Biedronka nie ma poczucia humoru. Zmusza znanego twórcę do usunięcia śmiesznego mema
Nie wszyscy mają dystans. Popularny YouTuber otrzymał pismo od prawników sieci sklepów Biedronka. Poszło o mem, który internetowy twórca stworzył o sklepie. Głos zabrał niemalże cały Internet.
Od mema się zaczęło
Jakub Biel to youtuber, a także kreatywny marketingowiec. Jakiś czas temu stworzył serię memów Szczere marki - co gdyby firmy mówiły prawdę? . Choć memy cieszyły się dużą popularnością wśród internautów, zabawa skończyła się, kiedy dołączyli do niej prawnicy .
Chodziło o mem, który Biel, zainspirowany rzeczywistością stworzył o sieci sklepów Biedronka. Umieszczony w nim napis głosił - Więcej palet w alejkach niż otwartych kas. Seria szczerych reklam bardzo rozbawiła odbiorców, bo oberwało się wszystkim markom m.in.: Żabce ( Drogo, ale blisko ), Pocztexowi ( Twoje awizo, kiedy jesteś w domu ), a nawet Polsatowi ( Najlepsze reklamy przerywane filmami ).
Prawnicy "sklepu z owadem" wysyłają pisma
Śmiechom nie było końca, dopóki nie wkroczyli prawnicy. Jakub Biel w swoim filmie udostępnionym na YouTubie poinformował, że dostał pismo od prawników, którzy reprezentują, jak się wyraził - sklep z owadem . Sprawni Internauci od razu wychwycili, że chodzi o sieć sklepów Biedronka, ponieważ na stronie internetowej marketingowca mem o tym sklepie został zamazany.
Co ciekawe inne marki, które w pewien sposób obśmiał marketingowiec, zrozumiały żart, a wiele z nich nawet udostępniło memy w swoich mediach społecznościowych. Prawnicy Biedronki podeszli do sprawy nieco inaczej i nakazali Bielowi usunąć grafikę z elementem logotypu firmy, a w dodatku nakłaniają go do zaniechania dalszego jej rozpowszechniania.
Internet szaleje
Po publikacji filmu z wyjaśnieniami o całej sytuacji głos zabrali internauci oraz inni twórcy internetowi. Swoją opinię wyraził między innymi Jakobe Masztajn, który od lat prowadzi bloga Make Life Harder . Zrobił to za pomocą stories na Instagramie.
Jeśli firma uważa, że walka z żartami to jest odpowiednia strategia marketingowa, to nie chcę jej martwić, ale niech popatrzy, co się wydarzy tutaj - zakończył wpis blogger.
Masztajnowi chodziło o film Biela, do którego udostępnił link. Efekt jest naprawdę piorunujący, zważając na to, że w ciągu 3 dni film obejrzało blisko 100 tysięcy widzów. Jak zakończy się ta sprawa, jeszcze nie wiadomo. Można jednak stwierdzić, że Biedronce brak jest dystansu, a w Internecie przegrała ona na pewno. O czym świadczą umieszczone pod filmem marketingowca komentarze. Sprawdź przepis na chłodnik litewski oraz dowiedz się, na co należy uważać podczas wyprawy na jagody .