Wskazali najtańszą sieć handlową
Sieć sklepów Biedronka jest uznawana przez wielu klientów za najtańszą. Lata akcji marketingowych, które pozwalały sądzić, że produkty portugalskiej firmy kosztują najmniej, sprawiły, że w świadomości Polaków to właśnie placówki z logiem biedronki są najczęstszym wyborem na robienie zakupów.
Jak pokazują badania ASM Sales Force Agency, prawda jest inna, lecz Biedronka ciągle zachowuje miejsce w pierwszej trójce najbardziej opłacalnych sklepów. W lutym najmniej za podstawowe produkty płaciliśmy w Lidlu, lecz w marcu wybiła się inna firma.
Sieć sklepów Auchan najlepszym miejscem na zakupy
Koszyk zakupowy, który pozwala ocenić ceny w sklepach, składa się z podstawowych produktów, takich jak nabiał, mięso, wędliny, słodycze i inne. Agencja ASM bada ceny tych samych 40 produktów w 11 największych i najpopularniejszych sieci.
W marcu za powyższe zakupy klienci zapłaciliby w Auchan 212,33 zł. Na drugim miejscu znalazło się Makro z ceną 218,87 zł, a na trzecim uplasowała się Biedronka, w której koszyk kosztował 219,93 zł. Lidl, który zdobył pierwsze miejsce w lutym, w marcu jego produkty kosztowały 221,80 zł.
Ceny zmalały w ciągu roku
Po porównaniu cen z I kwartału 2020 roku i I kwartału bieżącego roku, można zauważyć, że w aż 8 sieciach handlowych ceny koszyka zmniejszyły się. W Lidlu zanotowano największy spadek wynoszący 6,92 procent, a kolejne jest Makro z wynikiem 6,58 procent.
Na naszej stronie możesz znaleźć mnóstwo innych wiadomości, które mogą zaspokoić twoją ciekawość. Przeczytaj ten artykuł, w którym wyjawiamy recepturę na inny ciekawy przepis czyli pastę z kiszonych ogórków. W tym tekście wskazujemy czy sos sojowy jest zdrowym zamiennikiem przyprawy maggi.
Najdroższe ceny są w sklepach oferujących sprzedaż internetową, tak zwanym kanale e-grocery. Tego typu opcja jest średnio o 19 procent droższa, od tradycyjnych zakupów. Koszt dowozu, utrzymania sklepu internetowego oraz reklam wymusza jednak na przedsiębiorcach wyższe ceny.
Źródło: Mehrad Vosoughi, Pexels
Marzec droższy od lutego
Obecnie zauważana jest tendencja wzrostowa cen. Najbardziej podrożały napoje, co według ekspertów z ASM jest wynikiem wprowadzenia podatku cukrowego, a także słodycze oraz używki, takie jak alkohol i papierosy. Nie wszystkie produkty mimo to drożeją.
W marcu można było taniej kupić produkty sypkie czy mięso. To ostatnie jest efektem niższego popytu na ten surowiec w restauracjach oraz klientów detalicznych. Polscy konsumenci starają się ograniczać spożywanie produktów mięsnych, z uwagi na większą świadomość zdrowotną.
Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:
Źródło: wiadomoscihandlowe.pl