Biedronka nie ma poczucia humoru. Zmusza znanego twórcę do usunięcia śmiesznego mema
Nie wszyscy mają dystans. Popularny YouTuber otrzymał pismo od prawników sieci sklepów Biedronka. Poszło o mem, który internetowy twórca stworzył o sklepie. Głos zabrał niemalże cały Internet.
Od mema się zaczęło
Jakub Biel to youtuber, a także kreatywny marketingowiec. Jakiś czas temu stworzył serię memów Szczere marki - co gdyby firmy mówiły prawdę?. Choć memy cieszyły się dużą popularnością wśród internautów, zabawa skończyła się, kiedy dołączyli do niej prawnicy.
Chodziło o mem, który Biel, zainspirowany rzeczywistością stworzył o sieci sklepów Biedronka. Umieszczony w nim napis głosił - Więcej palet w alejkach niż otwartych kas. Seria szczerych reklam bardzo rozbawiła odbiorców, bo oberwało się wszystkim markom m.in.: Żabce (Drogo, ale blisko), Pocztexowi (Twoje awizo, kiedy jesteś w domu), a nawet Polsatowi (Najlepsze reklamy przerywane filmami).
Sypię porządną szczyptę do klusek śląskich. Dzięki temu, mają piękny kolorPrawnicy "sklepu z owadem" wysyłają pisma
Śmiechom nie było końca, dopóki nie wkroczyli prawnicy. Jakub Biel w swoim filmie udostępnionym na YouTubie poinformował, że dostał pismo od prawników, którzy reprezentują, jak się wyraził - sklep z owadem. Sprawni Internauci od razu wychwycili, że chodzi o sieć sklepów Biedronka, ponieważ na stronie internetowej marketingowca mem o tym sklepie został zamazany.
Co ciekawe inne marki, które w pewien sposób obśmiał marketingowiec, zrozumiały żart, a wiele z nich nawet udostępniło memy w swoich mediach społecznościowych. Prawnicy Biedronki podeszli do sprawy nieco inaczej i nakazali Bielowi usunąć grafikę z elementem logotypu firmy, a w dodatku nakłaniają go do zaniechania dalszego jej rozpowszechniania.
Internet szaleje
Po publikacji filmu z wyjaśnieniami o całej sytuacji głos zabrali internauci oraz inni twórcy internetowi. Swoją opinię wyraził między innymi Jakobe Masztajn, który od lat prowadzi bloga Make Life Harder. Zrobił to za pomocą stories na Instagramie.
Jeśli firma uważa, że walka z żartami to jest odpowiednia strategia marketingowa, to nie chcę jej martwić, ale niech popatrzy, co się wydarzy tutaj - zakończył wpis blogger.
Masztajnowi chodziło o film Biela, do którego udostępnił link. Efekt jest naprawdę piorunujący, zważając na to, że w ciągu 3 dni film obejrzało blisko 100 tysięcy widzów. Jak zakończy się ta sprawa, jeszcze nie wiadomo. Można jednak stwierdzić, że Biedronce brak jest dystansu, a w Internecie przegrała ona na pewno. O czym świadczą umieszczone pod filmem marketingowca komentarze. Sprawdź przepis na chłodnik litewski oraz dowiedz się, na co należy uważać podczas wyprawy na jagody.