Smakosze.pl
Projekt bez tytułu - 2021-07-07T145155.741

prohor08, Getty Images

Masowe kontrole urzędników na restauracje

7 Lipca 2021

Autor tekstu:

Adam Moskal

Udostępnij:

Lokale gastronomiczne nad morzem stały się w ostatnim czasie celem licznych kontroli Inspekcji Handlowej. Zgodnie z informacjami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, służby odwiedziły bary, pizzerie, restauracje, zajazdy, karczmy i stacje paliw. Zeszłoroczny raport Inspekcji wykazał wiele nieścisłości, takich jak wydawanie zupełnie innych produktów niż zamówionych, czy oszukiwanie na ich wadze - dlatego z niecierpliwością czekamy na wyniki obecnego protokołu.

Nadmorskie bary i restauracje wręcz "pękają w szwach" od ilości klientów, chętnych na smażoną rybę z frytkami, schłodzone piwo czy szklankę zimnej coli. Duże upały i i zmęczenie wywołane zwiedzaniem skłaniają do odpoczynku przy talerzu czegoś smacznego.

Okazuje się jednak, jak pokazał raport Inspekcji Handlowej z zeszłego roku, że nie każdy właściciel gastronomii jest uczciwy wobec swoich gości. Dlatego Urzędnicy zrobili nalot na miejscowości turystyczne, w których tego typu przybytków jest najwięcej.

Dalsza część tekstu znajduje się poniżej:

Kontrole lokali gastronomicznych w miejscowościach chętnie odwiedzanych przez turystów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przekazał dziennikarzom, że mnóstwo inspektorów odwiedziło w niedawnym czasie pizzerie, restauracje, zajazdy, karczmy, stacje paliw i bary, które najczęściej wybierane są przez turystów.

Adam Abramowicz, rzecznik małych i średnich przedsiębiorców wyjawił w programie "Money. To się liczy", że UOKiK nie dostarczył mu żadnych wieści, na temat zaplanowanych kontroli. Abramowicz dodał jednak, że urząd ma prawo do tego typu odwiedzin.

Placki w niecodziennej odsłonie

Lekkie i zdrowe placki pomidorowe - lepsze niż ziemniaczane

CZYTAJ DALEJ

Rzecznik powiedział również, że w przypadku "kontroli na skróty" jest gotów włączyć się do postępowania i stanąć w obronie przedsiębiorców. Tego typu sytuacje miały już miejsce wcześniej w klubach fitness. W najbliższy piątek ma odbyć się konferencja prasowa, na której podane zostaną dane dotyczące powyższej kontroli.

Raport sprzed roku ujawnił wiele nieścisłości

Urzędnicy odkryli, że restauratorzy stosują całkiem sporo praktyk, mających na celu oszukanie klientów. W niemal 87 proc. lokali wystąpiły nieprawidłowości, takie jak za małe porcje, złe oznakowanie czy oszukiwanie na rodzaju mięsa, ryby i serów.

Najczęstszym sposobem na oszukanie klienta jest podanie przez lokal innego rodzaju produktu, niż zamówiony został przez konsumenta. W taki sposób zamiast soli restauracja przygotowuje, chociażby tańszą i gorszą jakościowo limandę żółtopłetwą.

Brakuje ci przepysznych i łatwych przepisów? Zajrzyj do innych naszych tekstów, w których zdradzamy tajniki wielu receptur. W tym artykule opisujemy najlepszy i najprostszy sposób na soczyste kotlety mielone. Ten tekst poświęcony został ogórkom konserwowym - tak prostej receptury nie znajdziesz nigdzie indziej.

Inną metodą są za małe porcje - goście gastronomii nie są w stanie zważyć wagi dania, a niewielkie kilkunastogramowe różnice są niezauważalne gołym okiem. Podczas piątkowej konferencji okaże się, czy restauratorzy dalej z taką intensywnością wprowadzają w błąd swoich klientów.

Projekt bez tytułu - 2021-07-07T121706.561

Źródło: mari_art, Getty Images

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: money.pl; podroze.se.pl

Zapraszamy na nasz Instagram

Podobne artykuły

Restauracje

Staruszek zapłacił krocie za obiad z rodziną

Czytaj więcej >

Restauracje

Nieprzyjemny incydent w McDonald's

Czytaj więcej >

Restauracje

Niesamowity pomysł restauracji na Kaszubach

Czytaj więcej >
Pizza nad morzem kosztuje krocie

Restauracje

Horrendalne ceny za pizzę nad morzem

Czytaj więcej >

Restauracje

Już za moment Polacy pożegnają kłopotliwe obostrzenie

Czytaj więcej >
Gofry warte małą fortunę

Restauracje

Najdroższy gofr nad Bałtykiem

Czytaj więcej >