Surowe warzywa - czy są zdrowsze od gotowanych?Pixabay / Erbs55

Nie jest tak jak wszyscy myśleli, chodzi o spożywanie surowych warzyw. Już wszystko wiadomo

Często można natknąć się na opinie dotyczące tego, że surowe warzywa są najzdrowsze. Większość osób bierze to za pewnik, jednak prawda na ten temat może okazać się zaskakująca. Już teraz możesz przekonać się jakie są fakty. Czy surowe warzywa faktycznie są zdrowsze od gotowanych?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, jednak niektóre surowe warzywa zyskują na wartościach odżywczych dopiero po obróbce termicznej. Warto wiedzieć, które z nich posiadają taką właściwość. Nie da się ukryć, że możemy wiele na tym zyskać, a nasz organizm z pewnością będzie nam za to wdzięczny.

Nigdy nie wylewaj wody po ugotowaniu ziemniaków. Jest cenna z 5 imponujących powodówNigdy nie wylewaj wody po ugotowaniu ziemniaków. Jest cenna z 5 imponujących powodówCzytaj dalej

Które surowe warzywa warto ugotować?

Nie od dziś wiadomo, że marchew jest bogata w składniki odżywcze. W jej wnętrzu możemy odnaleźć witaminy takie jak B1, B2, B6, C, E, H, K oraz PP. Nawet surowe warzywa posiadają żelazo, wapń, miedź i fosfor. Za pomarańczową barwę marchewki odpowiadają karoteny, które uodparniają nas na infekcje i pozytywnie wpływają na koloryt naszej skóry. Okazuje się jednak, że składniki odżywcze, które posiada marchew, najlepiej przyswajają się dopiero po jej ugotowaniu. Ponadto karoteny rozpuszczają się w tłuszczach. W związku z tym watro jedząc marchew poddać ją obróbce termicznej i spożyć na przykład z dodatkiem oliwy. Warto jednak zwrócić uwagę, że ugotowane warzywo ma znacznie wyższy indeks glikemiczny. To może przyczynić się do szybszego poczucia głodu i wzrost poziomu glukozy we krwi. To jednak nie jedyne warzywo, które warto ugotować.

Dzisiaj grzeje: 1.Surówka z ogórków, która strąci z podium mizerię. Hit wakacji, a potrzebujesz tylko 2 dodatkowych składników
2. Jeden z urzędów wznawia pracę od poniedziałku. Inspektorzy mogą zapukać także do ciebie

Surowe warzywa, które wiele zyskują po ugotowaniu

Szparagi bez wątpienia są wyjątkowo smakowitą rośliną. Można jadać je na surowo po odcięciu zdrewniałych końcówek. Jednak najzdrowsze stają się dopiero po ugotowaniu. Wówczas nasz organizm łatwiej przyswoi zawarte w nich witaminy A, C, E i kwas foliowy. Ponadto surowe warzywa podczas gotowania uwalniają przeciwutleniacze takie jak kwas ferulowy.

Najbardziej popularne surowe warzywa to najprawdopodobniej pomidory. Mało kto podejrzewałby, że po ich ugotowaniu nasz organizm będzie wniebowzięty. Okazuje się, że obróbka termiczna sprawia, że w pomidorach rozbijane są ściany komórkowe. To z kolei sprawia, że uwalnia się z nich likopen. Składnik ten obniża ryzyko raka i ataków serca.

Nie da się ukryć, że te informacje są niezwykle użyteczne i warto o nich pamiętać. Nasz organizm z pewnością będzie wdzięczny za ich zastosowanie. Warto pamiętać, że posiadamy tylko jedno ciało na całe życie, w związku z tym powinniśmy o nie dbać.

Najlepsze newsy:

  1. Bardzo niepokojące zachowanie Antoniego Macierewicza. Wykrzykiwał zadziwiające hasła, wyrywał mikrofon, wszystko się nagrało
  2. Podróżujesz samochodem? Za brak jednego elementu przewidziane są wysokie kary
  3. Polka zjadła jajecznicę i od razu wylądowała w szpitalu. Porażająca prawda szybko wyszła na jaw, teraz lekarze ostrzegają innych
  4. Tadeusz Rydzyk poucza Polaków. Uważa, że absolutnie nie powinieneś pić kawy jeśli decydujesz się wziąć udział w mszy domowej
  5. Podpal w domu liść laurowy. Po 10 minutach znikną przykre uciążliwości
  6. Dramat w miejscowości Adama Małysza. Burmistrz zachorował na koronawirusa. Skoczek może stracić fortunę, apeluje do kibiców

Źródło: Dziennik Zachodni

Następny artykuł