Smakosze.pl
Smażenie wyjdzie lepiej z odpowiednim tłuszczem

Pixabay / LMpolepy

Na czym najlepiej smażyć potrawy?

3 Marca 2021

Autor tekstu:

Jakub Kossakowski

Udostępnij:

Smażenie jest jedną z najbardziej podstawowych form obróbki termicznej jedzenia. Smakosze, którzy dbają o zdrowie, często sięgają po olej kokosowy lub oliwę. Okazuje się, że znacznie lepiej sprawdza się masło klarowane.

Nie da się ukryć, że smażenie odgrywa istotną rolę w kulinariach. Wiele osób właśnie w ten sposób przyrządza swoje specjały. Niektórzy nie przywiązują większej wagi do rodzaju użytego tłuszczu. Warto to zmienić. Wszakże między innymi od tego zależy nasze zdrowie.

Tłuszcz, dzięki któremu smażenie nie będzie tak szkodliwe

Smażenie przeważnie nie kojarzy nam się z dobrym wpływem na nasz organizm. Dania poddane takiemu zabiegowi są dosyć tłuste. Jednak możemy zminimalizować ewentualne skutki uboczne, dzięki zastosowaniu odpowiednich produktów.

Kiedy w grę wchodzi smażenie, zazwyczaj sięga się po olej słonecznikowy lub rzepakowy. Właśnie te tłuszcze można najczęściej napotkać w sklepach podczas zakupów. Wybór jest o wiele większy i osoby dbające o swoje zdrowie powinny mieć go na uwadze.

Okazuje się, że olej lepiej zastąpić masłem klarowanym. Produkt pozwala na długie smażenie z uwagi na wysoką temperaturę dymienia. Zgodnie z informacjami opublikowanymi na portalu Kucharka w baletkach, sięga ona nawet 250 stopni Celsjusza.

Smażenie często gości w naszej rodzimej kuchni. Wystarczy spojrzeć, chociażby na swojskie smakołyki takie, jak kotlety schabowe. Niedawno przedstawialiśmy idealny przepis na ten specjał. Właśnie do takich frykasów dobrze sprawdza się masło klarowane. 

(Pixabay / Taken)

Smażenie rządzi się swoimi prawami

Masło klarowane to nie jedyny produkt, dzięki któremu smażenie będzie mniej szkodliwe. Jeśli zamierzamy przygotowywać w ten sposób specjały, które wymagają długiej obróbki termicznej, wówczas warto sięgnąć po olej kokosowy lub smalec. Są one tłuszczami nasyconymi. 

Niektóre smakołyki nie potrzebują długiego smażenia. W takiej sytuacji dobrym rozwiązaniem jest olej ryżowy. Portal Kucharka w baletkach informuje, że jego temperatura dymienia wynosi 250 stopni Celsjusza. Możemy użyć go również do sałatek.

W zdrowej kuchni nie ma miejsca na smażenie kilkukrotnie na tym samym tłuszczu. Powinno się go również używać w niewielkich ilościach. Pamiętajmy także, że tłuszcze rafinowane znacznie lepiej znoszą podgrzewanie. 

Najlepiej całkowicie zrezygnować ze smażenia na tłuszczach wielonienasyconych. Należą do nich między innymi olej lniany oraz słonecznikowy. Wykorzystywanie ich może negatywnie odbić się na naszym zdrowiu. Warto również wiedzieć, jakiego błędu najlepiej unikać podczas smażenia mięsa mielonego.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: Kucharka w baletkach

Zapraszamy na nasz Instagram

Jakub Kossakowski

Jestem absolwentem takich kierunków studiów jak psychopedagogika kreatywności i edukacja międzykulturowa. Fascynuje mnie otaczający świat, który najlepiej można poznać dzięki nauce. Za swoją pasję uznaję kulturę i sztukę. Głównie tą dotyczącą fonii i obrazu. Kulinaria również odgrywają istotną rolę w moim życiu i chętnie eksperymentuję w kuchni. Wcześniej pisałem treści dla portalu Pikio. Od jakiegoś czasu jestem związany z redakcją Smakoszy. Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail redakcja@smakosze.pl

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@smakosze.pl

Podobne artykuły

Produkty

Luksusowy sprzęt kuchenny w ofercie Lidla

Czytaj więcej >

Produkty

Jak rozpoznać dobre oscypki?

Czytaj więcej >

Produkty

Gdzie na grzyby we wrześniu?

Czytaj więcej >
Vibovit jest jednym ze smaków dzieciństwa

Produkty

Niezapomniany smak dzieciństwa: Vibovit

Czytaj więcej >
Kartacze są przepyszne

Produkty

Niezawodny przepis na kultowe kartacze

Czytaj więcej >

Produkty

GIS ostrzega przed partiami lodów z Biedronki

Czytaj więcej >