Zniknie z Lidla i Kauflanda do końca roku. Sieci podjęły ostateczną decyzję
Lidl i Kaufland zdecydowały się na radykalny krok. Do końca 2021 roku z sieci supermarketów mają zniknąć wszystkie opakowania marek własnych wykonane z czarnego plastiku. Dzięki temu znacząco zwiększą się możliwości recyklingowe. Jednak w najbliższych latach czeka na nas jeszcze więcej zmian.
Bez wątpienia Kaufland i Lidl należą do jednych z najpopularniejszych supermarketów w Polsce. Należą one do grupy Schwarz, która opracowała strategię o nazwie REsetPlastic. Dzięki niej supermarkety mają generować mniej plastiku.
Dalsza część tekstu znajduje się poniżej:
Wielkie zmiany w sieciach Lidl i Kaufland
Lidl i Kaufland regularnie zaskakują swoich klientów niecodziennymi promocjami. Już jakiś czas temu wspominaliśmy o weekendowych rabatach w jednej z tych sieci. Tym razem oba supermarkety postanowiły zatroszczyć się o środowisko.
Zarówno Kaufland, jak i Lidl do końca 2025 roku zamierzają stosować w opakowaniach marek własnych wykorzystywać plastik pochodzącego z recyklingu. Oprócz tego jednym z założeń jest ograniczenie używania tworzyw sztucznych o 20%.
Trzeba przyznać, że plan sieci Lidl oraz Kaufland jest bardzo ambitny. Okazuje się, że jeszcze do końca bieżącego roku z tamtejszych półek sklepowych znikną opakowania marek własnych wykonane z czarnego plastiku.
Czarny plastik w znacznym stopniu utrudnia recykling. Wszystko przez jego ciemne zabarwienie. W trakcie mechanicznej segregacji plastik jest segregowany przy użyciu maszyn reagujących na odbicia świetlne. Czarne tworzywa w takiej sytuacji przeważnie lądują w odpadach zmieszanych.
- To kolejny ważny krok w naszej strategii w sprawie odpadów plastikowych. Poza unikaniem stosowania i redukcją plastiku, wyeliminowanie czarnego plastiku zwiększy nasze możliwości recyklingu. Co więcej, wykorzystanie recyklatów jest jasnym sygnałem dla rynku, że poważnie podchodzimy do gospodarki o obiegu zamkniętym - wyjaśnił Piotr Rogowski, członek zarządu ds. zakupów w Lidl Polska, przytaczany przez portal Wirtualne Media.
(Canva / KarpenkovDenis)
Jakie jeszcze rozwiązania planuje Kaufland i Lidl?
Koniec opakowań z czarnego plastiku to nie wszystko, co w najbliższym czasie zamierza wprowadzić Lidl oraz Kaufland. Obie sieci czekają znacznie większe zmiany. Wszystko w trosce o nasze środowisko. Ograniczenie generowania zbędnych śmieci jest tutaj kluczowe.
- Już przed trzema laty w ramach strategii REset Plastic Grupy Schwarz zobowiązaliśmy się do 2025 roku ograniczyć zużycie tworzyw sztucznych o 20% oraz do tego, by 100% opakowań marek własnych w jak największym stopniu nadawało się do recyklingu. Definiując kolejne cele, pokazujemy, że poważnie i konsekwentnie podchodzimy do wyzwania, jakim jest budowa gospodarki o obiegu zamkniętym - powiedziała Maja Szewczyk, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej Kaufland Polska, przytaczana przez portal Wirtualne Media.
Nie pozostaje nam nic innego jak oczekiwanie na wejście w życie zapowiedzianych zmian. Z pewnością inne sieci sklepów powinny podjąć podobne działania. Aktualnie nie są one niczym innym jak koniecznością. Warto wiedzieć, na jaką innowację zdecydowała się Żabka.
Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:
Źródło: Wirtualne Media