Koktajl ze szpinaku i banana, z limonką i imbirem
pixabay.com

Koktajl ze szpinaku i banana z limonką i imbirem

Zielone koktajle zawierają potężną dawkę przeciwutleniaczy. Poznaj przepis na koktajl ze szpinaku i banana z limonką i imbirem.

Koktajl ze szpinaku i banana, z limonką i imbirem

Fenomen smoothie - koktajli dietetycznych

Świeże warzywa i owoce to produkty najbardziej bogate w witaminy i składniki mineralne. Z
kolei przygotowywanie z nich dietetycznych napojów ułatwia globalne dostarczenie do
organizmu tych składników.
Ogromną zaletą smoothie warzywno-owocowych jest fakt, że są bardzo proste i wyjątkowo
szybkie w przygotowaniu. Wystarczy posiadać blender i 5 minut wolnego czasu. O wiele
prościej i szybciej jest przygotować koktajl do picia, składający się z kilku porcji owoców i
warzyw, niż jeść je oddzielnie. Koktajle dietetyczne to doskonała propozycja dla osób
stosujących diety odchudzające oraz wszystkich, którzy chcą na co dzień dbać o zdrowie.
Polecamy rozpocząć każdy dzień od szklanki smoothie z ulubionych warzyw lub owoców,
albo z ich połączenia, co nadaje koktajlowi świeżego smaku. Taka płynna przekąska to
świetna propozycja dla zabieganych osób jako drugie śniadanie do pracy, które dostarczy
potrzebnej energii i zdrowych składników na cały dzień.

Dlaczego warto pić zielone koktajle

Zielone koktajle zawierają potężną dawkę przeciwutleniaczy, witaminy C, żelaza, luteiny ważnej dla wzroku i potasu, który reguluje ciśnienie krwi. Odżywia, wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn. Liście zielonych warzyw to największe bogactwo żelaza, witaminy K i kwasu foliowego.

Dodatki do koktajli dietetycznych

Podstawą każdego koktajlu dietetycznego są oczywiście warzywa i owoce lub ich mix. Najlepszym wyborem będą te sezonowe – mają wówczas najwięcej wartościowych składników. Warto zadbać o to, by w każdym wariancie smoothie, znalazł się przynajmniej
jeden zielony, liściasty dodatek, np. jarmuż, szpinak, rukola, sałata. Podstawą każdego dietetycznego smoothie powinny być warzywa, a owoce tylko dodatkiem, który wzbogaca ich smak (najlepiej w proporcji 3:1). Poza warzywami i owocami, w każdym koktajlu powinny się znaleźć składniki, które są źródłem zdrowych tłuszczów (awokado, pestki dyni, nasiona słonecznika, zdrowe oleje) oraz białko (napoje roślinne, mleko lub odżywki białkowe).

Szpinak – liście pełne witamin

Wiele osób na samą myśl o szpinaku, wraca pamięcią do dzieciństwa i ma na myśli zieloną papkę, do której z mniejszym lub większym skutkiem zachęcali rodzice. Podobno do niektórych smaków należy dojrzeć. Podobnie jak do świadomości zdrowego odżywiania. Nie da się ukryć, że liście szpinaku kryją w sobie bogactwo witamin i minerałów oraz mają mnóstwo wartości odżywczych, potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Liście szpinaku mają właściwości antynowotworowe i chronią przed miażdżycą. Szpinak jest też uważany za skarbnicę żelaza, które jest polecane w leczeniu anemii.

Smoothie ze szpinakiem, bananem, imbirem i limonką

Zielony koktajl ze szpinaku i banana to znakomita propozycja dla miłośników owocowo-warzywnych smaków i zdrowego odżywania.


Składniki:
• dwie garście świeżego szpinaku
• 1 dojrzały banan
• kawałeczek imbiru (około 2 cm)
• sok z 1 limonki
• ok. 1/2 szklanki listków kolendry (opcjonalnie)
• 1 szklanka wody kokosowej lub mleczka kokosowego
• 1 łyżeczka cukru brązowego lub miodu
• Opcjonalnie łyżeczka nasion chia, które sprawią, że koktajl będzie bardziej sycący


Przygotowanie zielonego koktajlu:
• Szpinak opłukać, włożyć do kielicha blendera
• Dodać obrany, pokrojony na mniejsze kawałki banan, obrany kawałek imbiru, sok z limonki, ewentualnie listki kolendry, mleko kokosowe oraz cukier.
• Wszystko miksować na największych obrotach przez przynajmniej minutę, do uzyskania gładkiej i jedwabistej konsystencji.


Podawać schłodzone w szklance, można udekorować listkiem mięty. Przygotowując zdrowe koktajle, należy pamiętać, by były krótko przechowywane, a najlepiej spożywać je od razu po przygotowaniu – wówczas do organizmu dostanie się najwięcej zdrowych składników. Jeśli chcemy spożyć je później, należy przechowywać je w ciemnych pojemnikach, bez dostępu do światła.

Następny artykuł