Wyszukaj w serwisie
przepisy porady dieta Show-biznes od kuchni produkty kuchnia smakoszy quizy
Smakosze.pl > Produkty > Pysznie i zdrowo jak w domu. Żabka stawia na jakość dań gotowych
Redakcja smakosze.pl
Redakcja smakosze.pl 20.03.2025 16:40

Pysznie i zdrowo jak w domu. Żabka stawia na jakość dań gotowych

Materiały prasowe
Materiały prasowe

Popularność gotowych dań rośnie wraz ze zmieniającymi się trendami konsumenckimi. Naprzeciw tym potrzebom wychodzi Żabka, oferując unikalne i innowacyjne produkty pod swoimi markami własnymi takimi jak Szamamm. Potwierdzają to wyniki sprzedaży – co miesiąc klienci sieci kupują około 4 milionów dań obiadowych. Jednocześnie Żabka aktywnie wspiera rozwój zdrowego żywienia, czego przykładem jest program „Porcja DobreGO!”.

Klienci chętnie sięgają po dania obiadowe marki Szamamm, które są zbilansowane i sycące. Każde danie jest starannie dopracowywane przez specjalistów, którzy degustują i udoskonalają poszczególne elementy, aby trafiały prosto w kulinarne serca konsumentów. Wśród dostępnych produktów znajdują się dania o wysokiej zawartości białka oraz obniżonej zawartości cukru. Na wielu z nich widnieje oznaczenie „Porcja DobreGO!”, co stanowi gwarancję dobrze zbilansowanego posiłku. Dbając o najwyższą jakość, do dań nie są dodawane substancje konserwujące. Większość posiłków można łatwo podgrzać w mikrofalówce i zjeść bezpośrednio z opakowania.

– Jakość produktów marek własnych to dla nas absolutny priorytet. Robimy wszystko, by nasze dania gotowe były smaczne i zdrowe. Każde z nich jest starannie zbilansowane i zgodne z najnowszymi trendami żywieniowymi. Chcemy, aby klienci czuli, że nasze posiłki są jak te przygotowane w domu, czyli równie wartościowe, ale bez wysiłku związanego z gotowaniem. Dzięki temu mogą zaoszczędzić czas i wykorzystać go tak, jak lubią najbardziej – mówi Jakub Malec, Sustainable Food Manager 
w Grupie Żabka.
 

Bogactwo smaków Szamamm

Szeroka różnorodność dań Szamamm sprawia, że każdy znajdzie coś dla siebie. W ofercie znajdują się m.in. tradycyjne dania kuchni polskiej, takie jak Pierogi ruskie ze smażoną cebulką czy Filet z kurczaka z warzywnym purée. Marka proponuje też różne warianty dań inspirowanych najnowszymi kulinarnymi trendami lub stworzonych z myślą o specjalnych okazjach w ciągu roku, jak zupa tajska, jesienny Foodini Odporność czy Meeega serowy Mac’n’cheese. Szamamm oferuje także produkty w 100% roślinne, oznaczone charakterystycznym jasnozielonym logo. Wśród nich jest np. Roślinne gnocchi szpinakowe z parowanymi warzywami i kremowym sosem.

Żabka (3).jpg
Materiały prasowe

Aby ułatwić klientom znalezienie ulubionego dania, szata graficzna marki Szamamm została odświeżona. Uproszczone zostało logo – czerwone koło z białym napisem „Szamamm” zastąpiło wcześniejsze owalne tło. Opakowania zyskały również nową formę prezentacji – danie przedstawiane jest na połowie talerza, a opis stał się bardziej czytelny. Ponadto rozpoczęto testy kolorowych tacek cPET, które w minimum 70% pochodzą z recyklingu, co przyczynia się do zmniejszenia użycia pierwotnego plastiku.

Wypowiedzi wideo przedstawicieli Żabka Polska i Hilton Foods Poland dot. dań gotowych (do wykorzystania w publikacjach), znajdują się pod linkiem: Odczarujmy dania gotowe! - YouTube
 

Ten grzyb to samo zło, a wygląda na jadalny. Nie zbieraj podczas wypadu do lasu, to niebezpieczne

„Porcja DobreGO!” – odpowiedź na potrzeby konsumentów

Oznaczenie „Porcja DobreGO!” znajduje się na produktach marek własnych Żabki, takich jak Szamamm, HAPS!, Dobra Karma, Tomcio Paluch, Foodini czy w ofercie ciepłych przekąsek Prosto z Pieca. Produkty te posiadają bardzo dobry skład odżywczy, co potwierdza umieszczony na froncie opakowania międzynarodowy system znakowania żywności Nutri-Score „A”, „B” lub „C”. Wśród nich są produkty roślinne, z wysoką zawartością błonnika czy białka.

Żabka (2).jpg
Materiały prasowe

Realizacja programu „Porcja DobreGO!” wpisuje się w pierwszy filar Strategii Odpowiedzialności Żabki – Zrównoważony styl życia, obejmujący m.in. zachęcanie konsumentów do spożywania zdrowego jedzenia, przeciwdziałanie marnotrawieniu żywności, a także szereg usług ułatwiających uwalnianie czasu klientów. W 2020 r. firma zobowiązała się do podwojenia sprzedaży produktów marki własnej promujących zrównoważony styl życia do 2025 r. Aby to osiągnąć, wdrożyła takie działania, jak m.in. program reformulacji, promowanie diety roślinnej, eliminowanie oleju palmowego z produktów marek własnych, rezygnacja z jaj klatkowych w trosce o dobrostan zwierząt czy wykorzystanie certyfikowanych surowców zdefiniowanych jako krytyczne w obszarze zrównoważonego rozwoju. Dzięki tym działaniom sieć osiągnęła swój cel dwa lata przed planowanym terminem.
 

Rygorystyczne wymogi i promocja zrównoważonego trybu życia

Produkty oznaczone symbolem „Porcja DobreGO!” powstają dzięki współpracy technologów żywności, pasjonatów kulinariów i dietetyków klinicznych. Razem tworzą posiłki, które są nie tylko smaczne, ale także zdrowe i odpowiadają na potrzeby żywieniowe Polaków. Każdy produkt marki własnej musi przejść dokładną ocenę sensoryczną, którą przeprowadzają wyselekcjonowani eksperci. W 2024 roku, tylko w pracowni sensorycznej w Poznaniu, eksperci ocenili ponad 500 produktów, a w ramach testów konsumenckich rozesłano około 31 000 próbek. Produkty marek własnych Żabki muszą spełniać nie tylko wymogi jakościowe wynikające z prawa, ale również dodatkowe standardy ustalone przez sieć, na każdym etapie produkcji i dostaw.

Żabka (4).jpg
Materiały prasowe

Produkty dostarczane są przez sprawdzonych producentów, takich jak Hilton Foods, który ma polski oddział w Tychach i jest wiodącym międzynarodowym partnerem w branży spożywczej. Wszyscy dostawcy Żabki muszą spełniać rygorystyczne standardy bezpieczeństwa żywności, które są regularnie weryfikowane podczas audytów.

Żabka (5).jpg
Materiały prasowe