Smakosze.pl Produkty Dwa duże sklepy wprowadzają zmiany. Polacy nie będą zadowoleni
Fot. ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Dwa duże sklepy wprowadzają zmiany. Polacy nie będą zadowoleni

24 lutego 2025

Decyzja jednej z sieci handlowych z pewnością przysłuży się środowisku. Nie wiadomo jednak, czy klienci potraktują ją ze zrozumieniem. Chodzi w końcu o ich wygodę.

Kaufland w trosce o środowisko

Jedna z biznesowych maksym głosi: „nieważne, ile zarabiasz, ważne, ile wydajesz”. Faktycznie, dla większości przedsięwzięć mających zarabiać pieniądze istotne jest, gdzie te pieniądze się rozchodzą zanim trafią do kieszeni udziałowców. Sieć marketów Kaufland wytropił jedno z takich miejsc.

To zapewne jedna z przyczyn zmiany, którą wprowadza, choć drugą jest tu środowisko. Chodzi o oszczędność papieru, który generuje mnóstwo odpadów. Dlatego wkrótce obserwować będziemy – poczynając właśnie od Kauflanda – znikanie gazetek promocyjnych .

pieniądze
Fot. Canva
Wziął pod lupę uwielbiane mięso. Wyniki testu są jasne

Mniej gazetek, mniej śmieci

W czasie, kiedy ceny jedzenia gwałtownie skaczą , lektura gazetek promocyjnych staje się nawykiem coraz większej grupy Polaków. Dlatego stopniowe wycofywanie ich może spotkać się z niezadowoleniem. Jednak na pewną będą i szczęśliwi – ci, którzy uważali takie ulotki za uciążliwe śmieci zalegające w skrzynkach pocztowych.

Dalsza część tekstu pod filmem.

Kaufland zapoczątkowuje tu trend , który najprawdopodobniej będzie szedł dalej. Już niedługo po przyjeździe z urlopu nasze skrzynki pocztowe nie będą tak bardzo wypchane nieaktualną makulaturą. Rozprowadzanie gazetek będzie ograniczone do samych tylko sklepów.

ulotki w skrzynce
Fot. Canva

Promocje – tak, gazetki – nie

Uspokoić tu bowiem należy, że wycofanie gazetek nie oznacza końca promocji. Sieci coraz bardziej stawiają dziś na aplikacje mobilne, które są coraz istotniejszym sposobem na komunikację sklepów z klientami . Drukowane oferty będzie natomiast można wziąć tylko przy kasie Kauflanda i postudiować je w domu.

Swoją decyzję sieć ubrała w charakterystyczny dla dzisiejszego biznesu styl komunikacji. W informacji mówi się o zrównoważonym rozwoju i efektywności kosztowej.

Chcielibyśmy poinformować, że w związku z koniecznością dostosowania naszych działań do współczesnych wyzwań biznesowych oraz realizacji strategii zrównoważonego rozwoju, została podjęta decyzja o ograniczeniu druku i masowej dystrybucji gazetek promocyjnych firmy Kaufland – podaje jej biuro prasowe, cytowane przez Wirtualną Polskę.

skrzynka z gazetkami
Fot. Canva

Bez gazetek także w Auchan

W Europie odejście od papierowych gazetek promocyjnych jest widoczne jeszcze lepiej niż u nas. Francuska sieć Carrefour podjęła podobną decyzję, choć na razie odnosi ją tylko do swojego rodzimego rynku. Ona zaś poszła w ślady E.Leclerka, który podobną decyzję podjął już w 2023 roku .

Nie wiadomo dokładnie, jakie są nakłady gazetek promocyjnych sieci. W samym tylko 2025 roku Biedronka poinformowała o zwiększeniu liczby tygodniowych wydań swojej broszury z dwóch do trzech. Według analiz n akład gazetek emitowanych przez dyskonty rośnie o kilkanaście procent rocznie .

Wypróbuj też przepisy na kotlety schabowe Ewy Wachowicz i pastę z ogórków kiszonych .

stos makulatury
Fot. Canva
Ani kwasek, ani ocet. Czajnik czyszczę tylko w ten sposób. Po kamieniu nie ma śladu
Szarlotka na 4 łyżki, prościej się nie da. Autor przepisu zasługuje na Nobla
Obserwuj nas w
autor
Przemysław Bociąga

Redaktor portalu Smakosze.pl. Z zawodu dziennikarz, prywatnie miłośnik kuchni i 
kuchennych historii. Pisze i mówi – nie tylko o jedzeniu – w wielu serwisach internetowych 
i drukowanych magazynach. Wszystkożerca.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@smakosze.pl
przepisy porady dieta Show-biznes od kuchni produkty kuchnia smakoszy quizy