Placki z zsiadłego mleka
pixabay.com

Placki z zsiadłego mleka

placki, zsiadłe mleko, śniadanie, deser, prażone jabłka

Placki z zsiadłego mleka

Placki z zsiadłego mleka to doskonały pomysł na słodkie i szybkie śniadanie lub deser.
Delikatne i puszyste ciasto pasuje do owoców, dżemów i sosów, a dzięki zawartości zsiadłego mleka zjemy nie tylko smacznie, ale i zdrowo.
Sprawdź, jak je przygotować!


Zsiadłe mleko - wartości odżywcze

Zsiadłe mleko jest przede wszystkim źródłem kwasu mlekowego.
Kwas ten niezbędny jest do prawidłowego funkcjonowania układu trawiennego, ponieważ przyczynia się do odbudowy i ochrony naturalnej flory bakteryjnej jelit. Zapobiega również dolegliwościom gastrycznym, a nawet chroni nasz żołądek przed powstawaniem wrzodów.
Zsiadłe mleko bogate jest także w witaminy z grupy B oraz wapń i potas, które niezbędne są do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego, kostnego i mięśniowego.

Jak przygotować zsiadłe mleko?

Do zrobienia zsiadłego mleka najlepsze jest mleko prosto od krowy, jednak w dzisiejszych czasach jest ono trudno dostępne.
Zsiadłe mleko możesz przygotować natomiast z mleka pasteryzowanego. W tym celu potrzebujesz:
- litr mleka pasteryzowanego,
- łyżkę śmietany.

Mleko podgrzej do temperatury 28°C, następnie dodaj śmietanę i dokładnie wymieszaj.
Odstaw w suche i ciepłe miejsce. Zsiadłe mleko będzie gotowe po dwóch dniach.

Placki z zsiadłego mleka

Aby przygotować około 15 placków, potrzebujesz:
- 1,5 szklanki mąki pszennej,
- 2 jajka,
- szklankę zsiadłego mleka,
- 2 łyżki cukru,
- pół łyżeczki sody oczyszczonej,
- szczyptę soli,
- olej do smażenia.

Mąkę, cukier, sodę i sól wsyp do miski i dokładnie wymieszaj łyżką.
Następnie dodaj jajka, zsiadłe mleko i mieszaj do momentu uzyskania gładkiego i jednolitego ciasta bez grudek.

Smaż na wcześniej rozgrzanej patelni z niewielką ilością oleju. Placuszki będą delikatnie zwiększać swoją objętość i ładnie się zarumienią.
Po usmażeniu przełóż placki na ręcznik papierowy, aby wchłonął nadmiar tłuszczu.

Propozycja podania. Placki z prażonymi jabłkami i cynamonem

Składniki na prażone jabłka:
- 2 duże jabłka ze skórką,
- cynamon,
- 2 łyżki miodu,
- sok z cytryny,
- odrobina oleju do smażenia.

Jabłka pokrój w cieniutkie plasterki. Następnie skrop cytryną.
Na patelni rozgrzej olej, wsyp jabłka, dodaj cynamon oraz miód. Całość delikatnie wymieszaj i smaż około 8 minut.

Placuszki przekładaj prażonymi jabłkami.
Smacznego!

Następny artykuł