Wyszukaj w serwisie
przepisy porady dieta Show-biznes od kuchni produkty kuchnia smakoszy quizy
Smakosze.pl > Produkty > Nowy dyskont na polskim rynku. Ma wielki atut w porównaniu z Lidlem i Biedronką
Aleksandra Proch
Aleksandra Proch 30.05.2023 08:10

Nowy dyskont na polskim rynku. Ma wielki atut w porównaniu z Lidlem i Biedronką

nowy dyskont w Polsce
Canva / ttatty

Lidl i Biedronka powinni mieć się na baczności. Na polski rynek wchodzi bowiem nowy gracz. Konkurencyjna sieć dyskontów ma oryginalny pomysł, czym przekonać do siebie klientów. W jego asortymencie znajdziemy specjały kuchni światowej, głównie pochodzące z Europy Wschodniej.

Nowy dyskont kusi oryginalnym asortymentem

Lidle i Biedronki rozsiane są po całej Polsce. Już wkrótce jednak ich dominacja może przejść do historii. Powoli, ale skutecznie rozgaszcza się u nas nowa sieć dyskontów. W swojej ofercie ma produkty, których próżno szukać u konkurencji.

Nowe sklepy na chwilę obecną działają w 3 polskich miastach. Sukcesywnie firma planuje jednak dalszą ekspansję. Czy dyskont przyjmie się i zyska sympatię Polaków? Już wkrótce będziemy mieli okazję się o tym przekonać.

Technolog żywności oceniła nową modę na gotowanie brokułów. Przez nią tracą, co najcenniejsze

Kto stoi za nową siecią dyskontów?

Na naszym rynku swoją działalność rozpoczyna nowa niemiecka firma. Wprowadza sklepy pod nazwą Mix Markt. Pierwsze placówki ruszyły wczesną wiosną i są dostępne obecnie dla mieszkańców 3 miast. W dyskoncie zakupy zrobią krakowianie, opolanie oraz tarnowianie.

Mix Markt został założony w 1997 roku. Obecnie prowadzi ponad 350 sklepów na terenie całej Europy. Rozwój dyskontów w Polsce, według ich właściciela, jest jedynie kwestią czasu. Pierwsi klienci już wydają się być zadowoleni.

Mix Markt to kolejna po Lidlu i Aldi niemiecka sieć sklepów. W porównaniu z konkurentami jest jednak stosunkowo mała. Jej obroty roczne sięgają ok. 650 mln euro. Jak poradzi sobie przy kilkukrotnie większych rywalach?

Jaki pomysł ma dyskont na pozyskanie klientów?

Właściciel dyskontów Mix Markt ma oryginalny model swojego działania. Oferuje produkty przede wszystkim z Europy Wschodniej oraz Azji, których próżno szukać na półkach konkurencji. Tę część asortymentu nazywa „etnoproduktami" i właśnie nimi chce przyciągnąć do siebie ludzi. Artykuły spożywcze uzupełnione są zaopatrzeniem drogeryjnym oraz tym z zakresu gospodarstwa domowego.

W dyskoncie znajdziemy produkty z takich krajów jak Ukraina, Rumunia, Bałkany, Niemcy i oczywiście Polska. Sieć unika głośnego mówienia o asortymencie rosyjskim, który także przewija się na regałach. Do Mix Marktu możemy wybrać się m.in.  po świeże owoce, warzywa, mięso, nabiał, mrożonki, makarony czy produkty zbożowe. Na chwilę obecną oferta na pewno intryguje.

Właściciel sklepu szczyci się zróżnicowaną ofertą spożywczą z wielu krajów. To właśnie ona ma go wyróżnić spośród innych, na pozór podobnych dyskontów. 

Wyznaczyliśmy sobie cel, aby oferować wielokulturowemu kręgowi klientów niepowtarzalne doświadczenia zakupowe z dużym wyborem w znakomitym stosunku ceny do jakości

-mówią przedstawiciele sieci.

Miejmy nadzieję, ze już wkrótce większa ilość Polaków będzie mogła osobiście przekonać się o tym, czy sieć faktycznie ma „najlepsze ceny w całym mieście". Lidl wprowadzi nowe udogodnienie dla swoich klientów. Ludzie odwiedzający sklepy mają coraz ciekawsze pomysły na ograniczenie wydatków.

zakupy w dyskoncie.png
Canva / Yuganov Konstantin