czy transport składników odżywczych. Cały ten proces nazywany jest termogenezą poposiłkową.

Uniwersytet w Lubece zdecydował się na przeprowadzenie kilkudniowego eksperymentu. Wzięło w nim udział kilkunastu mężczyzn. Badani jedli na zmianę większy obiad z mniejszym śniadaniem oraz większe śniadanie z mniejszym obiadem. Wynik był szokujący. Konsumpcja takiej samej ilości kalorii rano powodowała dwukrotnie mocniejszą termogenezę niż posiłki spożywane po południu.

Różnica odnosi się również do poziomu glukozy oraz insuliny we krwi badanych.Po śniadaniu był on niższy niż po obiedzie. Kolejną zaletą spożywania większych śniadań jest możliwość zmniejszenia masy ciała, ale i zapobieganie chorobom metabolicznym.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: dietetycy.org; londynek.net

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł