Smażenie wyjdzie lepiej z odpowiednim tłuszczem
Pixabay / LMpolepy

Na czym najlepiej smażyć potrawy?

Smażenie jest jedną z najbardziej podstawowych form obróbki termicznej jedzenia. Smakosze, którzy dbają o zdrowie, często sięgają po olej kokosowy lub oliwę. Okazuje się, że znacznie lepiej sprawdza się masło klarowane.

Nie da się ukryć, że smażenie odgrywa istotną rolę w kulinariach. Wiele osób właśnie w ten sposób przyrządza swoje specjały. Niektórzy nie przywiązują większej wagi do rodzaju użytego tłuszczu. Warto to zmienić. Wszakże między innymi od tego zależy nasze zdrowie.

Tłuszcz, dzięki któremu smażenie nie będzie tak szkodliwe

Smażenie przeważnie nie kojarzy nam się z dobrym wpływem na nasz organizm. Dania poddane takiemu zabiegowi są dosyć tłuste. Jednak możemy zminimalizować ewentualne skutki uboczne, dzięki zastosowaniu odpowiednich produktów.

Kiedy w grę wchodzi smażenie, zazwyczaj sięga się po olej słonecznikowy lub rzepakowy. Właśnie te tłuszcze można najczęściej napotkać w sklepach podczas zakupów. Wybór jest o wiele większy i osoby dbające o swoje zdrowie powinny mieć go na uwadze.

Okazuje się, że olej lepiej zastąpić masłem klarowanym. Produkt pozwala na długie smażenie z uwagi na wysoką temperaturę dymienia. Zgodnie z informacjami opublikowanymi na portalu Kucharka w baletkach, sięga ona nawet 250 stopni Celsjusza.

Pyszny deser z tłuczonych ziemniakówPyszny deser z tłuczonych ziemniakówCzytaj dalej

Smażenie często gości w naszej rodzimej kuchni. Wystarczy spojrzeć, chociażby na swojskie smakołyki takie, jak kotlety schabowe. Niedawno przedstawialiśmy idealny przepis na ten specjał. Właśnie do takich frykasów dobrze sprawdza się masło klarowane.

Smażenie i dobór tłuszczu

(Pixabay / Taken)

Smażenie rządzi się swoimi prawami

Masło klarowane to nie jedyny produkt, dzięki któremu smażenie będzie mniej szkodliwe. Jeśli zamierzamy przygotowywać w ten sposób specjały, które wymagają długiej obróbki termicznej, wówczas warto sięgnąć po olej kokosowy lub smalec. Są one tłuszczami nasyconymi.

Niektóre smakołyki nie potrzebują długiego smażenia. W takiej sytuacji dobrym rozwiązaniem jest olej ryżowy. Portal Kucharka w baletkach informuje, że jego temperatura dymienia wynosi 250 stopni Celsjusza. Możemy użyć go również do sałatek.

W zdrowej kuchni nie ma miejsca na smażenie kilkukrotnie na tym samym tłuszczu. Powinno się go również używać w niewielkich ilościach. Pamiętajmy także, że tłuszcze rafinowane znacznie lepiej znoszą podgrzewanie.

Najlepiej całkowicie zrezygnować ze smażenia na tłuszczach wielonienasyconych. Należą do nich między innymi olej lniany oraz słonecznikowy. Wykorzystywanie ich może negatywnie odbić się na naszym zdrowiu. Warto również wiedzieć, jakiego błędu najlepiej unikać podczas smażenia mięsa mielonego.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: Kucharka w baletkach

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł