jedzenie
Pixabay /mohamed_hassan

Co można jeść po 23? Wypłynęła lista "bezpiecznych produktów"

Popularna teoria głosi, że ostatni posiłek w ciągu dnia powinno się jeść 2 godziny przed snem. Praktyka wygląda jednak nieco inaczej. Potworny głód może nas obudzić w nocy. Po jakie produkty sięgać w takich sytuacjach? W sieci pojawiła się lista produktów, po które możemy sięgać po 23 bez wyrzutów sumienia.

Większość diet nie zaleca jedzenia posiłków w godzinach nocnych. Rzeczywistość jest jednak nieco inna i czasem zdarza nam się sięgać po różne przekąski w nietypowych porach. W sieci pojawiła się lista produktów, które spokojnie możemy zjeść nawet po 23. Mamy dobre wiadomości dla wszystkich smakoszy.

Co możemy jeść po godzinie 23?

Okazuje się, że w nocy możemy z powodzeniem spałaszować małą miskę płatków pełnoziarnistych z mlekiem lub z napojem roślinnym (np. owsianym lub orzechowym!). Dobrym wyborem będzie również pełnoziarniste pieczywo z awokado i cebulą lub z ugotowanym na twardo jajkiem. Na kanapkę możemy także położyć drobiową wędlinę.

Po 23 lepiej nie sięgać po słodycze, więcej na temat konsekwencji ich jedzenia o tej porze pisaliśmy w tym artykule. Masz ochotę na coś słodkiego? Wybierz alternatywne rozwiązanie, jakim jest banan z masłem orzechowym, najlepiej o dobrym składzie.

Możesz także sięgnąć po jogurt grecki lub popularny ostatnio skry z dodatkiem suszonych owoców. Ich wybór coraz większy. Poza popularnymi suszonymi morelami i śliwkami, w wielu miejscach bez problemu znajdziesz suszone kawałki mango, papai, czy banana.

Zjadł 6 ząbków pieczonego czosnku. Zalety są nie do opisaniaZjadł 6 ząbków pieczonego czosnku. Zalety są nie do opisaniaCzytaj dalej

W nocy nie jest zabronione przez dietetyków również spożywanie warzyw m.in. rzodkiewki, buraka oraz sałaty, a także wybranych owoców. Listę tych drugich podawaliśmy w jednym z naszych wcześniejszych artykułów (link znajdziecie tutaj).

Dobrą alternatywą dla słonych przekąsek będą natomiast orzechy! Pamiętaj, jednak aby wybierać takie które nie są ani solone ani prażone. O ich zaletach dla zdrowia przeczytasz w tym tekście.

Jedzenie po 23. Co z węglowodanami?

Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy powinno spożywać na noc węglowodany. Badania opublikowane w Obesity and Nutrition, Metabilism & Cardiovascular Diseases udowodniły, że nie trzeba po nie sięgać według popularnej zasady „mniej, ale częściej”.

Według naukowców dzienną porcję węglowodanów możemy skoncentrować nawet w jednym posiłku. Może być to np. kolacja. Uczestnicy wspomnianego badania spożywający węglowodany wieczorem nie odczuwali silnego głodu w ciągu następnego dnia.

Zdarza Ci się sięgać po jedzenie po 23? Jakie produkty wybierasz?

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

źródło: poradnik zdrowie/polki

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł