Zdrowe placki bezglutenowe na śniadanie i nie tylko
pixabay.com

Zdrowe placki bezglutenowe na śniadanie i nie tylko

Placki bezglutenowe to miła odmiana na poranne zdrowe śniadanie. Przygotowanie zarówno samych składników na placki bezglutenowe, jak i samego dania zajmuje naprawdę niewiele czasu. Większość składników na to pyszne danie znajdziesz w swojej kuchni lub spiżarni. Jak zrobić placki bezglutenowe? 

Placki bezglutenowe - składniki

Z podanej poniżej ilości składników można przyrządzić około 30 placków:

  • 200ml mleka roślinnego (może być to napój sojowy bez dodatku cukru),
  • 3 łyżki oleju rzepakowego rafinowanego,
  • 2 jajka,
  • 1 łyżeczka sody,
  • 1/2 szklanki mąki kukurydzianej,
  • 1/2 szklanki mąki ryżowej.

Dodatki do placków bezglutenowych:

  • wyciśnięty sok pomarańczy,
  • miód (opcjonalnie),
  • ulubione świeże owoce.

Wykonanie placków bezglutenowych

W głębokiej misce zmiksować jajka z mlekiem i olejem.

Dodać mąkę ryżową, mąkę kukurydzianą, sodę i miksować do momentu uzyskania gładkiej, jednolitej konsystencji (jak na naleśniki).

Na dobrze rozgrzaną patelnię (bez dodatku tłuszczu) nakładać masę, lekko ją rozprowadzając i formując okrągłe placki.

Każdą stronę placka smażyć przez około jedną minutę, uważając aby nie przypalić ciasta.

Placki bezglutenowe - podanie

Placki to doskonały pomysł na wartościowe, pożywne i energetyczne śniadanie. Forma podania jest dowolna, można jeść je z miodem, dżemem, bitą śmietaną lub ulubionymi owocami.

Następny artykuł