UOKiK wszczął postępowania w sprawie wiodących dostawców jedzenia
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny rozpoczął postępowanie wobec Glovo oraz postępowanie wyjaśniające wobec Uber Eats. Do urzędu docierały skargi klientów, którzy zwracali uwagę na nieprawidłowości przy zamawianiu jedzenia. Konsumenci tłumaczyli, że np. płacili więcej za zamówienie, niż powinni.
Zamawianie jedzenia poprzez aplikacje wyjątkowo prężnie się rozwija, a na rynku coraz częściej pojawiają się nowe podmioty, które oferują tego typu usługi.
Niestety coraz więcej konsumentów skarży się do UOKiK na nieprawidłowości przy zamawianiu jedzenia i produktów spożywczych z najpopularniejszych aplikacji.
UOKiK bierze pod lupę Uber Eats i Glovo
Konsumenci w skargach wskazywali na problemy z zamówieniami. Zdarzało się, że musieli płacić większe rachunki niż cena podana przed złożeniem zamówienia.
Szef UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wobec Glovo w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, a także postępowanie wyjaśniające wobec spółki Uber Eats.
Standardy jakości
Popularności platform do zamawiania jedzenia powinny towarzyszyć najwyższe standardy ochrony konsumentów, aby nie dochodziło do żadnych nadużyć.
- Dlatego uważnie przyglądamy się praktykom stosowanym przez aplikacje, a także monitorujemy skargi konsumentów. W postępowaniach zweryfikujemy zasady działania aplikacji do zamawiania jedzenia - podkreśli Chróstny.
Prezes dodaje, że nie może być mowy o wprowadzaniu w błąd. Dlatego UOKiK będzie badał sprawę i niedługo urząd rozwiąże problem wielu klientów.
Jeśli masz ochotę na więcej kulinarnych tekstów, zajrzyj na naszą stronę. Z tego artykułu dowiesz się więcej fatalnych wieściach dotyczących cen produktów spożywczych w sklepach. Ten tekst opisuje nowo otwartą restaurację Roberta Lewandowskiego.
Źródło zdjęcia: ARKADIUSZ ZIOLEK/East News
Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:
Źródło: businessinsider.com.pl