Smakosze.pl
Koktajl ze szpinaku i banana, z limonką i imbirem

pixabay.com

Koktajl ze szpinaku i banana z limonką i imbirem

17 Kwietnia 2021

Autor tekstu:

Strzemp Katarzyna

Udostępnij:

Zielone koktajle zawierają potężną dawkę przeciwutleniaczy. Poznaj przepis na koktajl ze szpinaku i banana z limonką i imbirem.

Koktajl ze szpinaku i banana, z limonką i imbirem

Fenomen smoothie - koktajli dietetycznych

Świeże warzywa i owoce to produkty najbardziej bogate w witaminy i składniki mineralne. Zkolei przygotowywanie z nich dietetycznych napojów ułatwia globalne dostarczenie doorganizmu tych składników.Ogromną zaletą smoothie warzywno-owocowych jest fakt, że są bardzo proste i wyjątkowoszybkie w przygotowaniu. Wystarczy posiadać blender i 5 minut wolnego czasu. O wieleprościej i szybciej jest przygotować koktajl do picia, składający się z kilku porcji owoców iwarzyw, niż jeść je oddzielnie. Koktajle dietetyczne to doskonała propozycja dla osóbstosujących diety odchudzające oraz wszystkich, którzy chcą na co dzień dbać o zdrowie.Polecamy rozpocząć każdy dzień od szklanki smoothie z ulubionych warzyw lub owoców,albo z ich połączenia, co nadaje koktajlowi świeżego smaku. Taka płynna przekąska toświetna propozycja dla zabieganych osób jako drugie śniadanie do pracy, które dostarczypotrzebnej energii i zdrowych składników na cały dzień.

Dlaczego warto pić zielone koktajle

Zielone koktajle zawierają potężną dawkę przeciwutleniaczy, witaminy C, żelaza, luteiny ważnej dla wzroku i potasu, który reguluje ciśnienie krwi. Odżywia, wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn. Liście zielonych warzyw to największe bogactwo żelaza, witaminy K i kwasu foliowego.

Dodatki do koktajli dietetycznych

Podstawą każdego koktajlu dietetycznego są oczywiście warzywa i owoce lub ich mix. Najlepszym wyborem będą te sezonowe – mają wówczas najwięcej wartościowych składników. Warto zadbać o to, by w każdym wariancie smoothie, znalazł się przynajmniejjeden zielony, liściasty dodatek, np. jarmuż, szpinak, rukola, sałata. Podstawą każdego dietetycznego smoothie powinny być warzywa, a owoce tylko dodatkiem, który wzbogaca ich smak (najlepiej w proporcji 3:1). Poza warzywami i owocami, w każdym koktajlu powinny się znaleźć składniki, które są źródłem zdrowych tłuszczów (awokado, pestki dyni, nasiona słonecznika, zdrowe oleje) oraz białko (napoje roślinne, mleko lub odżywki białkowe).

Szpinak – liście pełne witamin

Wiele osób na samą myśl o szpinaku, wraca pamięcią do dzieciństwa i ma na myśli zieloną papkę, do której z mniejszym lub większym skutkiem zachęcali rodzice. Podobno do niektórych smaków należy dojrzeć. Podobnie jak do świadomości zdrowego odżywiania.  Nie da się ukryć, że liście szpinaku kryją w sobie bogactwo witamin i minerałów oraz mają mnóstwo wartości odżywczych, potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Liście szpinaku mają właściwości antynowotworowe i chronią przed miażdżycą. Szpinak jest też uważany za skarbnicę żelaza, które jest polecane w leczeniu anemii.

Smoothie ze szpinakiem, bananem, imbirem i limonką

Zielony koktajl ze szpinaku i banana to znakomita propozycja dla miłośników owocowo-warzywnych smaków i zdrowego odżywania.

Składniki:• dwie garście świeżego szpinaku• 1 dojrzały banan• kawałeczek imbiru (około 2 cm)• sok z 1 limonki• ok. 1/2 szklanki listków kolendry (opcjonalnie)• 1 szklanka wody kokosowej lub mleczka kokosowego• 1 łyżeczka cukru brązowego lub miodu• Opcjonalnie łyżeczka nasion chia, które sprawią, że koktajl będzie bardziej sycący

Przygotowanie zielonego koktajlu:• Szpinak opłukać, włożyć do kielicha blendera• Dodać obrany, pokrojony na mniejsze kawałki banan, obrany kawałek imbiru, sok z limonki, ewentualnie listki kolendry, mleko kokosowe oraz cukier.• Wszystko miksować na największych obrotach przez przynajmniej minutę, do uzyskania gładkiej i jedwabistej konsystencji.

Podawać schłodzone w szklance, można udekorować listkiem mięty. Przygotowując zdrowe koktajle, należy pamiętać, by były krótko przechowywane, a najlepiej spożywać je od razu po przygotowaniu – wówczas do organizmu dostanie się najwięcej zdrowych składników. Jeśli chcemy spożyć je później, należy przechowywać je w ciemnych pojemnikach, bez dostępu do światła.

Podobne artykuły

Ogórki kiszone w przepysznym wydaniu

Przepisy

Jak kisić ogórki, żeby wyszły twarde i jędrne?

Czytaj więcej >
Ogórki kiszone w przepysznej odsłonie

Przepisy

Sprawdzony przepis na kultową sałatkę szwedzką

Czytaj więcej >

Przepisy

Obłędne ogórki w zalewie gyros

Czytaj więcej >
Pieczone kotlety schabowe

Przepisy

Prosty sposób na kotlety schabowe z piekarnika z chrupiącą panierką

Czytaj więcej >

Przepisy

Niezwykły przepis na tradycyjne czarne kluski

Czytaj więcej >

Przepisy

Cudowny przepis na marynowane kurki, hit na zimowe wieczory

Czytaj więcej >