Sałatka a'la tabbouleh z komosą ryżową
pixabay.com

Sałatka a'la tabbouleh z komosą ryżową

Sałatka a'la tabbouleh, sałatka z komosą ryżową, awokado, rukola, pomidorki, świeża mięta

Sałatka a'la tabbouleh z komosą ryżową

Sałatka z komosą ryżową jest lekka, zdrowa i bardzo pożywna.
Sprawdź, jak przygotować wyjątkowy dodatek do każdego dania!


Co to tabbouleh?

Tabbouleh to nazwa tradycyjnej sałatki kuchni libańskiej. Głównym składnikiem sałatki jest kasza bulglur w towarzystwie cebuli, pomidorów, ogórka i czerwonej papryki.
Danie stanowi świetny dodatek zarówno potraw mięsnych, jak i wegetariańskich, a jej sos na bazie cytryny, mięty i natki pietruszki nadaje im wyjątkowego, orientalnego smaku.

Komosa ryżowa. Wartości odżywcze

Komosa ryżowa, inaczej quinoa lub ryż peruwiański jest rośliną wytwarzającą nasiona bogate w skrobię. Komosa pochodzi z Ameryki Południowej i od wieków znana jest swoich właściwości odżywczych.
Quinoa to przede wszystkim źródło pełnowartościowego białka. Zawiera również kwas oleinowy i linolowy, które zapobiegają chorobom układu naczyniowego, w tym miażdżycy. Przyczyniają się również do zmniejszenia poziomu cholesterolu we krwi.

Przepis na sałatkę a'la tabbouleh z komosą ryżową

Składniki na dwie porcje:
szklanka komosy ryżowej,
8 pomidorków koktajlowych,
rukola,
pół cebuli czerwonej,
awokado,
zielony ogórek,
świeże liście mięty,
3 łyżki oliwy z oliwek,
łyżka soku z cytryny,
sól, pieprz,
limonka do dekoracji.

Komosę dokładnie opłucz. Następnie wsyp do garnka, dodaj 1,5 szklanki wody, posól i gotuj przez 15 minut. Po ugotowaniu przykryj garnek pokrywką i odstaw na kolejne 10 minut, do całkowitego wchłonięcia wody. Następnie przełóż komosę na talerz i ostudź.

Pomidorki przekrój na pół, pokrój awokado, ogórka, cebulę.
Do miski wsyp rukolę. Dodaj warzywa i komosę. Dopraw solą i pieprzem.
Następnie przygotuj sos:
W moździerzu rozetrzyj miętę z oliwą i sokiem z cytryny. Sos wlej do sałatki i dokładnie wymieszaj.
Udekoruj pokrojoną limonką.

Smacznego!

Następny artykuł