Dwa duże sklepy wprowadzają zmiany. Polacy nie będą zadowoleni

Decyzja jednej z sieci handlowych z pewnością przysłuży się środowisku. Nie wiadomo jednak, czy klienci potraktują ją ze zrozumieniem. Chodzi w końcu o ich wygodę.
Kaufland w trosce o środowisko
Jedna z biznesowych maksym głosi: „nieważne, ile zarabiasz, ważne, ile wydajesz”. Faktycznie, dla większości przedsięwzięć mających zarabiać pieniądze istotne jest, gdzie te pieniądze się rozchodzą zanim trafią do kieszeni udziałowców. Sieć marketów Kaufland wytropił jedno z takich miejsc.
To zapewne jedna z przyczyn zmiany, którą wprowadza, choć drugą jest tu środowisko. Chodzi o oszczędność papieru, który generuje mnóstwo odpadów. Dlatego wkrótce obserwować będziemy – poczynając właśnie od Kauflanda – znikanie gazetek promocyjnych.

Mniej gazetek, mniej śmieci
W czasie, kiedy ceny jedzenia gwałtownie skaczą, lektura gazetek promocyjnych staje się nawykiem coraz większej grupy Polaków. Dlatego stopniowe wycofywanie ich może spotkać się z niezadowoleniem. Jednak na pewną będą i szczęśliwi – ci, którzy uważali takie ulotki za uciążliwe śmieci zalegające w skrzynkach pocztowych.
Dalsza część tekstu pod filmem.
Kaufland zapoczątkowuje tu trend, który najprawdopodobniej będzie szedł dalej. Już niedługo po przyjeździe z urlopu nasze skrzynki pocztowe nie będą tak bardzo wypchane nieaktualną makulaturą. Rozprowadzanie gazetek będzie ograniczone do samych tylko sklepów.

Promocje – tak, gazetki – nie
Uspokoić tu bowiem należy, że wycofanie gazetek nie oznacza końca promocji. Sieci coraz bardziej stawiają dziś na aplikacje mobilne, które są coraz istotniejszym sposobem na komunikację sklepów z klientami. Drukowane oferty będzie natomiast można wziąć tylko przy kasie Kauflanda i postudiować je w domu.
Swoją decyzję sieć ubrała w charakterystyczny dla dzisiejszego biznesu styl komunikacji. W informacji mówi się o zrównoważonym rozwoju i efektywności kosztowej.
Chcielibyśmy poinformować, że w związku z koniecznością dostosowania naszych działań do współczesnych wyzwań biznesowych oraz realizacji strategii zrównoważonego rozwoju, została podjęta decyzja o ograniczeniu druku i masowej dystrybucji gazetek promocyjnych firmy Kaufland – podaje jej biuro prasowe, cytowane przez Wirtualną Polskę.

Bez gazetek także w Auchan
W Europie odejście od papierowych gazetek promocyjnych jest widoczne jeszcze lepiej niż u nas. Francuska sieć Carrefour podjęła podobną decyzję, choć na razie odnosi ją tylko do swojego rodzimego rynku. Ona zaś poszła w ślady E.Leclerka, który podobną decyzję podjął już w 2023 roku.
Nie wiadomo dokładnie, jakie są nakłady gazetek promocyjnych sieci. W samym tylko 2025 roku Biedronka poinformowała o zwiększeniu liczby tygodniowych wydań swojej broszury z dwóch do trzech. Według analiz nakład gazetek emitowanych przez dyskonty rośnie o kilkanaście procent rocznie.
Wypróbuj też przepisy na kotlety schabowe Ewy Wachowicz i pastę z ogórków kiszonych.






































