Lidl promuje niemarnowanie żywności
Niemarnowanie żywności to ostatnio popularny trend. Przyłączyła się do niego też sieć sklepów Lidl, promując niemarnowanie żywności wśród swoich klientów. W ramach tego proekologicznego działania sieć stworzyła nawet książkę kucharską z przepisami z resztek.
Marnowanie żywności jest nieekologiczne i nieekonomiczne. Dlatego w swojej najnowszej kampanii edukacyjnej „Sztuka niemarnowania" Lidl Polska zachęca: „Każdy może być artystą i nie marnować produktów spożywczych". Sieć przygotowała specjalny e-book z przepisami na dania przygotowane z resztek i bez resztek. Partnerami akcji są Caritas Polska oraz Federacja Polskich Banków Żywności, z którymi Lidl Polska współpracuje od początku swojej działalności. Wspólnie podejmują działania edukacyjne w zakresie niemarnowania żywności. Lidl uczestniczy też w projekcie jadłodajni Caritas. Każdego roku w sklepach Lidl Polska są organizowane zbiórki żywności dla potrzebujących.
Dalsza część artykułu znajduje się pod filmem:
Lidl promuje niemarnowanie żywności
Lidl Polska zachęca do idei niemarnowania żywności już na etapie planowania zakupów. Najpierw zobacz, jakie masz w domu produkty i pomyśl, co możesz z nich przygotować. Jeśli masz braki, zrób listę zakupów i kup to, co konieczne. Nie rób dużych zapasów, bo wtedy łatwiej o zepsucie się i zmarnowanie żywności.
Pamiętaj też o regularnym przeglądaniu lodówki i szafek kuchennych i sprawdzaniu daty przydatności do spożycia produktów spożywczych. W pierwszej kolejności staraj się zużywać produkty świeże i te, którym kończy się termin przydatności do spożycia.
Jeśli istnieje ryzyko, że jakieś świeże produkty mogą się zepsuć, weź pod uwagę ich przetworzenie. Świeże owoce, warzywa czy grzyby możesz zamrozić lub ususzyć. Będą jak znalazł na późniejszy czas.
Kampania „Sztuka niemarnowania” rozpoczęła się w sklepach sieci Lidl Polska 13 września i potrwa trzy tygodnie.
Inne działania sieci Lidl w zakresie niemarnowania żywności
Lidl Polska stara się optymalizować zamówienia i dostawy żywności tak, by na sklepowych półkach było tyle produktów, ile potrzebują klienci. We wszystkich sklepach Lidl Polska został też wprowadzony projekt „kupuję, nie marnuję”. Polega on na znacznej przecenie produktów, które są w pełni wartościowe, ale ich termin przydatności do spożycia dobiega końca.
Od początku obowiązywania Ustawy o przeciwdziałaniu marnowania żywności Lidl Polska przekazał Caritas Polska ponad 90 ton żywności o wartości ponad 1,5 mln zł. Natomiast owoce, warzywa i pieczywo, które stracą już świeżość sieć Lidl, przekazuje do przeróbki na biogaz.
Dziękujemy, że jesteś z nami i zapraszamy na darmową, zamkniętą grupę na Facebooku tylko dla Smakoszy
Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:
źródło: fakt