Smakosze.pl
Imbir, cytryna i miód - wyjątkowo zdrowe połączenie

dvulikaia, Getty Images

Witaminowa "petarda" na odporność. Imbir w syropie z cytryną i miodem, najlepszy przepis

18 Listopada 2020

Autor tekstu:

Adam Moskal

Udostępnij:

Imbir w połączeniu z cytryna i miodem nie ma sobie równych. Mnogość witamin i minerałów sprawia, że świetnie wspomaga odproność. Przygotowanie tego syropu jest banalnie proste, a może uchronić cię przed nieprzyjemnościami ze strony przeziębi

Imbir jest jednym z najzdrowszych produktów spożywczych. Wraz z dobrej jakości prawdziwym miodem oraz cytryną tworzy połączenie, które zawiera mnóstwo witamin wzmacniających odporność. Już jedna łyżeczka dziennie pita każdego dnia szybko da należyte efekty. 

Imbir, miód i cytryna - ta trójca w mig rozprawi się z jesiennym przeziębieniem

Imbir należy do jednych z najbardziej leczniczych roślin. Napar przygotowany na jego fundamentach ma ogromne właściwości prozdrowotne. W medycynie ludowej jest on znany od lat. Po napar z imbiru warto sięgać szczególnie w sezonie jesienno - zimowym, gdy borykamy się z licznymi infekcjami.

Działa przeciwzapalnie, antybakteryjnie i antywirusowo. Imbir zawiera  witaminy C, B1 i B2, witaminę E, A i K oraz kilka minerałów, takich jak  wapń, fosfor, żelazo i potas. Dlatego właśnie nazywany jest witaminową "petardą." Za największe prozdrowotne działanie odpowiadają jednak gingerole i inne olejki eteryczne, które dają roślinie wielką moc. 

Kiedy połączy się go z sokiem z cytryny, który pełen jest witaminy C oraz miodem działającym jak naturalny antybiotyk, mamy możliwość stworzyć miksturę, która rozprawi się z wszelkimi chorobami. Jej przygotowanie jest banalnie proste, a może uchronić cię przed wieloma nieprzyjemnościami.

Poza powyższymi składnikami warto dodać do całość trochę wody, która rozcieńczy syrop ułatwiając jego picie. Jeśli jednak chcesz znacznie bardziej skoncentrowany specyfik, pomiń ją. 

Przepis na banalnie prosty syrop z imbiru, cytryny oraz miodu

Składniki: 

  • połowa korzenia imbiru 

  • 2 cytryny

  • 3 łyżki miodu spadziowego lub gryczanego 

  • 1 szklanka wody

Wodę wlej do rondelka i doprowadź do wrzenia. Następnie odstaw ja na bok, aby ostygła. Wrzątek zniszczy większość prozdrowotnych składników miodu, cytryny oraz imbiru. W między czasie zajmij się przygotowaniem reszty składników. 

Imbiru nie musisz obierać, wszak nie będziesz go jeść. Umyj go i pokrój w cienkie plasterki. Cytryny sparz wrzątkiem i wyciśnij z jednej sok, drugą pokrój w półplasterki. Imbir włóż do ciepłej wody w rondelku, dodaj do niej sok z cytryny, miód oraz imbir. 

Odstaw naczynie do całkowitego przestudzenia. Następnie przelej całą jego zawartość do słoika, który uprzednio został wyparzony i dokładnie wymyty. 

Przechowuj tak przygotowany syrop nie dłużej niż 2 tygodnie. W czasie choroby warto stosować 3 łyżki dziennie przed każdym posiłkiem. 

Źródło: magdam.com.pl

Zapraszamy na nasz Instagram

Adam MoskalAutor

Redaktor serwisu Smakosze. Profesjonalnie kulinariami zajmuję się ponad półtora roku, lecz gotowaniem i pisaniem o jedzeniu interesuję się już od dzieciństwa. W swoich tekstach staram się zawrzeć najważniejsze informacje, które pozwalają ugotować przepyszne potrawy nawet laikom. To w kuchni zdobywam największe doświadczenie, tworząc dania z całego świata — od indyjskiego butter chicken, po polską pieczoną kaczkę z jabłkami. Wolny czas poświęcam na pływanie kajakiem po polskich jeziorach oraz odwiedzanie kolejnych ciekawych restauracji. Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail redakcja@smakosze.pl

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@smakosze.pl

Podobne artykuły

Dieta

Czym różnią się borówki od wilczych jagód?

Czytaj więcej >

Dieta

Ile filiżanek kawy można pić w ciągu dnia?

Czytaj więcej >

Dieta

Jak przygotowywać czosnek, by nie tracił smaku i właściwości?

Czytaj więcej >

Dieta

Czy lepiej zamiast cukru używać miodu?

Czytaj więcej >

Dieta

Fatalne wyniki po kontrolach lodów z automatów

Czytaj więcej >

Dieta

Czy jedzenie ogórków kiszonych na pusty żołądek jest zdrowe?

Czytaj więcej >