Wyszukaj w serwisie
przepisy porady dieta Show-biznes od kuchni produkty kuchnia smakoszy quizy
Smakosze.pl > Produkty > Polacy kochają dodawać je do sałatek. Dietetycy wprost powiedzieli, co o tym myślą

Polacy kochają dodawać je do sałatek. Dietetycy wprost powiedzieli, co o tym myślą

surimi
Canva/MarkGillow

Sałatki z tym produktem zyskują na popularności. Polacy kochają jego smak, jednak dietetycy podchodzą sceptycznie do tego lubianego produktu. Czy należy sobie go odmawiać, czy raczej ograniczać? 

Polacy kochają surimi

Surimi, czyli paluszki krabowe można kupić bez problemu w wielu sklepach. Znajdziemy je nie tylko w rybnych, ale też supermarketach, czy osiedlowych sklepikach. Wszystko, dlatego, że Polacy przepadają za smakiem paluszków krabowych.

Dodajemy je do sałatek i do sushi. Jednak ile jest kraba w paluszkach krabowych? Nie znajdziemy go wcale w tym produkcie. Nie ma się, co dziwić, bo 250-gramowe opakowanie surimi kosztuje około 6 zł. Natomiast krab jest produktem luksusowym. Kilogram może kosztować nawet 400 zł. Co zatem znajdziemy w paluszkach krabowych?

sałatka z surimi
Canva/dusiowa
Wrzuć to do mięsa i ulep kotlety. Najlepsze mielone zrobisz nawet bez bułki

Czy warto jeść paluszki krabowe?

W surimi znajdziemy zmielone białe mięso ryb, najczęściej dorsza, mintaja i morszczuka. W składzie paluszków krabowych jest sporo wody, ale też ekstrakt z kraba. Ma on imitować smak i zapach wykwintnego mięsa. Jeśli musimy sięgać po paluszki krabowe, to wybierajmy produkty z prostym i krótkim składem.

Dietetycy podkreślają, że w surimi jest mnóstwo substancji zagęszczających, olejów roślinnych, skrobi i cukru. Dlatego też ten lubiany produkt porównuje się do parówek. Mało mięsa, za to dużo substancji konserwujących. Paluszków krabowych nawet nie starajmy się porównywać do ryb i owoców morza pod względem wartości odżywczych. 

Surimi zastąp pełnowartościową rybą

Paluszki krabowe są produktem wysoce przetworzonym. Zamiast nich warto sięgnąć po rybę i zrobić z niej ulubione danie. Natomiast paluszki krabowe o prostym i krótkim składzie możemy jeść jedynie okazjonalnie. Dostarczą nam porcji białka, kwasów omega-3 i będą dietetyczną przekąską.

Surimi nie wymagają obróbki, dlatego możemy je wrzucić do sałatki i przygotować szybkie danie. Osoby, które są na diecie, mogą od czasu do czasu sięgnąć po ten produkt. Jednak ryba będzie tu lepszym wyborem. Pisaliśmy o tym, jak przyrządzić sałatkę śledziową. Radziliśmy też, jak usmażyć rybę na Wigilię. 

smażona ryba
Canva/gkrphoto

Źródło: kobieta.interia.pl, ohme.pl

Tagi: Ryba Dieta Danie