Wegetariańska kanapka z awokado, pomidorem i bazylią
pixabay.com

Wegetariańska kanapka z awokado, pomidorem i bazylią

Kanapka z awokado, pomidorem i bazylią to sposób nie tylko na zdrowe śniadanie, ale także na przełamanie nudy. Przepis, choć jest prosty, nie jest jeszcze tak popularny, jak nasze ulubione kanapki z sałatą, szynką i ogórkiem. Pomimo to, bez wątpienia zasługuje na uznanie! 

Kanapka z awokado, pomidorem i bazylią - składniki

Przygotuj następujące składniki:

  • ulubione pieczywo,
  • 1 awokado,
  • pomidor zwykły lub garść pomidorków koktajlowych,
  • kilka kropli cytryny,
  • kilka listków świeżej bazylii,
  • sól, pieprz,
  • opcjonalnie - papryczka chili, sos tabasco (dla zaostrzenia smaku).

Kanapka z awokado, pomidorem i bazylią - przygotowanie

Przygotuj wszystkie składniki.

Awokado rozgnieć widelcem na płaskim talerzu. Dopraw do smaku solą, pieprzem (opcjonalnie dodaj też chili lub sos tabasco).

Pomidorki koktajlowe posiekaj i dodaj do masy z awokado. Jeśli wolisz użyć zwykłego pomidora - pokrój go na plastry.

Do pasty dodaj sok z cytryny.

Rozsmaruj przygotowaną pastę z awokado na kanapce. Na wierzch ułóż pomidory i bazylię.


Uwaga! Taką kanapkę możesz zjeść także na grillowanym pieczywie - na ciepło! jest równie smaczna i kusząca!


Awokado - źródło witamin

Awokado jest dość kaloryczne, ale w jego składzie znajduje się samo zdrowie. Zawiera kwas oleinowy, który skutecznie obniża poziom złego cholesterolu, a zawarta w awokado luteina korzystnie wpływająca na wzrok, z kolei witaminy A, C, E i z grupy B oraz potas wspierają układ nerwowy i pomagają utrzymać prawidłowe ciśnienie krwi.

Następny artykuł