Smakosze.pl
Dieta po czterdziestce

Canva.com / Aleksej Sarifulin

Co nie powinno znajdować się w diecie osób powyżej 40 roku życia?

17 Marca 2021

Autor tekstu:

Jakub Kossakowski

Udostępnij:

Dieta jest bardzo ważna w naszym codziennym życiu. Coraz więcej osób przywiązuje wagę do tego, co ląduje na ich talerzach. Po czterdziestce trzeba odpowiednio zmienić swoje nawyki żywieniowe. Tłuste mięsa, cukier i białe pieczywo najlepiej ogranicz

Nie da się ukryć, że dieta powinna być odpowiednio zbilansowana. Między innymi właśnie od niej zależy to, jakim zdrowiem będziemy mogli się cieszyć. Wraz z upływem lat nasz organizm zaczyna inaczej funkcjonować. W związku z tym dieta po czterdziestym roku życia rządzi się swoimi prawami.  

Zdrowa dieta po czterdziestce

Dieta i aktywność fizyczna mogą pomóc nam utrzymać zdrowie w dobrej kondycji. Ostatnio wspominaliśmy o wyjątkowych zaletach kefiru. Dziś przyjrzymy się bliżej produktom, których lepiej nie jadać po przekroczeniu czterdziestki.

Dieta wielu Polaków bazuje na tłustych mięsach. Kotlety schabowe i mielone często goszczą na naszych stołach. Kiedy w naszym wieku zawita czwórka z przodu, warto znacząco ograniczyć spożywanie takich frykasów.

Mięsne dania często są bogate w tłuszcze nasycone, które mogą przyczynić się do powstawania chorób układu sercowo-naczyniowego. W związku z tym lepiej zastąpić je smakołykami, które zawierają tłuszcze nienasycone. Dobrze sprawdzą się tutaj roślinne zamienniki mięsa.

Skoro już jesteśmy przy temacie tłuszczów, warto nadmienić, że dieta osób po czterdziestym roku życia, nie powinna składać się ze smażonych produktów. Zwiększają one ryzyko chorób serca i cukrzycy. Dotyczy to również smażonych warzyw. Najlepiej spróbować gotowania na parze lub pieczenia.

Sam cukier także nie jest wskazany u osób po czterdziestce. Wraz z wiekiem metabolizm człowieka zwalnia i nie ma aż takiego zapotrzebowania na energię. Słodkie przekąski i napoje sprzyjają cukrzycy, która jest nieuleczalną chorobą.

(Canva.com / Boarding1Now)

Dieta w pewnym wieku wiąże się z wyrzeczeniami

Dieta po czterdziestce będzie dla nas o wiele korzystniejsza, jeśli wykluczymy z niej duże ilości kawy. Zawarta w niej kofeina sprzyja zaburzeniom snu. Nie od dziś wiadomo, że odpowiedni wypoczynek pozytywnie wpływa na zdrowie.

Nie można również zapomnieć o białym pieczywie. Ono również może przyczynić się do chorób serca i cukrzycy. Warto je zastąpić pełnoziarnistymi wypiekami, które są bogate w błonnik. Pamiętajmy, że jesteśmy tym, co jemy i nasze samopoczucie oraz zdrowie w znacznej mierze zależy od tego, co znajdzie się na naszych talerzach.

Dieta osób po czterdziestce powinna być bogata w warzywa. Wśród nich prym wiodą jarmuż, sałata, szpinak oraz brukselka. Dobrze, jeśli w jadłospisie zagoszczą również pomidory i papryka. Wszystkie wymienione rośliny pozytywnie wpływają na organizm i pomogą nam go utrzymać w dobrej kondycji.

Warto pamiętać o tym, że dieta inna od tej, do której zdążyliśmy się przyzwyczaić, wcale nie musi być nudna. Dobrym przykładem są smakowite zupy. Niedawno prezentowaliśmy przepis na bezmięsny żurek, który potrafi przyprawić o zachwyt niejednego smakosza.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: DOZ; ABC Zdrowie; Parenting

Zapraszamy na nasz Instagram

Podobne artykuły

Porady

Czy powinno się obierać ogórki na mizerię?

Czytaj więcej >
czy można pić jajka

Porady

Czy można pić surowe jajka?

Czytaj więcej >

Porady

Jak drylować wiśnie lub czereśnie bez drylownicy?

Czytaj więcej >
naleśniki ciasto

Porady

Jak zrobić idealne ciasto na naleśniki?

Czytaj więcej >

Porady

Ukryta funkcja kas samoobsługowych

Czytaj więcej >

Porady

Jak wykorzystać liście chrzanu w kuchni?

Czytaj więcej >