Znaczące zmiany w Lidlu
Lidl jest jedną z najczęściej wybieranych sieci sklepów w Polsce - Polacy zaufali niemieckiej marce dzięki niskim cenom oraz licznym promocjom, które pozwalają im na tańsze zakupy. Najnowszy projekt Lidla może zrewolucjonizować całą branżę sklepów, co nie każdemu może się spodobać.
Klasycznie ceny, kod kreskowy i inne informacje na temat danego produktu, są opisana na cenówkach, czyli małych kartonikach przyklejonych lub wsuniętych w odpowiednie miejsce na półce. Jeden ze sklepów Lidla w Poznaniu poszedł o krok dalej.
Lidl chce zmienić sposób na pokazywanie cen
Electronic Shelf Label, czyli elektroniczne etykiety cenowe, są rozwiązaniem wprowadzonym obecnie w jednym poznańskim sklepie sieci. Z daleka wyglądają jak zupełnie standardowe etykiety, jednak po podejściu bliżej zmiana jest znacznie bardziej wyraźna.
ESL to małe ekrany, które wyświetlają dokładnie te same informacje co zwykłe etykiety, jednak pozwalają na praktycznie natychmiastową zmianę ceny, czy całego produktu, jeśli zajdzie taka konieczność. Odpowiada za to specjalny system podłączony do każdego ekranu.
Potrzebujesz więcej interesujących newsów? Przeczytaj ten artykuł, w którym wyjawiamy, ile zarabiają podstawowi pracownicy sieci sklepów Lidl. W tym tekście informujemy fanów wczesnego grzybobrania gdzie oraz jakie grzyby pojawiają się już w lasach.
Przykładowy system ESL w Japonii. Źródło: wikimedia.com/ Bit Boy; CC 2.0
Nie każdy będzie zachwycony
Nagłe zmiany nie są zazwyczaj lubiane przez ludzi, a wieloletnie przyzwyczajenia często są silniejsze od nich samych. Dlatego osoby, które przez całe życie korzystają z papierowych etykiet, mogą mieć problem z zaakceptowaniem takiej cyfryzacji.
Dzięki szybkości, z jaką można zmienić informacje na elektronicznej etykiecie, praca obsługi sklepu będzie o wiele szybsza, więc będą mogli swój czas przeznaczyć na inne zadania. Z tego powodu istnieje ryzyko, że sprzedawcy będą zmuszeni do wykonywania innych obowiązków.
Mniejsze ryzyko błędu
Dzisiaj sieci borykają się z problemem częstych błędów w systemie i nie są w stanie szybko podmienić cen, które nie są odpowiednie. Ekrany będą mogły natychmiastowo zmienić wyświetlane informacje, co znacznie zmniejszy straty sieci.
W ciągu następnych miesięcy niemiecka sieć ma w planach wprowadzić elektroniczne etykiety cenowe do innych sklepów, a docelowo pojawią się w każdym z ich lokali handlowych.
Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:
Źródło: gadzetomania.pl