Surówkapixabay.com/domeckopol

Jesienna surówka, której nikt się nie oprze. 3 składniki zrobią furorę wśród gości

Surówka ma wiele ciekawych odmian i można do niej używać nie tylko warzyw, ale i owoców. To idealny sposób na dodanie naszemu organizmowi witamin oraz innych składników odżywczych. Zmieszaj ze sobą te 3 składniki i zachwyć wszystkich gości jesienną surówką.

Surówka jest ścisłym elementem obiadów, pełniąc funkcję idealnego dodatku. To idealny sposób na wzbogacenie posiłku o dodatkowe witaminy i drogocenne składniki, wykorzystując przy tym zarówno owoce, jak i warzywa. Przedstawiamy przepis na jesienną surówkę, która zachwyca smakiem oraz banalnością wykonania.

Syn Sylwii jadł obiady w szkole. Nie wytrzymała, gdy usłyszała co zaproponowała dyrekcjaSyn Sylwii jadł obiady w szkole. Nie wytrzymała, gdy usłyszała co zaproponowała dyrekcjaCzytaj dalej

Surówka i jej magiczne właściwości

W sieci oraz książkach z przepisami znaleźć można mnóstwo rozwiązań na domowe surówki, a w zależności od pory roku, jej propozycje też ulegają zmianie. Surówka to prosta potrawa, której zrobienie zajmie nam nawet kilka minut, w zależności od przepisu. Nie wymagają dużego nakładu pracy ani umiejętności kucharskich. Warto zatem próbować własnych sił i tworzyć witaminowe kompozycje we własnej kuchni.

W zależności od wykorzystanych składników, surówki zmieniają swoje właściwości oraz kalorykę. Biorąc pod uwagę okres jesieni, czasu, w którym nasza odporność potrzebuje dodatkowego wsparcia, warto zadbać o spożywanie produktów, które mogą nam w tym pomóc. Surówki jesienne to doskonały sposób na przemycenie warzyw na nasze talerze. Nie tylko warzyw, ale i owoców, bo jak się okazuje, idealnie się ze sobą komponują w odpowiednich proporcjach.

Dzisiaj grzeje:

  1. Babcia podzieliła się sekretnym przepisem na marynowaną kapustę. Znika ze stołu jako pierwsza
  2. Pozamiatane. Wyjawił całą prawdę o godzinie policyjnej w Polsce. Nie przebierał w słowach
  3. Czy gotujesz rosół na kurczaku? Jeśli tak, koniecznie wypróbuj genialny trick babć

Surówka z dynią, jabłkiem i porem

Dynia to symbol jesieni. Nie tylko ze względu na liczne dekoracje w sklepach i powstająca farmy dyń, które kojarzą się z kolorami jesieni, ale i ze względu na wykorzystanie jej w jesiennych przepisach. Możemy stworzyć pyszne zupy na jej bazie, różnego rodzaju dania główne czy właśnie dodatki. Między innymi surówki. Dynia jest na tyle uniwersalnym warzywem, że jesteśmy w stanie przygotować ją na wytrawnie i na ostro lub na słodko. Dynia wpływa dobrze na nasz wzrok oraz układ trawienny. Należy do lekkich warzyw, które rewelacyjnie sprawdzą się w diecie dla dzieci. Co więcej, wspiera układ krwionośny oraz pracę naszego serca.

Jabłka to tak samo składnik uniwersalny, który wykorzystamy do świątecznych, wytrawnych sałatek, ale i słodkich racuchów. To przede wszystkim źródło witaminy C, błonnika, żelaza czy potasu. Co więcej, jabłko zaspokaja 14% dziennego zapotrzebowania na witaminę C właśnie. Pomagają regulować naszą gospodarkę wodną, ale i trawienie. Zawierają moc witamin i minerałów, będąc przy tym wyjątkowo nisko kalorycznym owocem.

Por wspomaga nasz układ odpornościowy oraz stabilizuje poziom cukru w naszej krwi. Ma właściwości bakteriobójcze oraz doskonale radzi sobie z bólami reumatycznymi. W przypadku niedokrwistości, warto skusić się na potrawy z wykorzystaniem pora właśnie.

Składniki:

około 300-400 g dyni np. Hokkaido
4-5 jabłek
biała część pora
sól
pieprz
sok z połowy cytryny
olej rzepakowy 2-3 łyżki
natka pietruszki
pestki granatu do posypania

Sposób przygotowania:

Surówka zajmie nam dosłownie kilka minut, ponieważ sposób jej przygotowania jest banalnie prosty. Zaczynamy od dyni oraz starcia jej na tarce. To samo robimy z jabłkiem, ścieramy je dokładnie na tarce. W tym czasie bierzemy pora i kroimy go bardzo cienko.

Kiedy nasze warzywa są już gotowe, mieszamy je dokładnie ze sobą oraz dodajemy sok z połowy cytryny. Następnie dodajemy olej oraz doprawiamy pietruszką.

Całość doprawiamy solą, pieprzem oraz w razie ewentualnych preferencji, innymi, ulubionymi przyprawami. Dla podbicia smaku, polecamy posypanie całości granatem, który da kwaskowatego i zarazem słodkiego posmaku.

Chrupiąca, kolorowa i niebywale zdrowa surówka z ogórków kiszonych. Oryginalny smak pokocha każdy smakoszChrupiąca, kolorowa i niebywale zdrowa surówka z ogórków kiszonych. Oryginalny smak pokocha każdy smakoszCzytaj dalej

Najlepsze newsy:

  1. Do późnych godzin tłumy stały i skandowały pod kurią. Domagały się sprawiedliwości, chodzi o kardynała Dziwisza
  2. Nie kwarantanna zatrzymuje ich w domach. Kary nic nie wnoszą, mieszkańcy powoli załamują ręce
  3. Placki ziemniaczane bez smażenia? Smakują jeszcze lepiej niż z patelni, wystarczy zastosować 1 trik
  4. Rok wcześniej było nie do pomyślenia. Kaufland, Lidl i Biedronka wprowadzają ogromne zmiany
  5. Gessler przeszła samą siebie. Jej przepis na kotlety po lwowsku jest absolutnym hitem
  6. Dr Grzesiowski ostrzega przed covidową szarą strefą. "Powoduje niekończące się łańcuchy zakażeń"
  7. Niesamowite spotkanie na dnie oceanu. Niezwykle rzadki okaz, naukowcy nie mogli uwierzyć

źródło: Przyślij przepis

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł