Rewolucja w Biedronce, wielkie ułatwienie dla klientów. Inne sklepy też to wprowadzą
Zakupy wiążą się przeważnie z korzystaniem z całej gamy usług dodatkowych. Dotyczy to nie tylko centrów handlowych, lecz także mniejszych sklepów, takich jak dyskonty. Nowe zmiany ucieszą szczególnie nowoczesnych zmotoryzowanych.
Ładowarki na parkingach
Zgodnie z naszą polityką klimatyczną samochody elektryczne stają się coraz popularniejsze. Na naszych drogach jest ich już niemal 150 tys., ale liczba ta szybko rośnie. Co więcej, połowa z tych samochodów to auta czysto elektryczne, które ładować można tylko w stacjach ładowania.
Oznacza to oczywiście, że za wzrostem liczby takich aut podążać musi liczba punktów napełniania ich prądem. Karmienie samochodu elektrycznym soczkiem wymaga czasu, a przy dzisiejszym stylu życia dobrze jest ten czas oszczędzić. Dlatego wymarzonym miejscem na naładowanie elektryka jest parking sklepu, pod którym zostawiamy auto i udajemy się na zakupy.
Przenigdy nie przechowuj tam czosnku. Straci wszystkie właściwościŁadowarki pod Biedronką i Auchanem
Ładowarek takich jest w Polsce ok. 8,5 tysiąca, ale liczba ta rośnie równie szybko – w samym tylko grudniu przybyło ich 4 procent. A skoro jest rynek, są też na niego chętni. Jak donoszą media, jedna z największych firm w tej branży, międzynarodowa Powerdot, wchodzi do gry coraz poważniej. Dogadała się właśnie z kilkoma sieciami sklepów.
Powerdot zapowiada, że zamierza zająć pozycję lidera rynku szybkich ładowarek, otwierając 700 nowych punktów tego typu na parkingach przy sklepach sieci handlowych. Są wśród nich Biedronka, Auchan i Intermarche (a także sportowy Decathlon). Horyzont czasowy na zrealizowanie tego planu to 2026 rok.
Ładowarki na parkingach Biedronki
Biedronka już wcześniej współpracowała z firmą Powerdot. Jak podaje Interia Moto, pod sklepami tej sieci można było dotąd skorzystać z ok. 150 ładowarek. Biedronek jest w Polsce niemal 4 tysiące, Auchan i Intermarche mają razem 10 procent tego. Jeśli więc Powerdot dopnie swego, ładowarki elektryczne staną się nieodłączną częścią pejzażu biedronkowych parkingów, obecne na średnio co siódmym z nich.
Ładowarki, które zapowiadają sieci, należą do typu AC. Mają dysponować mocą 120 kW i pozwalać na jednoczesne ładowanie do trzech aut. Ich wtyki należeć będą do typów Type 2, CCS i CHAdeMO.
Wypróbuj też przepisy na nadziewaną paprykę i zapiekankę z ryżem.