Smakosze.pl
jajka

canva/Linda Hughes Photography

Dlaczego warto jeść 2 jajka dziennie?

16 Maja 2021

Autor tekstu:

Monika Dec

Udostępnij:

Jajka są podstawą diety niemal każdego z nas. Co się stanie, gdy będziemy je regularnie jeść? Nie ma wątpliwości, że spowodują one spore zmiany w naszym organizmie. Duże znaczenie ma również sposób ich przyrządzenia.

Jajka to podstawowy składnik, który z pewnością znajduje się w naszej kuchni. Wiele osób zastanawia się, czy są one zdrowe. Słyszeliśmy w końcu wiele sprzecznych teorii na ich temat. Okazuje się jednak, że prawda może się spodobać wielu smakoszom

Czy jajka są zdrowe?

Słyszeliśmy wiele zaleceń dietetyków na temat jedzenia jajek. Okazuje się, że są one prawdziwą skarbnicą wielu bardzo cennych składników odżywczych. Zawierają one m.in. witaminy: A, E i grupy B oraz takie pierwiastki jak wapń, żelazo, selen oraz cynk.

Zawarty w jajkach selen pozytywnie wpływa na nasz układ odpornościowy jest on szczególnie pomocny w okresie jesienno - zimowych i wczesnowiosennym, gdy łatwo o infekcje, a nasza dieta jest uboga w cenne minerały.

Jajka zawierają także sporą dawkę luteiny, która ma niemal zbawienny wpływ na nasz wzrok, a także białka i przeciwutleniacze, które chronią nasze komórki przed starzeniem. W jakiej formie najlepiej spożywać jajka?

Ile można jeść jajek dziennie?

Specjaliście ze Światowej Organizacji Zdrowia pochylili się nad tematem ilości jedzonych jajek. Rekomendowana liczba to 3 dziennie, jednak już dwa zjedzone w ciągu dnia jajka mogą spowodować pozytywną zmianę w naszym organizmie.

Warto jednak pamiętać, że nie każda forma przyrządzenia jajek może być korzystna dla naszego organizmu. Zdecydowanie lepiej sięgnąć po te ugotowane na miękko lub na twardo niż usmażone. Ważne są również dodatki.

Z czym lepiej nie łączyć jajek?

Eksperci przestrzegają, aby nie łączyć jajek z rybami, ponieważ przez to zestawienie oba składniki tracą swoje cenne właściwości. Nie jest także polecane spożywanie tego składnika z ryżem, ponieważ taki miks jest zbyt ciężkostrawny.

Ugotowane jajka najlepiej jeść z dodatkami lekkich warzyw takich jak: sałata, rukola, czy roszponka. Zyskamy wtedy smaczny i pełnowartościowy posiłek.

Polecamy nasze pozostałe artykuły. Niedawno pisaliśmy m.in. o wysokich cenach czereśni oraz podawaliśmy przepis na tradycyjną czerninę.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

źródło: webniusy/ dd tvn/ abc zdrowie 

Zapraszamy na nasz Instagram

undefined

Podobne artykuły

Hamburger na grillu

Zdrowie

Dramatyczne konsekwencje po zjedzeniu burgera

Czytaj więcej >
Owoce czeremchy i ich sekrety

Zdrowie

Na co pomagają owoce czeremchy?

Czytaj więcej >
Wiśnie mają wiele zalet

Zdrowie

Wyjątkowe właściwości wiśni

Czytaj więcej >
Imbir nie dla każdego

Zdrowie

Przeciwwskazania do spożywania imbiru, czosnku i kurkumy

Czytaj więcej >
Obiad

Zdrowie

Czego lepiej nie robić po obfitym obiedzie?

Czytaj więcej >
Miód ma mnóstwo właściwości

Zdrowie

Niezwykłe działanie miodu z dodatkiem soli himalajskiej

Czytaj więcej >