kasza jaglana zapiekana z warzywami
pixabay.com

Kasza jaglana zapiekana z warzywami

Kasza jaglana jest jedną z najdelikatniejszych i najzdrowszych z kasz.

Kasza jaglana zapiekana z warzywami

Kasza jaglana jest jedną z najdelikatniejszych i najzdrowszych z kasz. Jest również bardzo uniwersalna. Doskonale smakuje zarówno na słodko z owocami, jak i na słono z warzywami.Sprawdź, jak przygotować bezmięsną zapiekankę z kaszą i warzywami dla całej rodziny!

Kasza jaglana. Co warto o niej wiedzieć?

Kasza jaglana pozyskiwana jest z prosa. Zboże to bogate jest w witaminy z grupy B oraz krzemionkę, która wzmacnia skórę, włosy i paznokcie. Witaminy z grupy B pozytywnie wpływają na układ nerwowy oraz pracę naszego mózgu i serca.

Proso jest również źródłem lecytyny, która wpływa na pamięć i koncentrację, a także reguluje poziom cholesterolu we krwi. Kasza jaglana jest lekkostrawna i mało kaloryczna.
Posiada charakterystyczną goryczkę, jednak znika ona po uprażeniu i opłukaniu kaszy zimną wodą.


Składniki na zapiekankę z kaszy jaglanej i warzywami:

- szklanka kaszy jaglanej,
- czerwona cebula,
- czerwona papryka,
- 2 pomidory,
- 2 ząbki czosnku,
- cukinia,
- 80g tartej goudy lub cheddara,
- łyżka ziół prowansalskich,
- pieprz, sól,
- oliwa z oliwek.

Suchą kaszę jaglaną podsmaż na suchej patelni do uzyskania złocistego koloru.Przepłucz ją zimną wodą. Następnie wsyp do garnka, zalej 2,5 szklanki wody i gotuj do momentu wchłonięcia całej wody przez kaszę.

Obierz i pokrój drobno wszystkie warzywa. Na rozgrzanej patelni z odrobiną oliwy podsmaż posiekany czosnek i cebulę. Dodaj resztę warzyw i smaż ok. 5 minut. Dopraw solą i pieprzem.Piekarnik nagrzej do temperatury 200 stopni C. Do wysmarowanego oliwą żaroodpornego naczynia wsyp ugotowaną kaszę, dodaj warzywa. Następnie posyp ziołami prowansalskimi oraz serem. Zapiekankę wstaw do piekarnika na 30 minut.

Smacznego!

Następny artykuł