Dieta po czterdziestce
Canva.com / Aleksej Sarifulin

Co nie powinno znajdować się w diecie osób powyżej 40 roku życia?

Dieta jest bardzo ważna w naszym codziennym życiu. Coraz więcej osób przywiązuje wagę do tego, co ląduje na ich talerzach. Po czterdziestce trzeba odpowiednio zmienić swoje nawyki żywieniowe. Tłuste mięsa, cukier i białe pieczywo najlepiej ograniczyć do minimum.

Nie da się ukryć, że dieta powinna być odpowiednio zbilansowana. Między innymi właśnie od niej zależy to, jakim zdrowiem będziemy mogli się cieszyć. Wraz z upływem lat nasz organizm zaczyna inaczej funkcjonować. W związku z tym dieta po czterdziestym roku życia rządzi się swoimi prawami.

Zdrowa dieta po czterdziestce

Dieta i aktywność fizyczna mogą pomóc nam utrzymać zdrowie w dobrej kondycji. Ostatnio wspominaliśmy o wyjątkowych zaletach kefiru. Dziś przyjrzymy się bliżej produktom, których lepiej nie jadać po przekroczeniu czterdziestki.

Dieta wielu Polaków bazuje na tłustych mięsach. Kotlety schabowe i mielone często goszczą na naszych stołach. Kiedy w naszym wieku zawita czwórka z przodu, warto znacząco ograniczyć spożywanie takich frykasów.

Mięsne dania często są bogate w tłuszcze nasycone, które mogą przyczynić się do powstawania chorób układu sercowo-naczyniowego. W związku z tym lepiej zastąpić je smakołykami, które zawierają tłuszcze nienasycone. Dobrze sprawdzą się tutaj roślinne zamienniki mięsa.

Czy można zjeść ogórki kiszone z białym nalotem?Czy można zjeść ogórki kiszone z białym nalotem?Czytaj dalej

Skoro już jesteśmy przy temacie tłuszczów, warto nadmienić, że dieta osób po czterdziestym roku życia, nie powinna składać się ze smażonych produktów. Zwiększają one ryzyko chorób serca i cukrzycy. Dotyczy to również smażonych warzyw. Najlepiej spróbować gotowania na parze lub pieczenia.

Sam cukier także nie jest wskazany u osób po czterdziestce. Wraz z wiekiem metabolizm człowieka zwalnia i nie ma aż takiego zapotrzebowania na energię. Słodkie przekąski i napoje sprzyjają cukrzycy, która jest nieuleczalną chorobą.

Dieta po czterdziestce

(Canva.com / Boarding1Now)

Dieta w pewnym wieku wiąże się z wyrzeczeniami

Dieta po czterdziestce będzie dla nas o wiele korzystniejsza, jeśli wykluczymy z niej duże ilości kawy. Zawarta w niej kofeina sprzyja zaburzeniom snu. Nie od dziś wiadomo, że odpowiedni wypoczynek pozytywnie wpływa na zdrowie.

Nie można również zapomnieć o białym pieczywie. Ono również może przyczynić się do chorób serca i cukrzycy. Warto je zastąpić pełnoziarnistymi wypiekami, które są bogate w błonnik. Pamiętajmy, że jesteśmy tym, co jemy i nasze samopoczucie oraz zdrowie w znacznej mierze zależy od tego, co znajdzie się na naszych talerzach.

Dieta osób po czterdziestce powinna być bogata w warzywa. Wśród nich prym wiodą jarmuż, sałata, szpinak oraz brukselka. Dobrze, jeśli w jadłospisie zagoszczą również pomidory i papryka. Wszystkie wymienione rośliny pozytywnie wpływają na organizm i pomogą nam go utrzymać w dobrej kondycji.

Warto pamiętać o tym, że dieta inna od tej, do której zdążyliśmy się przyzwyczaić, wcale nie musi być nudna. Dobrym przykładem są smakowite zupy. Niedawno prezentowaliśmy przepis na bezmięsny żurek, który potrafi przyprawić o zachwyt niejednego smakosza.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: DOZ; ABC Zdrowie; Parenting

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł