Wyszukaj w serwisie
przepisy porady dieta Show-biznes od kuchni produkty kuchnia smakoszy quizy
Smakosze.pl > Produkty > Wskazali najtańszą sieć handlową
Adam Moskal
Adam Moskal 19.04.2021 02:00

Wskazali najtańszą sieć handlową

Jaka jest najtańsza sieć sklepów?
serezniy, Getty Images

Sieć sklepów Biedronka jest uznawana przez wielu klientów za najtańszą. Lata akcji marketingowych, które pozwalały sądzić, że produkty portugalskiej firmy kosztują najmniej, sprawiły, że w świadomości Polaków to właśnie placówki z logiem biedronki są najczęstszym wyborem na robienie zakupów. 

Jak pokazują badania ASM Sales Force Agency, prawda jest inna, lecz Biedronka ciągle zachowuje miejsce w pierwszej trójce najbardziej opłacalnych sklepów. W lutym najmniej za podstawowe produkty płaciliśmy w Lidlu, lecz w marcu wybiła się inna firma. 

Sieć sklepów Auchan najlepszym miejscem na zakupy

Koszyk zakupowy, który pozwala ocenić ceny w sklepach, składa się z podstawowych produktów, takich jak nabiał, mięso, wędliny, słodycze i inne. Agencja ASM bada ceny tych samych 40 produktów w 11 największych i najpopularniejszych sieci. 

W marcu za powyższe zakupy klienci zapłaciliby w Auchan 212,33 zł. Na drugim miejscu znalazło się Makro z ceną 218,87 zł, a na trzecim uplasowała się Biedronka, w której koszyk kosztował 219,93 zł. Lidl, który zdobył pierwsze miejsce w lutym, w marcu jego produkty kosztowały 221,80 zł.

Ceny zmalały w ciągu roku

Po porównaniu cen z I kwartału 2020 roku i I kwartału bieżącego roku, można zauważyć, że w aż 8 sieciach handlowych ceny koszyka zmniejszyły się. W Lidlu zanotowano największy spadek wynoszący 6,92 procent, a kolejne jest Makro z wynikiem 6,58 procent. 

Na naszej stronie możesz znaleźć mnóstwo innych wiadomości, które mogą zaspokoić twoją ciekawość. Przeczytaj ten artykuł, w którym wyjawiamy recepturę na inny ciekawy przepis czyli pastę z kiszonych ogórków. W tym tekście wskazujemy czy sos sojowy jest zdrowym zamiennikiem przyprawy maggi.

Najdroższe ceny są w sklepach oferujących sprzedaż internetową, tak zwanym kanale e-grocery. Tego typu opcja jest średnio o 19 procent droższa, od tradycyjnych zakupów. Koszt dowozu, utrzymania sklepu internetowego oraz reklam wymusza jednak na przedsiębiorcach wyższe ceny. 

Źródło: Mehrad Vosoughi, Pexels

Marzec droższy od lutego

Obecnie zauważana jest tendencja wzrostowa cen. Najbardziej podrożały napoje, co według ekspertów z ASM jest wynikiem wprowadzenia podatku cukrowego, a także słodycze oraz używki, takie jak alkohol i papierosy. Nie wszystkie produkty mimo to drożeją. 

W marcu można było taniej kupić produkty sypkie czy mięso. To ostatnie jest efektem niższego popytu na ten surowiec w restauracjach oraz klientów detalicznych. Polscy konsumenci starają się ograniczać spożywanie produktów mięsnych, z uwagi na większą świadomość zdrowotną. 

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: wiadomoscihandlowe.pl

Zapraszamy na nasz Instagram