Smakosze.pl
Papryka na zdrowie

Canva.com / sergio_gud

Jakiego koloru papryka jest najzdrowsza?

8 Maja 2021

Autor tekstu:

Jakub Kossakowski

Udostępnij:

Smakowita papryka niejednokrotnie przyprawiała nas o szybsze bicie serca. Dodajemy ją do rozmaitych dań, które na długo pozostają w pamięci. Każdy smakosz powinien wiedzieć, która papryka jest najzdrowsza. Czerwona, żółta czy zielona?

Papryka jest jednym z tych warzyw, które często goszczą na naszych stołach. Niektórzy mogliby się nią zajadać praktycznie nieustannie. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, którego koloru papryka ma najwięcej cennych składników odżywczych.

Jak papryka wpływa na nasze zdrowie?

Nie da się ukryć, że papryka zajmuje szczególne miejsce w kulinariach. Przeważnie wykorzystujemy ją w potrawach takich, jak fantastyczne leczo. Jednak możliwości jest znacznie więcej. Jakiś czas temu prezentowaliśmy przepis na paprykę faszerowaną przepysznym nadzieniem.

Pyszna papryka może mieć różna kolory. Najczęściej spotykamy się z warzywami o żółtym, czerwonym i zielonym zabarwieniu. Oczywiście czasami możemy natknąć się na inne kolory. Biała papryka wywołała spore poruszenie wśród internautów

Czy to jaki kolor papryki ma duże znaczenie? Okazuje się, że różnice są nieznaczne. Większość składników odżywczych utrzymuje się na zbliżonym poziomie. Jednak czerwona papryka dostarcza nieco więcej potasu, kwasu foliowego oraz beta-karotenu. W związku z tym to właśnie to warzywo powinniśmy wybierać najczęściej.

Rzecz jasna każda papryka jest dobrym źródłem cennych witamin i minerałów. Z pewnością warto dodać ją do codziennego jadłospisu. Tym bardziej że zdrowa dieta powinna w znacznej mierze bazować na roślinach.

(Pexels / Cup of Couple)

Co skrywa w sobie papryka?

Papryka, podobnie jak inne warzywa, w swoim wnętrzu ukrywa wiele wartościowych witamin i minerałów. Ich lista robi spore wrażenie i powinna zachęcić wybrednych smakoszy do częstszego sięgania po to warzywo. Papryka jest bogata w następujące składniki odżywcze:

  • witamina C

  • witaminy z grupy B

  • witamina E

  • beta-karoten

  • likopen

  • potas

  • fosfor

  • magnez

  • żelazo

  • przeciwutleniacze

  • błonnik

Bez wątpienia papryka jest cennym źródłem witamin oraz minerałów. Dzięki zawartości witaminy C możemy wesprzeć swoją odporność. Z kolei witamina E opóźnia procesy starzenia, a beta-karoten poprawia kondycję skóry. Na uwagę zasługuje również błonnik, który wspiera procesy trawienne.

Jeśli chcemy mieć jak najwięcej korzyści z jedzenia papryki, to najlepiej wybrać jej czerwoną odmianę. Wówczas dostarczymy sobie więcej składników odżywczych. Oczywiście nie oznacza to, że pozostałe papryki nie są godne uwagi. Je również warto dodać do codziennego jadłospisu. 

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: ABC Zdrowie; Poradnik Zdrowie

Zapraszamy na nasz Instagram

Jakub KossakowskiAutor

Wydawca serwisu Smakosze. Już od najmłodszych lat fascynowały mnie szeroko pojęte kulinaria. Istnieje wiele możliwości różnorodnych połączeń smakowych, tym samym podczas kuchennych poczynań nie ma miejsca na nudę. Chętnie opracowuję swoje w

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@smakosze.pl

Podobne artykuły

pyzy na talerzu

Produkty

Z jakich ziemniaków robić pyzy?

Czytaj więcej >
gotowanie makaronu

Produkty

Jak gotować makaron, żeby się nie sklejał?

Czytaj więcej >
czosnek

Produkty

Jak powinno się kroić czosnek?

Czytaj więcej >
ogórki kiszone

Produkty

Co oznacza biały nalot na ogórkach kiszonych?

Czytaj więcej >
bluszczyk kurdybanek

Produkty

Niezwykłe zalety bluszczyku kurdybanka

Czytaj więcej >

Produkty

Lidl promuje niemarnowanie żywności

Czytaj więcej >