Grzanki zapiekane z awokado i serem cheddar
pixabay.com

Grzanki zapiekane z awokado i serem cheddar - sposób na szybką przekąskę

Grzanki zapiekane z awokado i serem cheddar to coś dla miłośników awokado! Grzanki te sprawdzają się zawsze: na śniadanie, kolację czy na poczęstunek dla niespodziewanych gości. Ich przygotowanie zajmuje niewiele czasu. Oto sprawdzony przepis na wegetariańskie grzanki z awokado i serem cheddar.

Grzanki zapiekane z awokado i serem cheddar - składniki

  • 1 sztuka awokado,
  • kilka kromek razowego chleba (możesz użyć każdego rodzaju chleba),
  • oliwa,
  • 1 szklanka tartego sera cheddar (możesz zastąpić innym serem żółtym),
  • sól morska i świeżo zmielony czarny pieprz.


opcjonalnie: kilka listków rukoli, bazylii lub innych ziół w liściach


Grzanki zapiekane z awokado i serem cheddar - sposób przygotowania

Piekarnik z funkcją grilla ustawiamy na średnią moc i rozgrzewamy. Ulubiony chleb opiekamy w tosterze lub w rozgrzanym piekarniku (przez chwilę, aż stanie się chrupiący).

Ser ścieramy na tarce o dużych oczkach. Awokado przekrawamy na pół, pozbywamy się pestki i miąższ rozgniatamy widelcem (najlepiej na płaskiej powierzchni, np. na desce do krojenia lub na talerzu). Jeśli awokado nie jest bardzo dojrzałe, można zetrzeć je na tarce o grubych oczkach, podobnie jak ser. Awokado i ser mieszamy w misce, doprawiamy solą i świeżo zmielonym czarnym pieprzem, mieszamy.

Przygotowaną pastę rozkładamy na chlebie, dociskając, aby się nie zsuwała. Chleb wkładamy do piekarnika i zapiekamy przez około 2 minuty, do momentu aż ser się roztopi i delikatnie zarumieni. Grzanki zapiekane z awokado i serem cheddar najlepiej smakują skropione oliwą, udekorowane listkami rukoli lub bazylii. Opcjonalnie można je posypać płatkami chili.

Następny artykuł