Banany mają mnóstwo właściwości
kuppa_rock, Getty Images Pro

Korzyści wynikające ze zjedzenia banana przed snem

Banany są wyjątkowo zdrowymi owocami, których liczne właściwości są bardzo korzystne dla organizmu. Okazuje się, że wystarczy zjeść jednego banana bezpośrednio przed snem, a noc będzie spokojna i regeneracyjna. Jest to polecane szczególnie osobom, które przez nadmierny stres mają niedobory magnezu. Żółty owoc świetnie nadaje się do uzupełnianiu braku tego pierwiastka.

Banany towarzyszą nam już od dłuższego czasu, a ich powszechność i niska cena sprawiły, że nie przykuwamy do tych owoców zbyt dużej wagi. To co skrywają jest jednak zbyt cenne, aby dalej z tego nie korzystać. Jeśli masz problemy ze snem, banany mogą Ci pomóc.

Częste budzenie się, mało regeneracyjny sen i poranki przepełnione brakiem koncentracji mogą być efektem złej diety, która często ma znacznie większy wpływ, niż na pierwszy rzut oka może się wydawać. Na szczęście wystarczy wprowadzić kilka zmian, a sen ponownie stanie się przyjemnością.

Banany na noc bardzo pomogą

Złe nawyki żywieniowe mogą bardzo mocno zaważyć na jakości życia. Podjadanie w nocy, spożywanie zbyt obfitych posiłków, a także słaba jakość jedzenia sprawiają, że organizm staje się coraz mniej wydolny i wytrzymały.

Nie inaczej jest ze snem - gdy człowiek nie dba o siebie w dzień, nocny odpoczynek również będzie znacznie słabszy i mniej regenerujący. Dlatego tak ważna jest ogólna zmiana trybu życia, by móc dłużej cieszyć się dobrym zdrowiem i młodzieńczą witalnością.

4 pomysły na bezmięsne dania na Środę Popielcową4 pomysły na bezmięsne dania na Środę PopielcowąCzytaj dalej

Jeśli jednak jesteś wysportowany i jadasz zdrowe produkty o odpowiednich porach, lecz i tak słabo śpisz, problemem może być niedobór magnezu. Szczególnie zagrożeni są kawosze i fani napojów energetycznych - te produkty wypłukują magnez z organizmu.

Chcesz poznać więcej doskonałych przepisów, na kulinarne perełki? Zajrzyj do tego tekstu, w którym zdradzamy jak przygotować najlepszego tatara na imprezę. W tym artykule prezentujemy recepturę na klasyczne lane kluski, które świetnie sprawdzają się jako dodatek do zupy mlecznej czy rosołu.

Na szczęście wystarczy zjeść banana jako ostatni posiłek przed snem, a niedobory magnezu powinny zostać zażegnane. W owocach tych można znaleźć mnóstwo tego minerału, dlatego zaleca się go praktycznie każdej osobie, nawet zdrowej.

Jak czytamy na portalu natemat.pl, w diecie na zdrowy sen musimy unikać używek, takich jak alkohol, papierosy oraz kofeina. Idealnie swoją rolę na kolację spełnią wędliny, jogurt, maślanka, a nawet ryby bogate w kwasy omega-3, które wykazują działanie tonizujące na układ nerwowy. Nie warto się również przejadać, aby żołądek nie miał zbyt wiele pracy podczas snu.

Warto banana popić zieloną herbatą z dobrych jakości liści. Napar ten zawiera ogromną ilość antyoksydantów , czyli przeciwutleniaczy walczących z wolnymi rodnikami. To dzięki nim, między innymi, obniżamy ryzyko zachorowania na raka, a także wydłużamy młody wygląd skóry czy włosów.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: natemat.pl

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł