Wyszukaj w serwisie
przepisy porady dieta Show-biznes od kuchni produkty kuchnia smakoszy quizy
Smakosze.pl > Produkty > Nowa opłata w Biedronce. W sklepach pojawiły się komunikaty
Monika Dec
Monika Dec 05.01.2025 14:13

Nowa opłata w Biedronce. W sklepach pojawiły się komunikaty

Biedronka
fot. Marek BAZAK/East News

Robisz zakupy w Biedronce? Z pewnością zauważyłeś, że w sklepach pojawiły się zielone kartki z komunikatem o całkiem nowej opłacie. Tłumaczymy, z czego wynika taka sytuacja. Klienci sieci powinni mieć tego świadomość.

Biedronka z nową opłatą

Nowy rok, nowe porządki. W Biedronkach w całym kraju pojawiły się kartki informujące o zupełnie nowej opłacie - za korzystanie z reklamówek “zrywek”. Przytaczamy treść komunikatu:

Drodzy klienci, informujemy, że bardzo lekkie torby z tworzywa sztucznego (o grubości poniżej 15 mikrometrów) są oferowane bezpłatnie do pakowania żywności sprzedawanej luzem, która nie ma swojego opakowania

Dotyczy to m.in. pieczywa, ryb, owoców oraz warzyw. Jeśli jednak klient użyje “zrywki” do innych celów np. umieści w nim produkt, który ma swoje opakowanie, jest zmuszony zapłacić opłatę recyklingową.

wnętrze sklepu
fot. Canva
Kroję schab na plastry i układam na cebuli. Wszystkie kotlety mogą się przy tym schować

Biedronka wprowadza opłatę za zrywki

Opłata recyklingowa za użycie reklamówki “zrywki” to 25 groszy. W rozmowie z portalem superbiz se Dagmara Łakoma - starsza menadżerka ds. ochrony środowiska sieci Biedronka zastrzega, że pobierana opłata nie zasila w żaden sposób sieci Biedronka, lecz będzie przekazana do urzędów marszałkowskich. Celem takich działań jest przede wszystkim ograniczenie zużycia tworzywa sztucznego.

Podsumowując - nie płacimy za “zrywki” , gdy pakujemy w nie produkty takie jak: owoce, warzywa lub pieczywo, które nie posiadają własnych opakowań. Opłata recyklingowa będzie jednak naliczona, jeśli do reklamówek zapakujemy produkty z innej kategorii, które mają swoje opakowania. Warto mieć świadomość, aby nie przeżyć przy kasie przykrego rozczarowania spowodowanego koniecznością zapłaty dodatkowych pieniędzy. To nie koniec nowości w sklepach. Zaskoczenie czaka nas także przy dziale z owocami i warzywami.

Zmiany nie tylko w Biedronce, to odczuje każdy

Od 1 stycznia w sklepach nie kupimy owoców i warzyw premium. Powód? Zaktualizowane zostały najnowsze wymogi związane z etykietowaniem żywności w Unii Europejskiej. Na ich mocy, należy podawać kraj producenta. Zakazano również używania marketingowych chwytów na temat jakości towaru. Więcej na temat tych zmian pisaliśmy w tym artykule.

warzywa
fot. Canva