Smakosze.pl
Kiszonki w trosce o zdrowie

Pixabay / kalhh / skyradar

Dlaczego warto jeść kiszonki?

20 Lutego 2021

Autor tekstu:

Jakub Kossakowski

Udostępnij:

Kiszonki niejednokrotnie wywoływały u nas zachwyt i szybsze bicie serca. Wszystko za sprawą walorów smakowych, obok których ciężko przejść obojętnie. Redaktorka portalu O2, przez 10 dni dodawała kiszonki do potraw. Tyle czasu wystarczyło, by

Kiszonki cechują się niepowtarzalnym kwaśno-słonym smakiem. Nietrudno namówić do ich konsumpcji wielbicieli kulinariów. Jednak niektórzy sięgają po kiszonki wyłącznie okazjonalnie. Warto to zmienić. Efekty mogą Cię zaskoczyć.

Jak kiszonki jadane przez 10 dni wpływają na organizm?

Bez wątpienia kiszonki odgrywają ważną rolę w Polskiej kuchni. Właśnie na ich bazie przygotowujemy dania takie jak wyborny bigos. Niedawno wspominaliśmy o tym, jak przygotowuje go Karol Okrasa. Tym razem skupimy się na wpływie kiszonek na nasze zdrowie.

Redaktorka portalu O2 podzieliła się swoimi doświadczeniami i zdradziła, jak kiszonki zadziałały na jej organizm. Kobieta przyznała, że odczuła korzystne zmiany w funkcjonowaniu mikroflory jelitowej. Poprawił się również jej humor.  

Kobieta w podsumowaniu swojej relacji dodała, że kiszonki dostarczyły jej także więcej energii. Warto wiedzieć, dlaczego takie produkty wpływają w ten sposób na nasz organizm. Wszystko za sprawą zawartości cennych składników odżywczych.  

Kiszonki w swoim wnętrzu skrywają witaminy B, K, C oraz E. Oprócz tego są one bogate w bakterie, które dobrze działają na pracę naszych jelit. Niektórzy twierdzą, że kiszonki są naturalnymi probiotykami. 

Kiszonki w codziennej diecie

Redaktorka portalu O2 przyznała, że kiszonki zagościły w jej jadłospisie po leczeniu silnymi środkami przeciwzapalnymi. Pomogły one uporać się z przypadłością, jednak jednocześnie doprowadziły do osłabienia organizmu.

 Zgodnie z artykułem opublikowanym na portalu O2, kiszonki pomagają w odbudowie mikroflory jelitowej. Nie można jednak od razu jadać ich w ogromnych ilościach. W ten sposób możemy doprowadzić do rozwolnienia.

Kiszonki należy dodawać stopniowo do codziennego jadłospisu. Kobieta finalnie zaczęła jadać je w trakcie śniadań, obiadów i kolacji. Jako dodatek dobrze sprawdzi się sałatka, w której główną rolę grają ogórki kiszone.

Oczywiście kiszonki nie rozwiążą naszych wszystkich problemów. Najważniejsza jest różnorodna i zbilansowana dieta. Każdy, kto chce zacząć się zdrowiej odżywiać, powinien uprzednio skontaktować się ze specjalistą.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: O2

Zapraszamy na nasz Instagram

Jakub KossakowskiAutor

Wydawca serwisu Smakosze. Już od najmłodszych lat fascynowały mnie szeroko pojęte kulinaria. Istnieje wiele możliwości różnorodnych połączeń smakowych, tym samym podczas kuchennych poczynań nie ma miejsca na nudę. Chętnie opracowuję swoje własne przepisy na smakołyki. W kuchni lubię eksperymentować, jednak wychodzę również z założenia, że warto kierować się sprawdzonymi sposobami, które niejednokrotnie wprawiały nasze kubki smakowe w stan ekstazy. Prywatnie preferuję proste oraz bezmięsne potrawy i jestem otwarty na rozmaite nowości. Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail redakcja@smakosze.pl

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@smakosze.pl

Podobne artykuły

Porady

Jak długo smażyć grzyby?

Czytaj więcej >
Idealny sernik

Porady

Co zrobić, żeby sernik nie opadał i nie pękał?

Czytaj więcej >

Porady

Jak usmażyć wątróbkę, aby nie była gorzka?

Czytaj więcej >

Porady

Jak zrobić panierkę do schabowych, która się nie odkleja?

Czytaj więcej >

Porady

Ile czasu gotować jajka na miękko?

Czytaj więcej >
Kolacja polska- kanapki

Porady

O której godzinie najlepiej jeść kolację?

Czytaj więcej >