Naleśniki jaglane
pixabay.com

Naleśniki jaglane

Naleśniki jaglane to zdrowy, zbilansowany i pozbawiony glutenu posiłek dla całej rodziny.

Naleśniki jaglane

Wszyscy lubimy naleśniki. Zwykle jednak przygotowujemy je z mąki pszennej, która zawiera duże ilości glutenu i jest kaloryczna. Alternatywą jest jednak mąką jaglana, dzięki której naleśniki będą nie tylko zdrowsze, ale i pozbawione trudno przyswajalnego glutenu.

Wartości odżywcze mąki jaglanej

Mąka jaglana pozyskiwana jest z prosa zwyczajnego, pochodzącego z Azji. Ze względu na swoje prozdrowotne właściwości, mąka ta jest polecana osobom ze skłonnością do alergii pokarmowych, problemami z układem trawiennym oraz nietolerancją glutenu.

Mąka jaglana zawiera duże ilości błonnika, który pozytywnie wpływa na cały układ pokarmowy. Produkt ten bogaty jest również w witaminy B1,B2,B3, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i mięśniowego.Mąka zawiera także duże ilości magnezu, żelaza, selenu i fosforu, które również niezbędne są dla naszego organizmu. Niedobór tych pierwiastków prowadzić może bowiem do licznych chorób, takich jak anemia, nadciśnienie, arytmia.


Przepis na naleśniki z mąki jaglanej

Aby przygotować ciasto na naleśniki, potrzebujesz:
- ½ szklanki mąki jaglanej,
- szklankę mleka,
- 2 jajka,
- łyżkę oleju,
- opakowanie cukru wanilinowego,
- wodę gazowaną do rozcieńczenia ciasta.

Mąkę, mleko, jajka, olej oraz cukier zmiksuj do momentu uzyskania jednolitej masy.Następnie stopniowo dodawaj wodę gazowaną, aż ciasto uzyska lekko wodnistą konsystencję, idealną do nalewania go na patelnię. Na patelni rozgrzej odrobinę oleju i smaż naleśniki po ok minucie na każdą stronę.

Naleśniki jaglane - sposób podania


Naleśniki jaglane podawać można na wiele sposób: z cukrem, dżemami, konfiturami.Najlepiej smakują jednak z serkiem waniliowym, świeżymi owocami i odrobiną bitej śmietany.

Smacznego!

Następny artykuł