Gigant branży mięsnej ogłasza upadłość. Firma robiła kiełbasy przez 209 lat
Konsumenci przyzwyczajają się do tradycyjnych wyrobów mięsnych. Jednak będą musieli już pożegnać się ze smakiem ulubionych kiełbas. Producent, który był na rynku od 209 lat, właśnie ogłasza upadłość.
Producent kiełbas ogłasza upadłość
Niemiecki producent tradycyjnych kiełbas , które cieszyły się popularnością, złożył wniosek o upadłość. Firma Fleischerei Holzapfel po 209 latach działalności musi zniknąć z rynku . Firma powstała w Turyngii w 1815 roku i produkowała tradycyjne kiełbasy i wędliny. Produkty stały się znakiem rozpoznawczym niemieckiej firmy.
Rozsławiły też region, ale niestety producent tak lubianych wyrobów musi ogłosić upadłość. Złożył już stosowny wniosek. Firma prowadzi 9 oddziałów w Turyngii i Saksonii. Podczas postępowania upadłościowego wszystkie oddziały mają zostać zamknięte. Pracę może stracić 80 osób . Pracownicy zostali o tym dużo wcześniej zawiadomieni.
Problemy finansowe u giganta
Jak informuje dziennik German Daily, powodem ogłoszenia upadłości firmy jest jej niewypłacalność . Wynika ona w głównej mierze z wysokich cen poszczególnych produktów i surowców. Jedna powodem upadłości niemieckiego giganta jest też zmiana przyzwyczajeń konsumenckich.
Popyt na produkowane kiełbasy znacząco spadł. To sprawia, że firma nie jest w stanie utrzymać się na rynku. Konsumenci często w ogóle rezygnują z jedzenia mięsa . Jednak upadłość firmy zszokowała lokalną społeczność i niemiecki rynek spożywczy. Presja ekonomiczna narastała od pewnego czasu. Wielu klientów wciąż lojalnie kupowało kiełbaski, ale to okazało się niewystarczające.
Ludzie tracą pracę
Firma, która ogłasza upadłość, rozpoczęła rozmowy z urzędami pracy. Chodzi o zorganizowanie wsparcia i znalezienie nowej pracy dla zwalnianych pracowników zakładów mięsnych . Zamknięcie oddziałów firmy będzie miało duży wpływ na lokalną gospodarkę. Wpłynie też na dostawców i inne firmy w regionie.
Upadłość giganta, który produkował tradycyjne kiełbasy , jest znakiem dla innych firm, by być elastycznymi dopasować produkty do zmieniających się przyzwyczajeń konsumentów . Jednocześnie ważne jest zachowani tradycyjnych wyrobów i zaufania klientów. Pisaliśmy o tym, jak zrobić dżem jeżynowy bez pestek. Informowaliśmy o minikiwi, które uprawiane w Polsce jest wciąż mało znane.
Źródło: radiozet.pl