Smakosze.pl
Kulki mocy

pixabay.com

Kulki mocy

23 Kwietnia 2021

Autor tekstu:

Karolina Błaszyk

Udostępnij:

Kulki mocy to niewątpliwy hit ostatnich lat! Są doskonałym przykładem fit deseru, który można jeść bez wyrzutów sumienia, nie bojąc się o konsekwencje. Jak sama nazwa wskazuje, dostarczają one mnóstwo energii, która pochodzi ze

Kulki mocy to niewątpliwy hit ostatnich lat! Są doskonałym przykładem fit deseru, który można jeść bez wyrzutów sumienia, nie bojąc się o konsekwencje. Jak sama nazwa wskazuje dostarczają one mnóstwo energii, która pochodzi ze zdrowych, wartościowych składników – orzechów, owoców suszonych i nasion. Ich jedzenie to prawdziwa przyjemność dla podniebienia. W smaku są bardzo zbliżone do trufli i tak też mogą wyglądać. Od Ciebie zależy w czym je zatopisz lub obtoczysz. Może być to rozpuszczona czekolada, kakao, wiórki, płatki, sproszkowane liofilizowane owoce – cokolwiek na co masz ochotę.

Przygotowanie kulek mocy jest dziecinnie proste! I tak, szykując je, możesz zaprosić do kuchni dzieci i pozostałych członków rodziny. Masa sama miksuje się bez większych problemów, a lepienie kulek i ozdabianie ich może być świetną zabawą. Praca w kuchni zbliża, pozwala wspólnie spędzić czas, a przy tym rozbudzić dziecięcą kreatywność.

Kulki mocy to przekąska, którą można przechowywać przez tydzień w lodówce, a przygotowuje się je dosłownie w 5 minut! Zawierają same zdrowe i łatwo dostępne składniki. Są lekkie, bez cukru, laktozy, nabiału. Wegańskie i zdrowe, bo zawierają składniki, którym nie brakuje wartościowych składników odżywczych. Aby ułatwić miksowanie, namocz wcześniej orzechy i suszone owoce. Dzięki temu uzyskasz też bardziej miękką, gładką konsystencję masy.

Kulki mocy swoim smakiem z pewnością zachwycą każdego!

Składniki na kulki mocy, około 32 sztuki:

  • 2 szklanki miksu orzechów arachidowych, laskowych, włoskich i nerkowców

  • 2 szklanki owoców suszonych – rodzynków, moreli, daktyli, fig, śliwek, żurawiny

  • ¾ szklanki pestek i nasion słonecznika, dyni, lnu, siemienia lnianego, chia, sezamu

  • 2 łyżki dobrego kakao.

Dodatkowo:

  • sezam, wiórki kokosowe, mak, kakao, cynamon

Sposób przygotowania kulek mocy:

Do przygotowania kulek mocy będzie potrzebny naprawdę mocny blender, melakser lub podobne urządzenie, które zdoła rozdrobnić na gładko orzechy i suszone owoce. Od tego właśnie rozpocznij.

Jeśli masz blender o słabej mocy i masz taką możliwość to najpierw zalej je zimną wodą i odstaw na 2-3 godziny. Podobnie postąp z owocami. Dzięki temu staną się miękkie i łatwiejsze do zmiksowania.

Używaj dowolnej mieszanki orzechów i owoców. Pamiętaj jednak, aby przed zmiksowaniem porządnie odsączyć je z wody. Jeżeli korzystasz z nasion chia, również zalej je wodą i pozostaw na około 30 minut, aby wchłonęły cały płyn.

Tak przygotowane składniki zmiksuj na jednolitą papkę. Najlepiej dodawać produkty stopniowo, a nie wszystkie na raz, ponieważ może to spowodować zapchanie urządzenia zbytnio zbitą masą. W razie potrzeby dodaj trochę ciepłej wody, a jeśli masa pędzie za płynna, dorzuć trochę płatków owsianych.

Kiedy uzyskasz gładką konsystencję, dodaj kakao i ponownie połącz. Możesz dorzucić też ulubione przyprawy korzenne, cynamon, gałkę muszkatołową lub imbir.

Odstaw mieszankę na około 1 godzinę do lodówki, a następnie zacznij formować z niej kulki. Powinny mieć one wielkość mniej więcej orzecha laskowego.

Kuli mocy możesz pozostawić bez posypki lub obtoczyć je w sezamie, maku, wiórkach kokosowych, proszku z liofilizowanych owoców, zmiksowanych orzechach – użyj tego, na co masz ochotę.

Przekąska jest gotowa od razu, ale możesz również przechowywać ją w lodówce przez około tydzień. Pamiętaj jednak, aby trzymać je w zamkniętym pojemniku. Każdą kulkę warto umieścić w papilotce na muffiny, aby masa się do siebie nie lepiła.

Kulki mocy z piekarnika:

Kulki przygotowane według powyższego przepisu możesz też upiec! Pozostaw je jedynie bez obtaczania.

Wyjmij je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, piekarnik rozgrzej do 160 stopni C i piecz przez około 20 minut. Gdy kulki wystygną, będą nieco twardsze, a ich konsystencja będzie bardziej zbita.

Takie nielepiące się kulki doskonale sprawdzają się jako przekąska w pracy, w podróży, na wycieczce czy na plaży. Dodają energii, sycą na długo, doskonale smakują i są źródłem dobroczynnych składników odżywczych. Można przechowywać je w puszce, w temperaturze pokojowej przez maksymalnie 10 dni.

Karolina BłaszykAutor

Redaktor Karolina Błaszyk

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@smakosze.pl

Podobne artykuły

surówka z dyni

Przepisy

Chrupiąca, jesienna surówka z dodatkiem dyni

Czytaj więcej >

Przepisy

Przepis na makaron penne z kurczakiem

Czytaj więcej >

Przepisy

Dietetyczne śledzie bez grama oleju - pyszna i lekka przekąska

Czytaj więcej >

Przepisy

Przepis na sok z selera naciowego

Czytaj więcej >

Przepisy

Przepis na kotlet paryski - szybki obiad dla całej rodziny

Czytaj więcej >
ciasto orzechowe

Przepisy

Nieziemsko orzechowe i zdrowe ciasto bez pieczenia

Czytaj więcej >