W tych sklepach nie zapłacisz kartą. Wielka awaria terminali. „Płatność tylko gotówką"
Jeżeli wybierasz się na zakupy, lepiej weź gotówkę. W wyniku poważanej awarii w kilku sklepach nie zapłacisz kartą. Problem dotyczy jednej z największych sieci sklepów w Polsce. Poniżej podajemy szczegóły.
Awaria terminali
Powodem braku możliwości zapłacenia kartą lub za pomocą kodu BLIK, jest awaria terminali płatniczych. Dziennikarz Radia Zet Michał Dzienyński przed godziną 14 informował, że problem dotyczy głównie sklepów w Warszawie.
Z innego źródła wiemy jednak, że taki sam problem pojawił się również w Trójmieście. Na razie nie ma podanych oficjalnych komunikatów. Nie wiadomo także, czy problem dotyczy również sklepów spoza obszaru tych dwóch miast.
W życiu nie jadłem lepszych racuchów. Dodaję do nich składnik, o którym mało kto pamięta
Problem dotyczy tylko tej sieci
Problem wystąpił w jednej z najpopularniejszych sieci sklepów. Chodzi o sklepy Lidl. To właśnie w nich 24 lutego nie zapłacisz kartą ani kodem BLIK.
Sieć nie umieściła jeszcze oficjalnej informacji o problemie. Nie informuje także, kiedy problem będzie rozwiązany i jak długo klienci będą zmuszeni do płacenia gotówką.
Czy to oznacza, że nie zrobię w nim zakupów?
Zakupy zrobisz normalnie. Awaria nie oznacza, że nie ma możliwości ich zrobienia. Musisz tylko przygotować odpowiednią ilość gotówki. Tylko za jej pomocą zapłacisz za zakupione produkty.
Obecnie nie wiadomo, ile potrwa awaria. Brak oficjalnych informacji i komunikatów sprawia, że klienci nie wiedzą, w których sklepach zapłacą gotówką, a w których będą potrzebowali gotówki.